- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Lemondtál róla?

2008. február 17. - Antibaby
Az Index Stop Szmog tudósítása is felvetette, és hát igen, valóban nem volt túl sok ember a tüntetésen, és azok is főleg a bringásfutárok, de inkább beidézem az Indextől, ők már egyszer jól megfogalmazták: "A ragyogó, de fagyos vasárnap délután összegyűlő 4-500 demonstráló legtöbbje ugyanis vagy zöld érzelmű fiatal volt, akiket esténként transzparens nélkül lehet látni valamelyik romszórakozóhelyen. Vagy városi kerékpáros, akik közismerten minden progresszív civil megmozdulásra elmennek. Kevés volt viszont az olyan, aki nem viselt sem speciális kerékpáros öltözéket, sem futártáskát, sem bő zsebes nadrágot, sem arcmaszkot, és akinek az egyetlen kötődése az ügyhöz, hogy Budapesten él."
Én, mint nem kerékpáros, nem örülnék neki, ha a közlekedés és a légszennyezettség ügye speciálisan a kerékpárosok problémájának tűnne.
Azért nem értem az alacsony részvételt, mert ha csak arra gondolok, hogy hány blogban láttam belinkelve, posztolva a felhívást, már több "csak Budapesten élőnek" kellett volna jelen lennie. Hányan szóltak hozzá az én "Kevesebb autót Budapestre!" posztomhoz, vagy akár a CotCot-on ugyanahhoz... Most mondjam, hogy a melegek ügye sokkal többeket mozgósít?
Miért van ez így vajon? Jó, tudom, hogy épp mindenkinek nagymamánál volt jelenése, meg kellett enni a sült csirkecombot, meg ugye az idő sem tavaszi, és akkor még az is ott van, hogy "úgysem változik semmi". Mégis érdekelne, ki miért nem vesz részt ilyen rendezvényeken? Nem általános megállapításokra, hanem konkrét személyes indokokra gondolok.
"Ez a város a tiéd! Ha most otthon ülsz, akkor lemondtál róla!" - így ért véget a felhívás. Van benne valami, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr476822743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

86215 2008.02.18. 03:50:57

Én hivatkozhatnék arra, hogy messze van... elvégre nekem egy óra BKVval bejutni a városba innen, de ez nem megfelelő indok. Viszont konkrétan nem tudom, hogy mikor és hol volt, mert annyira nem is érdekelt a dolog, nem hiszek abban, hogy ezzel lehet eredményt elérni. És ha tehetem nem megyek be a városba, szerencsére sűrűn megtehetem. A biciklim meg lassan egy éve le van rokkantosítva, meg kéne csináltatni.

thomas 2008.02.18. 09:23:46

Asszem egyszer kommenteltem a témában, hogy maradok a kocsimnál. Ha kell, vállalom a többletköltségeket (dugódíj, mitthoménmilyen penalty, jah, megengedhetem), miközben nem hiszem, hogy én okoznám az elviselhetetlen állapotokat. Nem szállok biciklire, és utálom a tömegközlekedést. De a kérdésre válaszolva: a levegő munkacsoporttal és a greenpeace-szel - más témákban képviselt álláspontjukkal való totális egyetnemértésem miatt - nem vagyok hajlandó együtt mutatkozni. A biciklistákkal mégcsak kibékülnék. Amúgy törvénykövető állampolgárként akár a páratlan rendszámos tiltást, akár az alkalmankénti teljes kocsistopot tudomásul venném. Nem minden autós ellensége az életnek.

87091 2008.02.18. 09:33:55

én egyszerűen csak szeretem távol tartani magam az ilyen dolgoktól. nekem már 10 ember az tömeg, és eléggé iszonyodom.

nezsike 2008.02.18. 11:13:49

én mostam, vasaltam és csomagoltam, de ha nem lett volna semmi dolgom, akkor sem mentem volna el az agorafóbiám miatt. és zöld sem vagyok meg autózni is szeretek.

2582 2008.02.18. 13:58:03

Itt egyáltalán nem az a kérdés, hogy ki nem szeret autózni. Pont az egyéni kedvtelések és kényelmi szempontok azok, amiken végre felül kellene emelkedni, felelősen gondolkodni, és tettekkel is hozzájárulni ahhoz, hogy egy élhetőbb városunk legyen.

thomas 2008.02.18. 15:42:10

anti! már megbocs, de ne ess a népátnevelő szerepébe, arról nekem márcsak korom miatt is több tapasztalatom van. kérdeztél, szerintem egyenes válaszokat kaptál. greenpeace undor, tömegiszony, agorafóbia.

2582 2008.02.18. 16:05:12

Thomas, a válaszom nem neked szólt, és nem is az általad felsorolt 3 indokra reagáltam. Bár, ha magadra vetted, akkor talán neked is. A népnevelő szerephez én kicsi vagyok, de társadalmunkat érintő fontos kérdésekben kifejthetem a véleményem, felháborodhatok és vitatkozhatok, azt hiszem, kortól függetlenül.

barbiko 2008.02.18. 19:51:05

Én egyszerűen csak azért nem mentem el, mert szabadidőm alig van, és olyankor inkább pihenek, családozom, a barátommal vagyok, stb.

87091 2008.02.18. 20:49:41

Antibaby, meglehet, thomast a kora miatt nem érdekli a levegő minősége sem, nem kell szívnia már addig, mint nekünk. ;)

zs 2008.02.18. 21:06:49

Hétköznaponként egyetemre járok, így vasárnap dolgozom. Este hatig. Hát ezért. Egyébként mentem volna.

