- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Bosszú helyett - mit csinálnál?

2008. július 12. - Antibaby
Tegyük fel, hogy gyermekkorodban valaki nagyon visszaélt azzal, hogy ő felnőtt, hogy fizikálisan és hatalmilag is erősebb nálad. Rád kényszerítette az akaratát valamiben, ami egyrészt felesleges dolog volt, másrészt mérhetetlen baromság, harmadrészt pedig életre szóló lelki sérülést okozott vele. Eltelt 23 év, és még mindig gyakran felidézed azt a szörnyű érzést, amit akkor átéltél.
Mit tennél, ha 23 évvel később állsz a sorban a postán/bankban/pénztárnál, és észreveszed, hogy az ablak/pult mögött ő ül? Megismerted, és ő is meg fog ismerni. Vagy nem. Mit csinálnál? Csinálnál bármit is?

Ez egy valós eset, de ennek kapcsán elgondolkodtam, hány ilyen ember tudna szembejönni az utcán. Hány ember van az életemben*, aki olyat tett, hogy... hogy nem tudom. Hogy nem tudok egy légtérben lenni vele. Hogy átmennék az út túloldalára vagy kiállnék a sorból, mert annyira nem lennék képes látni sem. Hogy nem tudnék csak úgy odaköszönni és pókerarccal, szó nélkül továbbsétálni. Hogy úgy érezném, csinálnom kell valamit. Nem tudom, mi is játszódik le ilyenkor, és egészséges dolog-e azon gondolkodnom, nem véletlen a találkozásunk és tennem kellene valamit. Mert mégis mit tehetnék?
A bosszúnak semmi értelme, az kicsinyes és buta dolog. Távol áll tőlem. De csak úgy, szó nélkül elvonulni, azt lehet méltóságteljesen, vagy fület-farkat behúzva is. Az ilyen találkozások viszont túl váratlanul jönnek ahhoz, hogy az ember felkészült legyen és igazán jól reagáljon.

* Először csak egy valaki ugrott be, de aztán itt ez a fenti, meg egy harmadik, meg egy negyedik, aki azóta nem is él... Te jó ég! Ennyi haragot hurcolok magamban?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr976823115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

19110 2008.07.12. 22:25:22

Tudom, miről beszélsz, és én szívem szerint a bosszút választanám, ami nem jó dolog, de nem tudok másképp érezni.

43799 2008.07.12. 23:12:48

Vicces, mert pont a minap voltam ilyen szituban. Mi az hogy bosszú? Valaki kicseszett velem, keresztbe tett nekem anno, aztán egyszer csak olyan helyzetben vagyok hogy tálcán kínálják elém a lehetőséget hogy kicsesszek vele? Nem emlékszem olyan esetre hogy ne éltem volna a lehetőséggel, mint ahogy most is: éltem vele. Ilyenkor mindig csak arra gondolok, hogy NEM A VÉLETLEN MŰVE, ha ilyen helyzetbe kerül az ember, egyszerűen nem szabad elszalasztani a lehetőséget :). És eddig akárki keresztbe tett nekem, mindig volt lehetőségem "visszavágni" úgy, hogy szándékosan nem is akartam, csak belebotlottam a lehetőségbe és éltem vele :) (illetve majdnem mindig, egy kivételével: a volt osztályfőnököm :DDD ő még rajta van a feketelistámon xDDDD)

nefi 2008.07.13. 00:10:04

én megölnék egyet, ha tehetném.

2582 2008.07.13. 00:46:57

jaj, nefi. (hova tűnt a blogod?)

réka 2008.07.13. 01:32:48

akármennyit is töröm a fejem, egy ilyen ember sem jut eszembe... egyrészt aki maradandó lelki sérüléseket okozott az édesanyám, akit ennek ellenére mindennél jobban szeretek, és mostanra rendeződött a kapcsolatunk... már arra sem vágyom, hogy mindent tisztázzak vele, és szembesítsem őt viselkedésének következményeivel... én már túl vagyok rajta, és őt ez összetörné... még van néhány személy, aki alapos rombolást végzett bennem, de nincs már bennem sem harag, sem düh, sem bosszúvágy...

