- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Kulturálatlanság

2007. szeptember 27. - Antibaby
Kedves Emberek!
Felhívás következik. Kérek szépen mindenkit, akinek van egy csepp szabadideje, küldjön nekem e-mailben, vagy írjon be kommentbe példákat a magyar ember kulturálatlan viselkedésére. Nem kell egyedi, különleges sztorinak lennie, inkább a leggyakrabban előforduló, a mi hétköznapjainkat legjobban megkeserítő eseteket szeretném összegyűjteni. Ki vele, mi piszkálja leginkább a csőrünket!? További terveim is vannak az így kialakult listával, de még nem árulom el. Várom a leveleket! Ha van kedved felhívásomat a te blogodba is betenni, csak bátran! Sőt, köszönöm. Minél többen írnak, annál érdekesebb lesz az eredmény.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr526822199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

68941 2007.09.27. 18:17:35

Szia, ez pl jó?? : Képtelenek megvárni, míg kijövök az ajtón (metró, üzlet, bármi) és rontanának befelé. Arra még nem jöttek rá, ha kijövök, több helyük lesz bent (könnyebben beférnek). VAgy csak én érzem ezt kulturálatlanságnak??? üdv :)

verbeka 2007.09.27. 18:51:58

Biciklisként lenne mit írnom, sőt mutogatnom is különböző testtájakon, de inkább egy egészségügyi rendszerben tett kálváriám zanzáját linkelem ide: http://verbeka.freeblog.hu/archives/2006/02/06/1244474/ Hogy ebben a történetben ki a kulturálatlan, annak eldöntését Rád bízom.

2582 2007.09.27. 18:55:18

Euthymia, ilyesmire gondoltam. Még, még!

zsu 2007.09.27. 19:34:15

Tegnap a bioboltban akartam venni 3dl pívizet. Egy kb. 30 eves pasit talaltam a csapnal, korulveve kb. 10 db 3 literes ures uveggel. Mikor az egyikkel vegzett megkertem, hogy hadd toltsek 3dl-t, amire azt mondta, hogy tolthetek, ha mar o vegzett. A 30 literrel... Multkor egy bacsi a 4db 5 literese ele vett, pedig akkor masfel literes uveg volt nalam es nem is kertem ra.

Part 2007.09.27. 21:21:47

1: Gondolkodás nélkül belesétálnak a képbe, még ha 2 méterre is állok bármi lefotózandótól. 2: Ha egy szűk üzletben vagyunk, nézegetnek, észreveszik, hogy sietnék és csak átszaladnék a soron a pénztárig, nem engednek el, csak tudomásul veszik, hogy ott állok és amíg nem mondom, hogy "bocs, átmehetnék?", addig teljes lelki nyugalommal nézelődnek tovább. stb stb

doroti 2007.09.27. 21:34:30

sziamia! engem az zavar a legjobban, hogy olyan dolgokról képesek fajhangon vitatkozni, amelyekről halvány lila gőzük sincs... ostobán állítják a saját igazukat háttérinformációk nélkül! nagyon idegesítő ez a fajta akarnokság... doroti

vimizo 2007.09.27. 21:45:25

Szia! Ami legelsőre eszembe jutott: Kisgyerekesként ami nagyon tud bosszantani, az az, hogy megyünk az iskolába ki-be (nagyom elsős, kicsiket is viszem magammal) rengeteg gyerek rengetek szülője viszonylag kis bejáratnál kifele jövet első dolga hogy rágyújtson. A keze az én és más gyerekei szemével egymagasságban... és nem csak az iskolánál.

72001 2007.09.27. 22:24:41

Parkolási kultúra, szélső sávban, buszmegállóban vészvillogóval. De alapetően a közelekdési kultúra, mint: biztosnságiöv, dugóban való tartózkodás, dudálás stb. Szemetelés, mérhetetlen mennyiségben, dohányzom, de mégis képes vagyok megtalálni a legközelebbi kukát. Idős nénik botokkal, amit rendszeresen pakolnak a hátamba a villamoson, csak mert ők nem férnek el. Ha majd még eszembe jut írok.

Ada 2007.09.27. 22:25:39

Mindenre rámoccanak, ami ingyenes, és ezért képesek letaposni egymást és vérre menő küzdelmeket folytatni. Ja, és persze a köszönés. Na meg az, hogy én magázom őket, ők pedig letegeznek.

NH 2007.09.27. 22:35:51

Az ajtós dolog nemcsak magyar szokás, mint ahogy az ipod, walkman, discman irdatlan üvöltetése is inkább nemzetközi.

2674 2007.09.27. 22:38:50

Utálom, mikor olyan testi eseményekbe avatnak be, amihez nekem semmi közöm, nem érdekel, sőt elképzelni se akarom, kiemelten utálom az erős vérzést, telefújt papírzsebkendőt, hányást, hasmenést, székrekedést - ahhoz túl sokan szórakoztatják ilyesmivel a környezetüket, hogy sima perverziónak tekinthetném. Meg azt is utálom, mikor csupasz kézzel megfogdosnak 6-8 kiflit, aztán elvisznek belőle kettőt.

2582 2007.09.27. 22:40:50

Nagyon jók vagytok :) , jókat soroltok és teljesen különböző dolgok jutnak eszetekbe. Klassz, ne hagyjátok abba! :) NH, és a többiek: az nem szempont most a kulturálatlan viselkedés feltérképezésénél, hogy magyar vagy egyetemleges-e, csak az a lényeg, hogy olyanokat mondjatok, amit itthon (is) tapasztaltok és ami a legjobban bosszant titeket mind közül.