Dweyra 2008.02.19. 14:10:04

"Pont az egyéni kedvtelések és kényelmi szempontok azok, amiken végre felül kellene emelkedni, felelősen gondolkodni, és tettekkel is hozzájárulni ahhoz, hogy egy élhetőbb városunk legyen." Ebben egyfelől tök igazad van. Másfelől pedig ha azt látod, hogy te megpróbálsz felülemelkedni és tenni valamit, de egyedül nagyon kevés vagy hozzá, és végeredményként ebből az jön ki, hogy te szívsz a kényelmetlenséggel, míg mások - jelens esetben - terpeszkednek a terepjáróban (hadd ne mondjam: konkrét kamionban, mert kamionforgalom-ügyben sem történik semmi, igen, a pici autómmal ez a vesszőparipám :) ), és a zebrán sem szívesen engednek át, akkor egy idő után elfogy a lelkesedés, és azt fogod mondani, hogy te is letojod. Hogy mikor, melyik kérdés az, amelyikért még hajlandó az ember harcosan kiállni, és melyik az, amelyikért nem, az egyéni elbírálás kérdése. (Ha konkrétan rólam van szó, akkor kimentem az állatkínzások elleni demonstrációra, és nem mentem ki a szmog ellenire. Mert autózom, bár igen sok helyre BKV-val járok, mert nem a személyautózás korlátozásában látom az utat, hanem a kamionforgaloméban. Pedig szeretnék biztonságosan biciklivel közlekedni a városban, de egyszer megpróbáltam, és öregedtem 10 évet idegileg és tüdőileg.) Igen, önáltatás, vagy dilemma, ahogy tetszik. Megoldás? Az nincs, csak hangosan gondolkodtam... :(

s.t. 2008.02.19. 17:29:16

ez a belvárosiak problémája, akik egész nap érzik, én meg nem vagyok az, így nem is érint közvetlenül. (legalábbis nem érzem, nemtom mennyi cucc van a levegőben amúgy, időkép szerint épp kiváló-jó a levegő mindenütt bp-n) (persze szimpátiából elmehetnék tüntetni minden 7végén valamiért, csakhát...) plusz nem is tudtam róla. esetleg ha tele lenne a város ilyen matricákkal, mint a cigisdobozon, hogy "a szmog súlyosan károsítja az Ön és környezetében élők egészségét!" többen odafigyelnének rá. de így annyira nem érezzük közvetlenül a bőrünkön a hatást, mint pl. hogy elütnek a zebrán.

thomas 2008.02.19. 18:40:45

konkrét követelések kellenek, másképpen hagyógyerek összevissza mosolyog és lesz@rja az egészet. 1. kamionokat ki budapestről május 1-i határidővel 2. szmogadó minden belvárosban közlekedő kocsira (buszrais!) július 1-től jahogy inflációs vonzata van? számlát benyújtani levegő munkacsoportnak. greenpeacenek. ...vagy gyerekeinknek... végülis ők a kedvezményezettek. /szarkasztikus

5535 2008.02.21. 09:54:24

Azon kívül, hogy el sem tudtam menni (épp Jakarta-Milánó vonalon mérgeztem a Föld légkörét), nekem semmi vonzó nem volt a felhívásban. Követeljük, tiltakozik, elege van, eltitkolás, minden létező módon vegyél rá másokat, tüntetés, elképesztően fontos... Véletlenszerűen bedobált nagy (és lejáratott) szavak, elkapkodott munka. Nem vagyok kommunikációs szakember, de egy ilyen levéllel a saját kollégáimat a saját feladataikra sem tudnám rávenni, nem hogy vmi nagy dologra. Hol az érdekeltség valódi megteremtése a felhívásban? Hiányoznak a sokkoló tények, a célkitűzés pontos megnevezése, a differenciálás más sztrájktól/tüntetéstől/tiltakozástól (miért pont ezt a demonstrációt választanák az emberek?). Ráadásul a határozott (bár eltúlzott) nyelvezetből a végére bizonytalan szervezetlenség lesz: igyekezz erre rávenni, reményeink, persze, is, de, indul_junk_, ha teheted, várhatóan. Ehhez hozzájön pár duplázott üzenet és a felhívás zárása, ami biciklisekre szűkíti a célközönséget. Világmegváltó tervekhez világmegváltó minőség is kell, szerintem.

2582 2008.02.21. 10:22:23

Egyetértek, hgoy az első lépés a kamionok kitiltása lenne, bár én úgy tudom, ilyen lépések már történtek. Viszont szerintem most már nem az első, hanem az első 10 lépést kellene megtenni, mert a helyzet kritikus. Amby, a felvetéseddel jórészt egyetértek, a felhívás olvasása után fel is szólaltam itt-ott, hogy hiányolom a célok és az eszközök említését. azt a választ kaptam, hogy ha elmegyek, megtudom. Pedig ez tényleg nem kellene, hogy legyen, előre tudnom kellene, milyen eszmék jegyében vonulok fel, mikhez csatlakozom. Jártam már úgy, hogy háborúellenes demonstrációra mentem volna, és kiderült, hogy az esemény arra szeretné rábeszélni az embereket, hogy bojkottálják a választásokat. Ezzel viszont egyáltalán nem tudtam azonosulni, hiába értettem egyet a fő céllal. Szóval ezzel egyetértek, hogy a szervezés, a felhívás nem volt elég jó, de ettől függetlenül elmentem, mert úgy éreztem, ennyi a minimum, amit megtehetek ezért az ügyért.
süti beállítások módosítása