- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2006. október 23. - Antibaby

Szerettem volna megnézni a Corvin közben kiállított fotókat, az utcaszínházat, a tankokat és gépjárműveket. Végigsiklottam hát a Combinoval a körúton, minden nagyobb csomópontnál rohamrendőrök csoportja, valamennyi villamoson biztonsági őrök álltak. Szép kis ünnepi hangulat, már akkor is ezt gondoltam. Nem is ünnep ez, megemlékezés, csendes, nyugodt napnak kellene lennie.
A Kálvin térig elhallatszik Orbán Viktor szónoklata, családról beszél és lázít.
A Kálvin tér környékén ültem egy étteremben, a grillezett kecskesajtot ócsároltam, amikor az étterem tévéjén megszakította adását az RTL Klub, mivel a közeli Deák tér és Astoria közötti szakaszon lovasrendőrök oszlatják a népet. Lepergett a szemem előtt, ahogy a kecskesajt méltatása közben elrobog az utcánkon a tömeg, mögöttük a lovasrendőrökkel, s belövik az étterem kirakatüvegén a könnygáz-gránátokat. Egy barát telefonált, hogy a Deák téren fotózott, beszorult a rendőrök és az engedély nélküli tüntetők közé, s kapott jócskán a könnygázból. Az étterembe beözönlött egy csomó ember, nézték a rendkívüli híradást.
Buda felé kerülve próbáltam hazaérni, nehogy bajba kerüljek. Nevetséges, hogy nekem kell félni, nem pedig azoknak, akik randalíroznak. Hazaérve belenéztem a Felvonulás téri műsorba. Le a kalappal, igazán színvonalas megemlékezés volt, nem gagyi bohóckodás. Még az új 56-os emlékmű is nagyon tetszik, pedig én aztán nem vagyok az ilyesmi híve. Amikor a jelen főiskolásai felolvasták a kivégzettek nevét, s végignézhettük arcképeiket, elszorult a torkom. Hétköznapi arcok, a társadalom mindenféle csoportjából. Fiatalok, idősebbek vegyesen. Megindító volt. S amikor ezekért az emberekért egyperces néma csendet kér a szónok, a közönség egy része hangosan skandálja: "Gyurcsány takarodj!" és "Elkúrtad!" Ez lenne az egyperces néma csend az áldozatok emlékére... Na, ekkor már könny is szökött a szemembe, s ritka erős dühöt éreztem.
Szégyellem, hogy ilyen országban élek. Szégyellem magam azok helyett, akik szerint a szimbólikus, modern művészet nem méltó ehhez a történelmi eseményhez. Szégyellem magam azok helyett, akik magukat leginkább magyar érzelműnek vallják, de az "ünnep" számukra azt jelenti, hogy zászlóval vállukon, Kalinkát vedelve lődörögnek a villamossínen és kurvaanyáznak. Szégyellem magam azok helyett, akik a városszerte kiállított korabeli harckocsikat randalírozásra használják, beindítják, a tömeg közé hajtanak velük. Szégyellem magam azok helyett, akik szerint ezen a napon, álljanak akármelyik politikai oldalon is, saját pillanatnyi politikai érdekeik érdekében gyűlölködő, szétválasztó, agresszivitás-gerjesztő beszédeket tartanak. Szégyellem magam azok helyett, akik a szabadságharcban elhunytak és kivégzettek emlékére rendezett visszaemlékezést füttyel, ostoba bekiabálásokkal, motorzúgatással tönkreteszik. (S csak mellékesen jegyzem meg, hogy tudtommal a tévéközvetítésnél ki lehet szűrni a "közönség zaját".)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr306820933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robymus 2006.10.25. 05:48:16

Nem kell szégyellned magad azok helyett, akik szerint a modern művészet nem méltó ehhez az eseményhez. Szerintem sem méltó ehhez az eseményhez egy nehezen érthető és könnyen félreértelmezhető modern alkotás, de nem hinném, hogy ettől rossz ember lennék. Személy szerint inkább egy szép, megható emlékművet tartanék helyénvalónak, aminek látványától jó érzés tölti a az emberek szívét, egyszerű érzések, anélkül, hogy az összefüggéseket és a szimbólumokat maguknak kelljen megfejteniük.
süti beállítások módosítása