- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Boldog alkotás?

2007. augusztus 26. - Antibaby
Van némi lelkiismeretfurdalásom, hogy ilyet postolok, de az az igazság, engem a hideg ráz Tisza Katától. Könyvét még nem olvastam, lehet, hogy jó írónő, de ha látom vagy beszélni hallom, egyszerűen irritál. (Lehet, ő is így lenne velem.) Most mégis betévedtem a blogjába, és találtam egy gondolatébresztő bejegyzést. A Piaf filmet nem ismerem, nem tudok hozzászólni, sokkal inkább elgondolkodtatott a post eleje: "...az alkotás boldogtalanságból táplálkozik, hogy egyetlen boldog alkotót sem látsz, mert ha boldog vagy, nem áraszt el oly mértékű űr, hogy szétfeszítsen, ha nem fested meg, írod le, zenéled ki."
Ízlelgetem ezt a pár sort napok óta. Lett volna olyan időszak, amikor simán igazat adok neki, hiszen a saját kis világomban is tapasztalom, ha minden sunshine+happiness, nem jön olyan könnyen az ihlet. De! Tulajdonképpen mégis jön, mert arra is késztetést érez az alkotó, hogy a boldogságát megossza. Csak azt nehezebb az ízlésesség határain belül tenni. Sőt, nehéz értelmesen tenni. Könnyen lesz belőle szirupos nyáladzás, szentimentalista áradozás, s könnyen rásütik az ítészek az ostobaság bélyegét. Ha az alkotás a vidámságból és boldogságból fakad, a mű szinte azonnal besorolódik a könnyed, csupán szórakoztatni vágyó kategóriába, s ezzel szinte értéktelen kacatnak minősül, holott nem biztos, hogy csak az ér bármit is, amibe a szerző és a befogadó is belehal.
Jó lenne példákat sorolni. Fellini vajon boldogtalan volt? Műveiből ez sugárzik? Vagy említhetem Madonnát is. Ismerünk boldog(nak látszó) festőt? Költőt? Divattervezőt biztosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr686822023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

62565 2007.08.26. 16:13:14

Én már olvastam TK-tól könyvet, nekem nem tetszik. Olyan, mintha a fejezeteken belül változna az írói stílusa. A műsora sem tetszik, mert annyi kérdést tesz fel egyszerre az interjúalanyának, hogy az nem is tudja hirtelen, melyikre is válaszoljon. De azt el kell ismernem, hogy szép nő. :)

72444 2007.08.26. 22:00:28

Én tettem már kísérletet arra, hogy elolvassam egy könyvét. A barátnőmtől kaptam kölcsön, aki azt mondta, hogy az eleje 'kurvajó', de a vége az nagy nulla. Szerinte olyan, mintha a könyv utolsó felét a kiadó felé vezető úton, BKV járműveken írta volna meg. Nos, én elkezdtem olvasni azt a 'kurvajó' elejét, de szerintem rohadt szar volt már az is. Úgyhogy be sem fejeztem. Mindegy. Valakinek biztos tetszik. Viszont egyszer valamelyik újságban volt tőle egy novella, elég negatív hangvételű, de az jó volt. Szerintem inkább novellákkal lenne érdemes foglakoznia.
süti beállítások módosítása