Dweyra 2007.09.27. 23:16:11

Utálom, amikor a postán, boltban, gyógyszertárban, akármilyen más sorban a nyakamon állnak, mintha akkor hamarabb végeznénk, és közben érdeklődve végignézik, mit veszek, mennyit fizetek. Bár ez azt hiszem, nemcsak magyar, hanem egész Káeurópára jellemző sajátosság. Aztán az állatos sirámaim: amikor nem fogják pórázra a kutyát akkor sem, ha a szembejövő láthatólag retteg az ebektől. Ennek kontrája, amikor anyuka egy csivava láttán is visítva kapja fel a kölköt, hogy jujj, megharap (hadd tanuljon szorongani az a gyerek). Na meg amikor nem lehet felszedni a kutyaszart az ebállat után. Vagy amikor okosék bevágják az öreg kutyát az illatosra (rosszabb esetben ki az utcára), mert betegeskedik, költeni kellene rá, azt meg már nem, majd lesz másik kutya, darab-darab. Amikor nem lehet felfogni, miért jó ivartalanítani, szüljön csak az az állat (kutya, macska, mindegy), a szaporulat meg megy az utcára, rosszabb esetben a vizeshordóba. Aztán a húsvéti nyúlvásárlás, majd annak kidobása, hadd tanulja meg ezt is a gyerek. Tovább is van, mondjam még? ;)

26500 2007.09.27. 23:22:07

bármilyen ügyintézés: amikor - főleg bankoknál, illetve állami szerveknél - úgy gondolkodnak, hogy az ügyfél van az ügyintézőkért és nem fordítva. ugyanez áll jó pár boltra is, ahol az eladó felsőbbrendűnek érzi magát a vásárlónál. függetlenül attól, hogy a kliens/vevő hogyan viselkedik, mit kérdez, ez a szolgáltató szektor, ahol az udvariasság alapvető eleme kellene, hogy legyen az üzleti filozófiának. nem emelek ki külön embert - nekem az is elég volt két héttel ezelőtt, hogy az APEH-hez bementem délután fél kettőkor és nem voltak hajlandóak ügyfelet fogadni, noha az ügyfélszolgálat négyig volt nyitva. mindezt hétfői napon... és ez többé-kevésbé magyar szokás, külföldön legalábbis - tapasztalataim szerint - nem ennyire ragályosan elterjedt...

68941 2007.09.27. 23:37:49

Bocs, eszembe jutott még1. A nyilvános wc. egyszerűen nem tudom megérteni, hogy néha belépek, és megrémülök, mert olyan érzésem van, hogy nem is női mosdóba megyek, hanem valami szavakkal ki nem fejezhető helyre. Ezek a nők, akik ilyet hagynak maguk után egy nyilvános helyen, azok otthon rendben tartják a lakásukban a slozit?? Vagy csak azét mert nyilvános, nem is kell már rá vigyázni???? áááááá, kiráz a hideg is, ha arra gondolok, hogy miket láttam már eddig..nem is sorolom. Bocsi ezért a bejegyzésért.

2582 2007.09.27. 23:42:24

Legszívesebben mindegyikre reagálnék egyesével, de most nem ez a cél. Azért ez a wc-s kiakasztott, mert eszembe jutott, én is mindig elámulok, hogy bizonyos dolgok hogyan kerülhetnek pl. a falra...

43566 2007.09.27. 23:43:30

Sajnos elég friss élményeim vannak - fél év után először voltunk otthon, és volt jónéhány dolog, ami arconvágott, mert elszoktunk tőle... :( A boltokban nem köszönnek az eladók, nem néznek rám fizetés közben, általánosságban egyáltalán nem éreztetik, hogy tulajdonképpen ők lennének értem, mint vásárlóért. Az autósok között állandó vérre menő harc folyik: araszol a kocsisor, alig-alig halad előre, de hiába van kint az ember irányjelzője vagy fél órája, csakazértse enged át, hiszen így legalább 50 centivel előrébbjutott. A gyalogosokat még véletlenül sem engedik át a zebrán, sőt még inkább gyorsít, nehogy lelépjenek elé, és a dudálást meg sem említem, rég elvesztette már azt a funkcióját, hogy akkor használjuk, amikor tényleg szükség van rá. Egyelőre ennyi, bár biztos tudnám még sorolni, mert sajnos tényleg feltűnő volt a különbség.

NH 2007.09.27. 23:46:42

ok, csak ott volt, hogy a "magyar ember kulturálalan viselkedése" ezért mondtam. Egyébként, ha már itt tartunk a magyar ember sokszor idegenben járva a legotrombább, mert azt hiszi nem értik.

betond 2007.09.28. 00:17:33

Csikk kocsiból eldobálása. Szelektív kukák közelében eldobált műanyagpalackok. Kéregetés, aluljáróban lakás (meg ennek előidézése). Dögöljön meg a szomszéd tehene is hozzáállás. Mutyizás.

53615 2007.09.28. 02:35:49

az utóbbi időben többször találkoztam azzal az idegesítő jelenséggel, hogy a boltban normálisan haladó sorban a mögöttem álló hátulról nekem tolja a bevásárlókocsit. nem tudom az okát, talán azt hiszik, hogy így gyorsabban fog haladni a sor, pedig ettől nem fogja gyorsabban lehúzni a pénztáros az előttem álló vevő cuccát...