29810 2008.07.13. 06:22:03

Egy kis nyilvános alázás azt hiszem, nem állna tőlem messze. Persze szituáció függő. Ha mondjuk postán, bankban ül a pult mögött, oda érve, jó hangosan, egy szóban, maximum egy mondatban kifejteném véleményem, és otthagynám.

36729 2008.07.13. 11:46:50

hmm, sajnos én ilyen helyzetben nem tudok kapcsolni, előjönnek az akkori sérelmek, újra leszakad a képem, hogy valaki hogy lehet(ett) ennyire velejéig gonosz, és egyszerűen lefagyok. amúgy kettő darab ilyen "jóbarát" van, akivel inkább ne egy helyiségben. gyűlölködni nem tudok, meg igazán rosszat sem tudok kívánni nekik, egyszerűen csak jó lenne beszüntetni ezeket a véletlen összefutásokat, és akkor az mindenkinek(nekem) jobb lenne :)

2582 2008.07.13. 18:14:40

gia, valahogy én is így vagyok vele.

verbeka 2008.07.14. 08:22:31

Ha mindenki bosszút állna a sérelmeiért, talán nem is maradna senki a Földön. Sőt, élet se lenne, mert már a legelső pondró is megérdemelte volna, hogy kinyírják. Én eltaposnám az biztos. :)

anyahajo 2008.07.14. 08:48:34

Mióta van gyerekem, rá kellett jönnöm, hogy egy szülő óhatatlanul okoz adott esetben durva sérüléseket a gyerekének, és ehhez nem kell szexuálisan inzultálni, véresre verni, meg semmi ilyen kirívót. Illetve a másik: ugyanaz a szülő ugyanazzal a tettével az egyik gyereknek feldolgozhatatlan sebet hagy, a másik észre se veszi. Szóval én mióta erre rájöttem, elnézőbb vagyok az egyébként teljesen normális szüleim időnként durva nevelési hibáival szemben. Igazi fájdalmat egy ember okozott, többször találkoztunk azóta, se beszólni, se egyebet nem voltam képes, úgy éreztem, még a nevét se tudom kimondani, még egy sziát se. Mosolygott, próbált közeledni, békülni talán, én meg átnéztem rajta. Nem mert akartam, hanem mert rá kellett jönnöm, az az ember számomra halott, saját tettével ölte meg magát a szememben.

sunnyboy 2008.07.14. 09:34:11

Kommenteltem tegnap, de eltűnt (vagy nem engedélyezted:):) ). Csak annyi ezzel kapcsolatban, hogy nekem nem a bosszú jutna eszembe, hanem inkább arra lennék kiváncsi, hogy az illető miért tette azt akkor? Milyen út vezetett odáig, hogy ilyet tegyen?

2582 2008.07.14. 09:55:16

sunny, sajnos sehol nincs meg a tegnapi kommented, megnéztem. Kösz, hogy bepötyögted újra. Szeirntem annyira már te is ismersz, hogy tudod, mindig "elemzem" :), mi miből származik, nehéz gyerekkor, korai csalódások, stb. :)

67331 2008.07.14. 10:52:53

Huh.. Azért fura ezt olvasni..Mert akkor engem vagy nem aláztak meg igazán, vagy tiszta báránylelkű vagyok(nem). Nekem a legédesebb bosszú az az, hogy nem alacsonyodom le a szintjére, és nem is jut eszembe rosszat tenni neki, hanem erkölcsileg "emelkedem" fölé. Erről persze csak én tudok, de nekem ez elég... Gondolkoztam is, hogy ki okozott maradandó sérüléseket, de az egyetlen a gimnáziumi matektanárom volt, akiről aztán hallottam, hogy az ELTÉ-n, mint ellenpéldát emlegetik. Nekem ez elég :)

sunnyboy 2008.07.14. 11:10:36

Antibé': Tudom, persze, hogy tudom:) (ahogyan Te is ismersz már ennyire:) ) Anyahajo:teljesen egyetértek Veled. én nem vagyok még apuka, de más segítségével én is "rájöttem" erre, amit írtál, s máshogyan próbálok közeledni a szüleim felé, pedig ők aztán tényleg a teljesen normálisak közé tartoznak, ennek ellenére sokszor teljesen tudattalanul okoznak sebeket!