72833 2007.09.28. 07:27:03

busz, idős emberek. Ez még nem is lenne baj, de az a busz(ok), amiről beszélek, az a szegedi (de szerintem bármely más városi) Cora (hipermarket) járat. A busz megáll, a sok egyetemista leszállna (van egy kolesz a Cora mellett) de sokszor nem tud, mert a sok idős néni és bácsi már tolul fel (itt halmozottan igaz, hogy több helye lenne, a busz meg nem megy el nélküle), aztán pedig vérre menő küzdelmet folytatnak az ülőhelyekért még olyankor is, amikor tuti van annyi szék, ahány utas. Volt már, hogy már pucsítottam, félig lényegében ültem, mikor egy jól szituált, jó karban lévő hatvanas becsúszott, és vigyorgott rám... Innentől kezdve én bunkóság/kultúrálatlanság, csak akkor adom át a helyem, ha tényleg nagyon indokolt, mert nekem ne nyavajogjon fennhangon hogy mi hol mennyire fáj neki, és ezek a mai fiatalok, aztán meg úgy sprintel az ülőhelyekért a szatyraival, mintha az élete múlna ezen. A másik pedig, mikor emberek azt hiszik, azért, mert jóval idősebbek nálam, mindenképp jóval okosabbak is, és nekem emiatt semmiképp sem lehet igazam, illetve, én nem tudhatom, hiszen nekem még biztosan nincs X témában annyi tapasztaltom, mint neki. Kövezzetek meg, de én _csak_ a kort nem tudom tisztelni (ettől még udvarias maradok)

pűkor 2007.09.28. 08:02:42

Az OTP a kártyámat (devizakülföldi), mely bár érvényes volt 2009-ig, egyik napról a másikra érvénytelenítette. A benzinkutasnak azt írta ki, hogy "Nincs ilyen ügyfél". Reklamációmra közölték, hogy ezt a fajtát visszavonták. Minden előzetes bejelentés és értesítés nélkül. Két hétig nem volt kártyám. Sivatagban éltek.

pűkor 2007.09.28. 08:11:17

BKV. A végállomáson felszállt a 4-esre 3 angol turista. Szépen lyukasztottak jegyet. Erre jön a vezető, hogy tessék leszállni, garázsmenet. Átszálltak egy másikra, de ott nem lyukasztottak. Pech. Ellenőrök 10.000-et kaszáltak tőlük, pedig egy egyetemista fiú készségesen és precízen tolmácsolt. BKV sivatag.

37131 2007.09.28. 08:31:25

Utálom, hogy újabban majd minden ember káromkodással akar érvényt adni az ő vélt igazának. Fórumokon is előbb-utóbb minden anyázásba megy át, amit nem is értek. A másik cikizése, a másik véleményének lehurrogása számomra abszolút érthetetlen viselkedés. Ha valahova bemegyek, hangosan köszönök, s le se szarnak, vagy rögtön letegeznek, ez persze vica-verza. És az éttermek 80%-ban a pincérek viselkedése az totálisan kiborít. Élből letegez, havernak vesz, megvárat, semmibe vesz, s még sorolhatnám.

g. 2007.09.28. 09:10:30

Amikor terhesként mentem vérvételre, még nem nagyon látszott a pocakom, álltam a sorban, egy nő simán eltolt onnan, mindenféle kérdezés nélkül, hogy valaki mást előre tessékeljen. Ha megkérdezte volna, lehet-e, valószínűleg igent mondok, de így elég sértő volt, mert nem tudhatta, hogy melyikünknek nehezebb a dolga. Utálom, ha bemegyek egy boltba, és helyből letegeznek. Egyszer a parkoló autóm mellett észrevettem, hogy egy nő pisilt (!), ott a nyitott, nyilvános parkolóban, az autóm kereke mellé. Eléggé meglepődtem :-).

38981 2007.09.28. 09:19:28

Előzékenység hiánya a közlekedésben. A gyalogosokat a zebrához közelítve gyorsítással megfélemlíteni mindennapos jelenség: ha sávot akarsz váltani, nagyon agresszívnek kell lenned ahhoz, hogy sikerüljön, mert maguktól tuti nem engednek át. Néha ez a dolog még a fizikai erőszakkal való fenyegetésbe is átcsap.

69071 2007.09.28. 09:37:06

A fentieket én is tapasztalom, mind igaz! De én azt utálom, hogy itthon mindig kritizálni kell a magyart! Itthon mindig az a cél, hogy bebizinyítsuk, hogy mi bunkók és modortalanok vagyunk. Itthon az a cél, hogy meggyőzzük magunkat és másokat arról, hogy mi mennyire senkik és selejt vagyunk. Ennek eredményeként megkeseredettek vagyunk és reményt vesztettek. Bocs, de mért nem lehetne arról kérdezni, hogy ki mit tapasztalt meg a magyar ember kulturált és emberi viselkedéséből? Pl.: A nyáron bementem egy étterembe a Tisza tónál 5 gyerekkel. A pincér a rendelésnél azt mondta, hogy egy adaggal kevesebbet rendeljek, mert az is elég, nagyok az adagok. Mikor a fizetésnél szóltam, hogy 2-vel kevesebbet számolt, rám mosolygott és ezt mondta "Hát a konyhán megbeszéltük, hogy 2-vel kevesebből is meg tudjuk oldani!". Ilyen is van! Erről mért nem érdeklődik senki?

31749 2007.09.28. 09:54:07

Mondatok, amiket külföldön sosem hallottam: "Nincs kisebb pénze?" - Fenntartom a jogot, hogy olyan címlettel vásároljak, amilyennel csak akarok. "Az ön méretében nem árulunk ruhát." - Ez történetesen egy Art'z Modell-ben hangzott el, és nem vagyok száz kiló, de hatvanöt sem. Viszont dolgozom fotózáson, és elképzelhető, hogy egy 34-es metű modellnek kerestem kosztümöt. Úgy éreztem magam, mint a Pretty Woman-ban Julia Roberts. "Megtenné, hogy nem jön ide többet? Nagyon rossz az aurája." - Ne röhögjetek, ez egy budapesti teázóban hangzott el, kicsit ezo volt a pincér, és nem tetszett neki a barátom kisugárzása. Ezen kívül még ötszáz bosszúság jut eszembe, a kutyák utcán kakáltatásától kezdve az agresszív koldulásig, de ami engem a legjobban felbosszant, ha fizetek valamiért, és nem azt, vagy nem úgy kapom meg, ahogyan szeretném. A magyarok nyerészkedők, és a becsületet a többség hírből sem ismeri.

o. 2007.09.28. 09:58:53

nem konkrétan kulturálatlanság, de épp eszembe jutó idegesítőségek, bár vhol kulturálatlanság is. - h bármilyen kérdésről, amiről érdemi (társadalmi) vita lehetne, csak közéleti/politikai anyázás lesz. - h az emberek nem tudnak örülni semminek, mindig minden szar. - h magyarországon folyton azt szajkózzák, h magyarországon van minden rosszul, és ezek közül valszeg egyik sem járt még egy nyugati országban sem, ahol csomó minden sokkal szarabbul működik, mint itthon. nem minden rosszabb, csak minden más: van, ami jobb, van, ami rosszabb. ami konkrétan kultúrával kapcsolatos kulturálatlanság: folyton nyavalyognak az "értelmiségi" népek, hogy milyen rossz, h itthon csak a szar zenét nyomatják rádióban, tévében, és ezek élnek meg, míg a tökjó zenekarok csak szenvednek és nincs terük. nos, kedves értelmiségi népek: mp3 letöltés helyet támogatni kéne a zenét, és megvenni a cédét. ajánlott olvasmány a mahasz péntekenként publikált lemezeladási statisztikája. a top 10-ben konstans van jelen három meselemez, fekete pákó és márió, a harmónikás. (nem pont, de kábé.) ha a jó zenekarok lemezeit a kutya nem veszi, ne csodálkozzon senki, h nincsenek sehol. bakker. (na, ez utóbbiról maholnap postolok is egyet asszem..)

Dweyra 2007.09.28. 10:22:15

Hogy kedves honfitársaink jó részének eszébe nem jut a gyorskajáldákban eltakarítani maga után a tálcát, ott hagyja az egész dzsuvát az asztalon. Valaki írta itt a vérre menő harcot az utakon: néha kicsit úgy érzem, hogy itthon élni az egy túlélőtúra: örökké résen kell lenned, hogy hol akarnak átvágni, ki akar kizsebelni a buszon, ki fog letolni az útról, csak mert a te kocsid kisebb, ésatöbbi. (Most sarkítok persze, de gondolom, tudod, miről van szó.)

37131 2007.09.28. 10:39:12

Szerintem közlekedés szempontjából mi még egészen a középhez tartozunk. Törökországban, s Kínában még ennyit se tudsz elérni, mint itthon ;) Az említett, "nincs kisebb" kérdés, s hozzá a flegma arc engem is felbosszant. Pláne, ha utána közli, hogy nem tud visszaadni, s én menjek el felváltani a pénzem. A másik pedig a tipikus: Áfás számlát vásárolok, s mikor ezt mögöttem megtudják, akkor anyáznak, meg elküldenek a p*csába, holott én is tisztességesen végig álltam a sort. S ha már sor, egyszerűen kikészít, amikor valaki tolakodik (úgy csinál, mintha nem látná a sor végét, meg véletlenül, de látni lehet néhány emberen, hogy nem véletlen az). Aztán még itt van a roki helyen való parkolás. Na olyankor kromofágot kívánok a kezembe, meg vandalizmust a lelkemnek.

43841 2007.09.28. 10:41:28

Nos, ezek után nyugodt szívvel, kimért mozdulatokkal öljünk meg minden magyart.

70660 2007.09.28. 10:41:48

Pl olvasd el ezt tutunál. Mondjuk ez nem olyan mindennapi tahóság, de akkor is... http://valasztasok.freeblog.hu/archives/2007/09/27/fasz_itt_mindenki/

16668 2007.09.28. 10:44:54

http://honyomott.freeblog.hu/archives/2007/05/30/2376594/

Szanyesz 2007.09.28. 10:47:47

Amikor befut a villamos és nyitja az ajtaját, még gyorsan beleszívni a cigibe, letüdőzni ésdeviszont már odabent kifújni, nehogymá' lemaradjon!

Mesterszakács 2007.09.28. 10:59:43

Istenkém, végigbólogattam az összes kommentet. Rettenetesen bunkók vagyunk. Egymás ellen folytatunk élethalál-harcot. Olyan kis dolgokkal meg lehetne könnyíteni egymás életét, mint rámosolyogni valakire, türelmesnek lenni, toleránsnak lenni. Persze nekem se megy mindig, de próbálkozom.

66172 2007.09.28. 11:42:42

Közlekedéskultúrálatlanság. Itt Dániában még le sem lépsz az úttestre,megállnak az autók. Sőt a bicikliseket is elengedik. Nemdudálnsk, nem anyáznak. Ja és a boltban mosolyognak az emberre, nem úgy, mint otthon, ahol, ezt már több helyen kifejtettem,még mindig nem jöttek rá a tulajok, hogy ők vannak a vevőkért. Például én nem biztos, hogy alkalmaznék egy szétszolizott díszpicsát, csak mert jól néz ki, de ha bemegy a vevő, húzza a száját, hogy meg kell mozdítania az aerobictól feszes popóját. Ja és itt nincs a közértben mindenhol security, aki mögötted lopakodik, hátha zsebre teszel valamit.