2582 2008.07.14. 12:03:21

mimke, a következő bejegyzésemben írtam erről, én is általában így oldom meg. Még soha nem választottam más módját, de van egy-két eset, amikor azért a gondolat szintjén eljátszadozom... csak mindig azt látom, hogy végül én jönnék ki rosszul a helyzetből.

73381 2008.07.14. 15:05:40

Nekem 1 ilyen ember jutott eszembe, de ő nemrég meghalt... Én inkább kerültem vele minden kapcsolatot, így aztán a bosszúállás is kimaradt, bár nem tudom mit tettem volna ha... Amikor értesültem a haláláról, akkor pedig nem is őt sajnáltam (bocsánat), hanem a testvérét, akit viszont jó barátomnak tartok. Érdekesek ezek a dolgok...

nefi 2008.07.14. 16:51:49

mi az a blog?? :) megutáltam az írást, az van. :)

2582 2008.07.14. 17:37:24

az ki van zárva. nem tudsz átverni, grafomán vagy, nem tudod te azt csak úgy megutálni. :)

nefi 2008.07.14. 19:14:46

amitóta reggeltől estig az a dolgom, hogy írjak, egyszerűen elfogynak a szavak, mire a bloghoz érnék. nem szabad, hogy a szerelmünk legyen a munkánk. :(

2582 2008.07.14. 21:23:19

akkor mondj fel, mert hiányzik a blogod! :) Bár, az a másik talán még jobban tetszik.

70375 2008.07.17. 13:43:36

Ha véletlenül futunk össze, valszeg leblokkolok, és nem történik semmi. Ha meg tényleg postán dolgozik az illető, hazamegyek, gondolkodom egy sort, eldöntöm jelent-e megnyugvást a bosszú, és ha igen, visszamegyek a munkaidejében, és belekötök, számlát kérek, kiakadok hogy lassú, hogy rosszul adott vissza, panaszkönyvet (vagy ott mi van) követelek és az otthoni döntés függvényében addig húzom a dolgot, amíg úgy érzem, megkapta a magáét. Biztos nem lenne jó így se túlzásba vinni, a postára végül is akármikor visszamehetek, ha tényleg szivatni akarom. A végén már akkor gyomorgörcse lenne, ha meglát ... Aztán élhetnék a lelkifurdalással, ha megüti a guta. Rémes, hogy hány emberben hagyott indulatot valamelyik tanára. Ki tudja, hogy adott esetben a gyerek vetíti a tanárára az otthoni lelki nyomort, vagy a tanár nem tudja másfelé levezetni saját frusztrációit? Pedig jó lenne, ha valaki tudná, mert aztán az ember alig talál valami arra érdemeset a sok gyűlölködő blog között ... (jajj de fúrja az oldalamat a kiváncsiság, hogy ez most szomszéd gyerek, tanár, vagy szemét felsőtagozatos volt-e)

2582 2008.07.17. 14:32:42

Vamikiva: az enyém? egyik sem. Apám legjobb barátjának a felesége. Apám ott hagyott náluk egy délutánra, mondván, legalább vigyáznak rám. Na, olyan jól sikerült, hogy életre szóló élmény lett belőle. De a tanárok közül is volt pár, meg ugye az otthoni dolgok... ez van.

Christina 2011.08.26. 19:10:09

It's spooky how ceevlr some ppl are. Thanks!
süti beállítások módosítása