28376 2007.09.28. 12:38:48

Ha például bemegyek egy üzletbe és magázva köszönök az eladónak, az meg letegez, az szerintem taplóság. Az is rémes, hogy egyszerűen képtelenség átmenni egy úton. Hiába a zebra, és a zöld lámpa a gyalogosoknak, akkor is letúr kocsival az útról, anyáz, üvölt. És szintén, ahogy Csillagharcos is említi, a biztonságiőrök folyton az ember nyomában lopakodnak, vagy épp agyatlan hülye picsák forgatják a szemüket az üzletben.

23834 2007.09.28. 13:07:16

Végigolvastam a kommenteket, de biztos lesz olyan, amit már említettetek. Engem a közlekedési morál akaszt ki a legjobban, akár gyalogosan, akár autóval közlekedek, egyaránt borzasztónak találom. Aki tilosban parkol, ne legyen kiakadva a kerékbilincsen, főleg, ha még a forgalmat is akadályozza. (Kanyarodósáv, buszmegálló, füvesített park, járda, stb.) Legutóbb a járdán haladtam, amikor egy SL Merci majdnem elcsapott miközben parkolni próbált a benne ülő hölgyike, és még ő kiabált velem. Az is nagyon ki tud akasztani, amikor terhes anyuka, vagy egy kisgyerekes család babakocsival a piros lámpa ellenére átmegy a zebrán, vagy a tilosban. Szép példát mutatnak, arról nem is beszélve, hogy mindeközben a saját csemetéjük életével is játszanak. Aztán pont a minap botránkoztam meg azon, hogy miért nem tud egy 50 körüli néni lehajolni a boltja előtt található szemét után, és miért rugdossa át a másik boltja elé. Odamentem, felvettem a földről, és megjegyeztem, hogy ez aztán a kultúra. Persze még ő volt megbotránkozva a viselkedésemen. Valahogy ilyenkor elmúlik a tisztelet, amit belémneveltek, de lehet én reagálok rosszul az ilyesmire. Aztán bank, posta, sorbaállás: mindenki lögdösősik, tolakodik, beleliheg az előtte álló nyakába, és camcog, ha sokáig tart az ügyintézés. Ennyi jut hirtelen az eszembe, biztos lesz még másnak is története...

21153 2007.09.28. 13:15:57

Engem a hihetetlen közöny is zavar. Emlékszem pont választások voltak, talán 3-mal ezelőtt, amikor a zsúfolásig telt metróban gusztustalan megjegyzéseket tett egy pasi rám. A barátjához beszélt, de körülötte mindenki jól hallhatta. Én 3 megálló után meguntam és megkértem fejezze be. Leszálláskor aztán odajött, leköpött és belémrugott. A párom a segítségemre sietett, de őt a másik csákó kapta el. Mondanom sem kell, hogy a tisztelt utazóközönség végignézte amint a két mocsok ütlegel minket a peron közepén. És olyanok is végignézték,akik hallották az előzményeket is...

Tim 2007.09.28. 13:39:00

Csillagharcosdada: lehet, hogy azért húzza a száját, mert elszabták neki a plasztikai sebészek. :lol: Na, ma én voltam "bunkó" - nem tolerálom, amikor villamoson elkezdik rángatni a hátizsákomat, ahelyett, hogy szólnának, hogy menjek arrébb. Jelzem, volt elég hely, mert alap, hogy ha nincs, akkor leveszem... Majdnem lekevertem az illetőnek egy hatalmas pofont visszakézből, ahogy fordultam, mert némileg ilyenkor jogos a feltételezés, hogy esetleg zsebtolvaj próbálkozik a hátizsák kinyitásával. But hey, it's only me, not especially Hungarian, I think. ;)

Lári 2007.09.28. 13:45:05

A szórólaposztók. Hiába mondom, hogy köszi, nem kérem, akkor is az orrom alá dugják. Engem nagyon zavar, hogy pl. a Keletinél vagy az Őrs Vezér téren minden nap kétszer kerülgetem őket. Miért nem teszik ki a lapokat vm. hirdetőre, mint pl. a műsorújságokat, s akkor annyi fogyna belőle, amennyi szükséges. Csak gyártja a szemetet..

54425 2007.09.28. 14:00:58

nekem szerdai élmény a patikában való rámtüsszentés. bakker! felnőtt ember tényleg nem tudja a szája elé tenni a kezét?! ezen kívül ami bárhol, bármikor kicsapja a biztosítékot: nem köszönés, tolakodás, gyalogos/biciklis átnemengedés, kéretlen telefonhívások telemarketinges cégektől (én kedvesen szólok hogy hagyjanak, a vonal másik végén meg lecsapják), direkt lassan haladó taxis meg úgy a taxisok általában. hirtelenjében ennyi.

baltazar 2007.09.28. 14:13:05

A boltos dolog úgy látom, nemcsak engem bosszant... Tényleg az van, hogy marhára nem engednek el az emberek az általában extrakeskeny folyosón, hanem állnak bambán és bámulják a polcot. Továbbá az eszeveszett tolakodás a távolsági buszokra való feljutáskor, különösen, ami nyugdíjasokat illeti... És még annyi, de annyi dolgot lehetne sorolni! (sajnos)

33831 2007.09.28. 14:14:47

És a közlekedési morálhoz még valami :-) Ha véletlenül elengednél valakit vagy úgy gondolod, hogy nem kéne elütni a gyalogost a zebrán, tuti ledudál a mögötted jövő. Még akkor is, ha amúgy dugó van, a sor úgysem halad és nem leszünk előrébb. Meg azt is szeretem, hogy a nyugdíjas bácsiknénik biztos öt után mennek postára, amikor a robotoló nép többsége. És aztán hangosan szidják a rendszert. És igen, a nyakamba szuszognak. És azt is utálom, hogy a portások (bocs, biztonsági őrök) az atyaúristenek és pl. eldönthetik az orvosi ügyeleten, hogy mennyire vagyok beteg és joguk van ahhoz, hogy ne engedjenek be. És még amúgy sorolhatnám :-)

23834 2007.09.28. 14:50:08

Eszembe jutott a számomra legjobban bosszantó szituáció :D Megállít egy hitgyülis, vagy egy krisnás fiatal az utcán, rám akarja tukmálni a cuccait, "Meg különben adományt is gyűjtök" dumával. Eleinte udvariasan "Köszönöm, nem érdekel" volt erre az automatikus válaszom. Csakhogy általában itt nem szokták feladni a dolgot, hanem harciasak, utánam jönnek, osztanak, még ők vannak megsértődve, hogy nem adok pénzt egy ismeretlennek az utcán. A hitgyülis jobb esetben még el is átkoz, meg a pokolra fogok kerülni. Szerinte. Szerintem ez egy nagyon undorító viselkedési forma, sokkal kultúráltabban kellene viselkedniük, ha a munka helyett mások pénzéből szeretnének anyagi javakhoz jutni.

77096 2007.09.28. 15:12:30

Szia! Tetszik ez a téma:) Nekem most hirtelen három tulajdonság jutott az eszembe, amikről épp most írtam a saját blogomban is. Álbarátok, pénzre menő lányok, meg tahók. Ezek mindenhol előfordulnak.

Dweyra 2007.09.28. 15:45:53

Megint csak kajáldás példa: a két szülő sorban áll a kajáért, a gyerek már ül az asztalnál, és foglalja a helyet jó 15 percig, amíg kábé pont megenné a cuccát az, aki a "foglalósok" miatt tanácstalanul álldogál, és sprintel az esetleg megürülő asztalhoz, hogy még a következő "helyfoglaló" előtt odaérjen.

somolygo 2007.09.28. 15:55:15

Csak néhány apróság, amitől falnak szaladok... Tízemeletes házunk sarkőn világos nappal szükségletét végző nő/!/, Boltok előtt erőszakosan kéregető , gyakran illuminált férfiak és nők , családi és maffiaalapon működő kolduscsoportok, csikkdobálók,kutyaürüléket termelő ebükre mosolygó kutyasétáltató gazdik, erőszakosság a közlekedés minden területén , rongálások, kukagyújtogatás ,szirénázgató autók okkal, ok nélkül , motoros versenypályának nézett városi főút , gyerekek és felnőttek anyanyelvszégyenítő beszéde, a közösülésre felhívó biztatás kötőszóként alkalmazása nő- és hímnemű egyedektől egyaránt, figyelmetlenség , udvariatlanság, tolakodás , más csendigényének semmibe vétele stb.

mm 2007.09.28. 16:19:30

autós, látja, hogy nem fog átférni a kereszteződésen, de azért beáll, mert neki zöld a lámpája. aztán csodálkozik, ha rádudálnak oldalról. (láttam már olyat is, aki nem ment be a kereszteződésbe, de a mögötte levők ledudálták - velem még nem fordult elő) mami felmászik a villamosra, fiatalember segít neki, ahol tud, az ajtó melletti szék üres, le tudna ülni, de nem, a maminak az én helyem kell, a villamos másik oldalán, szóval simán felállít, hogy ő oda akar ülni. ezek így most hirtelen hazafelé a melóból megtapasztalt dolgok :)

13650 2007.09.28. 17:40:16

Munkahelyről - nem tud olvasni, köszönni, megköszönni, elköszönni. A "nagyonszívesenviszontlátára" hallatán sértődötten néz.

12803 2007.09.28. 17:54:11

ami terhesként aktuálisan nagyon bosszant: amikor valaki megtudja, hogy babát várok (ami egyre nyilvánvalóbb) egyből elkezdi simogatni a hasam (és nem családtag, hanem olyan ember akivel 5 évenként egyszer találkozom). Könyörgöm én sem simogatom senki hasát, ezen nem változtat semmit az, hogy van-e benne baba vagy nincs... grrrrrrrr.... A másik, a telefonálás-kultúra. Amikor a kollega elmegy cigizni/ebédelni/tárgyalásra/stb és otthagyja az asztalán a mobilt, ami a full hangerőn nyomja az aktuális slágert és ezt csak másik 50 kolléga hallgatja. (persze a hívó meg percenként hivogatja, mintha nem lenne minden mobilon nem fogadott híváslista..)

26323 2007.09.28. 19:46:51

Közlekedés: Dugóban kereszteződésbe behajt és bambán pislog Tömött buszon/villamoson leül kívülre a dupla ülésre, belülre cekker Véletlenül sem mozdul, ha le szeretnék szállni Bringával egyirányú utcában iránnyal szemben járdán (eddig még sacc/kb elmegy) 30-cal, a gyalogos meg ugorjon el Klasszikus, zebránál nem megállás Szomszédok: Fogja a liftet és pletyizik a szomszédasszonnyal 10 percig Pletykál (az utóbbi hónapban voltam már házas és leszbi is), néha az ajtóm előtt pletykál rólam és behallatszik Bejövök a kapun, kinyitja a kémlelőablakát, rámmered, visszacsapja Vásárlás: "Minek próbálod, ha nem veszed fel?" "Avokádó? Miért nem vesz inkább almát?" (ez pl Auchanban volt, pénztárostól) És ami a legesleginkább: Kenguruban lógó kisbabája arcába fújja a cigifüstöt

K 2007.09.28. 19:53:48

Néhány ember nagyon nem ad a higéniára. És undorító. És hamisított ruhában jár. Az is az.

Dalma 2007.09.28. 19:59:27

hmhm. Én egyszer a buszmegállóban láttam egy férfit, amint fojtogat egy nőt, de nő létemre valahogy nem mertem odamenni, mert egyedül voltam. Másszor meg balesetet láttam, és mikor odamentem megkérdezni, hogy segíthetek-e vagy hívjak-e mentőt még válaszra se méltattak... Egyébként meg, exausztrál cserediákom azt írta ki magyarul személyes üzenetébe, hogy: Magyarország: A LEGJOBB ORSZÁG! Hát ehhez azt hiszem nem kell hozzáfűzzek semmit sem.

61709 2007.09.28. 20:14:25

mikor a metrótól a mozgólépcsőhöz araszolunk a sorban, vkik mindig bevágnak oldalról. senki nem kerül ki az utcán. nyitott szájjal rágóznak. telespamelik az iwiw üzenőfalat :)

potyka 2007.09.28. 20:48:58

Valamire adománygyujto a Délinél,már nem emlékszem,mi volt,de szornyen eroszakos két kis huszonéves lányka.A végszó az volt,hogy mindegy,mennyit,10 forinttal is segítenék.Na,azt kellett volna hallani,amiket akkor mondtak,mikor végul adtam egy tizest!

30667 2007.09.28. 22:56:58

ma pl beült mellém a kabinba egy nagydarab nő..és így kb 20cm széles helyet foglaltam el az ülésen...és ráadásul félpercenként a könyökével meglökött, mer szuperinfót olvasott...ja és egy csaj majdnem rámtehénkedett a villamoson..majdnem kicsúszott a számon hangosan, hogy nem vagyok háttámla..de elfolytottam...

51654 2007.09.29. 00:40:52

hogy tegeznek mindenhol, ha kell, ha nem. hogy hangosan kiabálnak a külföldivel, hátha akkor jobban érti. hogy mindenki lop, csal, hazudik, de nem vallja be (én bevallom). hogy a közértben lejárt a joghurt szavatossága, de az eladónő szerint "jó az még, ne izguljon, fiatalember" (elmúltam 40). hogy mindenki cigányozik, de észre sem veszi. hogy mindenki buzizik, de észre sem veszi. hogy nem beszlnek idegen nyelveken, és erre büszkék. a magyarok nem mosnak fogat szinte soha. a magyarok nem mosnak lábat szinte soha. a magyarok összevissza beszélnek. mondjuk, itt jobban főznek, mint máshol, de az kevés. minden tele van kutyaszarral. minden tele van szeméttel általában. kár volt ebbe belefognom, most nincs vége.

80527 2007.09.29. 06:55:34

Teljesen kivagyok a babakocsival az autok közt cikázó"gondos"anyukáktól.Az is szép mikor pirosnál áll az autóval és kidobja a szemetet meg kiköp az ablakon.Nyugdijas kora reggel a bkv járműveken felakarta állitani a 6 éves fiamat az ülésről mert,hogy ő leakar ülni mert fáradt.Nem vette észre,hogy ott vagyok.Nem szép de kiosztottam.Észrevettétek,hogy minden nyugdijasnak kora reggel van dolga?Az erőszakos szórólaposokról,krisnásokról,kérdezőbiztosokról nem is beszélve.Magyarországon nem hogy közlekedési de semmilyen kultura nem létezik.

78963 2007.09.29. 14:28:20

Uhh, én véletlenül anyuha oldalára írtam ezeket, ide kellett volna. Bocsi.

2582 2007.09.29. 14:50:00

Semmi baj, már láttam. :) Köszönöm mindenkinek, szép kis kommentfolyam. :)

kaleidoskop 2007.09.29. 16:00:11

szerintem meg az élet szép.

2582 2007.09.29. 16:24:48

kaleidoskop, a kettő nem zárja ki egymást. :)

kaleidoskop 2007.09.29. 16:59:16

az élet márpedig mindenki számára szép lehet..mármint,ha hagyja.. :-)

2582 2007.09.29. 17:34:46

mondom, hogy egyetértünk. :)

29810 2007.09.29. 21:35:22

Kicsi park,pl. itt a Corvin téren. Nem rég hozták rendbe.Mindkét végén kis tábla: kutyát parkba vinni tilos!. Mindíg látok ott kutyásokat.Rá se hederítenek a táblára.

26323 2007.09.29. 21:38:24

A nem beszélünk nyelveket dologgal nem értek egyet. Mármint persze, nem beszélnük, de a fiatalok már egyre inkább és sokkal jobb a helyzet nálunk, mint mondjuk Csehországban vagy Olaszországban. Vagy Franciaországban vidéken. Még valami, a magyar pasik hihetetlenül illedelmesek a nőkkel. Fel sem tűnt, amíg nem töltöttem pár napot a cseheknél, ahol eszükbe sem jut, hogy a nőt előre kéne engedni az ajtónál. Sőt még be is vágnak elénk. És élen járunk vendégszeretetben is. Szóval azért nem olyan tragikus a helyzet, csak az a fránya közlekedés ne lenne.

29810 2007.09.29. 21:52:50

Szotyi.Nem szeretem.De az nem tetszik leginkább,hogy buszon,villamoson,héven,szétköpködik a maradványait.

29810 2007.09.29. 21:53:23

Utcán harákolva turházó öregek,kevésbé öregek.

Dweyra 2007.09.29. 23:05:58

A férfiak valóban udvariasak a nőkkel, viszont itt sajnos még szalonképesek az olyan mondatok, mint pölö "Szeretem én a nőket, csak nem az egyetemen", vagy "A nőnek a konyhában a helye", egyes helyeken akár még a "Pénz számolva, asszony verve jó" is. Vagy vegyük például a Zsanett-ügy nyomán felmerült kommentárokat. Azért ha ezek nem lennének teljesen elfogadottak, én szívesen megbirkóznék vele, hogy egy pasi bemegy előttem az ajtón...

26500 2007.09.30. 15:05:02

Antibaby, a témához kapcsolódóan van Neked valamim a blogomban.

Villásdugó 2007.10.08. 22:49:19

A Kérdezősködők. Agyvérzés kerülget, amikor a nyugatiban csúcsidőben beállsz a piszkosul hosszú sorba a batyuddal(természetesen a pénztárak fele, vagy még annyi sincs nyitva, de ez majd másik téma),és lekésed a vonatod(aznap talán az utolsót), mert az alapból kb 25-30perces várakozási idő úgy 40-50 percre nyúlik(vagy még többre, vártam már egy óránál többet is), mert mindig van a sorban egy-két kérdezősködő, aki ilyen "csókolom, hát izé igazábólnemistudomhovamegmikorszeretnék menni,meg tulajdonképpen hogy is néz ki egy ilyen vonat a maga valójában?" stílusban nyomja, végigkérdezi az egész menetrendet oda-vissza kétszer, informálódik az igénybevető kedvezményekről, menetidőkről, az állomásokon található lépcsők fokainak számáról,meg azok dőlésszögéről,a világgazdaságról meg a globális felmelegedés hatásáról a jegesmedvékre, miközben az információs ablak ott árválkodik a bejáratnál utazásuk mikéntje felől érdeklődő kedves utasokra várva. De nem. Ezt nem zavarja. Kábé negyedóra jegyeladói-magyarázás után, buta arccal néz maga elé(van egy-két igazi hardcore, aki még ilyenkor se veszi észre magát,meg a mögötte anyázó tömeget, amiből ekkorra már általában kivált egy-két tag, hogy nyugodt körülmények között szögeljék össze neki a bitófát, és halál nyugodt arccal kijelenti, "hogy elnézést, a közepétől nem értettem, elmagyarázná mégegyszer?"),majd egy kis hatásszünet után kinyögi, hogy "jó, akkor holnaputánra kérnék kérnék két jegyet" A kegyelemdöfés a mögötte állóknak, hogy távozáskor szinte mindig rámosolyog a tömegre. Ha addig nem szenvedtek maradandó idegrendszeri károsodást,na akkor attól egészen biztosan biztosan elkezd tajtékot verni mindenkinek a szája. Komolyan mondom, büntetni kéne kéne az ilyeneket, mint a bliccelőket. Mondjuk agyonveréssel. Vagy csak bontsák le a házát. Az is elég lenne. Tanulna belőle.

Villásdugó 2007.10.10. 21:59:23

Nem. Bocsánat, mégse tanulna. Ja és nézzétek el nekem a hülye formázást meg még a szövegben található egy-két hibát, sorry.

43799 2007.10.18. 13:33:11

Kultúrálatlanság kell? Hát én olyan sztorit tudok mondani, ami már sötét primitívségbe hajlik. Két hónapja elvégeztem egy munkát, amiért a szerzôdés szerint 8 napon belül meg kellett volna kapnom a 10 ezer (nem több, csak 10 ezer!!!) forintomat. Nem kaptam. Mindig mondta, hogy menjek ide menjek oda, és akkor majd megkapom a pénzem amiért MEGDOLGOZTAM. Ide mentem oda mentem, és mindig az volt a válasza a pasinak, hogy nincs egy petákja sem (már amikor egyáltalán eljött a találkozóra, mert egy ilyen alkalom volt, az elsô) Mellesleg fura hogy egy petákja sincs, mert szerintem mindenkinek van 10 ezer forint a zsebében O_o, vagy tévednék?). 2 hónapos huzavona után megint megbeszéltünk egy találkát, amire megint nem jött el. Negyed óra elteltével felhívom hogy hol van, azt mondja elfelejtette, és hogy már taxiban ül és a 15 ker. felé utazik, de egyébként egy petákja sincs, és ma sem tud fizetni. (Szóval értitek! Egy petákja sincs, de azért taxizik a hülyegyerek :)). Mire közöltem vele, hogy van pénze csak baszik fizetni, legyen szíves átutalni a munkadíjamat a számlámra. Erre az volt a válasz, hogy rám küld 5 verôlegényt agyonveret, és a családomat is. Na, elég nagy kultúrálatlanság?

60396 2007.10.19. 13:51:38

mobiltelefonnal hnagosan zenét hallgatni. Jelen világunkban ennél nagyobb bunkóságot nem tudok elképzelni...

69249 2008.03.13. 21:23:56

hihetetlen ez a hosszú lista majd elolvasom, és írok is hozzá, ha van, ami még nem szerepelt másnál... attól tartok van :(

19526 2008.05.06. 20:49:40

azt gyűlölöm nagyon-nagyon, hogy babakocsival sokszor _képtelenség_ a járdán elférni, mert a figyelmetlen, szemtelen, nemtelen autósok úgy parkolnak _szabálytalanul_, hogy még fél métert sem hagynak a házfal és az orruk között. viszont azt is utálom, ha valaki a bicikliúton tolja a babakocsiját, mintha az is a járda része volna.

Makalah 2011.07.03. 10:24:42

Tochudwon! That's a really cool way of putting it!

Eternity 2011.07.04. 17:06:32

I feel so much hpapeir now I understand all this. Thanks!
süti beállítások módosítása