- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Intimitás, nyitottság

2008. augusztus 12. - Antibaby
Óóó, ez a cikk mennyire szívemből szólt! Csak a végével nem értek egyet, a szerelem nagyon is fenn tud maradni, a kapcsolat vállalkozás jellegét meg nem feltétlenül anyagiakra és irányítási feladatokra kell érteni. Ettől eltekintve, főleg az írás eleje és közepe, nagyon rendben van. Mindig is ezt mondtam, ez vált be, s szívem szerint elolvastatnám sok emberrel, egykor hitt barátokkal, barátnőkkel, a "lényeget" soha meg nem értett exekkel.

Minden jó, ha a vége jó, mert tényleg isteni szerencsénk van egymással. Bár sokszor nem nevezném sem isteninek, sem szerencsének, mert ezek a szavak úgy hangzanak, mintha tőlünk teljesen függetlenek lennének.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr656823179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zizi 2008.08.12. 13:31:51

Pont jokor jott ez a cikk. Sokmindenre ravilagit. Köszi! :-)

43464 2008.08.12. 23:32:13

okos cikk, csak az a baj, hogy az intimitásra való képességünket, sajna, otthonról hozzuk, ezért( megint sajna) kissé szkeptikus vagyok...

2582 2008.08.13. 07:21:26

Kac, ez igaz. Ezért már az otthoniaknak is olvasniuk kellett volna a cikket. :) Szóval igaz, de felismerhető, és akkor már jobb, mindenkinek. És fejleszthető is, akkor meg aztán pláne jobb. Jelenleg az van, hogy ellentétes ideológiák terjednek, és egyre szélesebb körben hódítanak teret.

verbeka 2008.08.14. 06:42:49

Nekem mindig az a problémám, az ilyen bölcsességeket tartalmazó írásokkal, gondolatokkal, hogy nem számolnak az emberi tényezővel (nem csak a párkapcsolati témáról gondolom ezt, hanem lényegében mindenről). Mindenki szeretne boldog lenni, mindenki szeretné megoldani a problémákat, a cikk írója is, és mégis valahogy ezek a problémák tovább léteznek. Az a pszichológus is elválik, aki megmenti a kapcsolatodat, mert baromira ért az emberi lelkekhez. Persze a saját esetünk mindig más, mint az általános, mint amiről a cikk szól. Eszembe jutott Ranschburg Jenő egyik megállapítása (ő egy neves gyermekpszichológus): 'Amikor megszületett a lányom, elhatároztam, hogy tökéletes gyereket nevelek belőle, ha már pszichológus vagyok, és a téma szakértője. De minden erőfeszítésem ellenére olyan lett, mint a többi gyerek, ugyanazokkal a hibákkal, problémákkal és tökéletlenségekkel.' Az ember mindig bonyolultabb, mint a bölcsességek és az igazságok, még ha úgy is tűnik, hogy teljesen egyformák vagyunk, és mindig ugynazokba a hibákba esünk.

2582 2008.08.14. 07:39:40

verbeka, lehet, hogy fura lesz, amit most mondok, de én pont azért örültem ennek a cikknek, mert mi pont így "csináljuk" a kapcsolatunkat, és remekül beválik. Párkapcsolati problémáim mindig csak másokkal voltak, s én mindenkinek próbáltam átadni a cikkben is olvasható gondolatokat, a saját és a közös boldogságunk érdekében is. Hibákat persze követ el az ember, de azzal nincs is gond, egy jól működő párkapcsolatban szinte bármin könnyedebben túlteszi magát a pár. Ez egy nagyon hosszú téma, érdemes lenne róla beszélni, csak azt hiszem, nem fér bele a blog adta keretekbe, hogy igazán körbejárjuk a témát.

verbeka 2008.08.14. 18:34:28

Félreértettél. Nem arról írtam, hogy nem javíthatók az emberi kapcsolatok. Csak arról van szó, hogy a működő kapcsolatok könnyebben átvészelik a problémákat, a kevésbé jól működők pedig egyre csak halmozzák azokat. Ezen a pszichológus sem segíthet. Vagy csak elodázza az elkerülhetetlent. Szerintem legalábbis. Azt nem hiszem, hogy akikkel nem vált be a kapcsolatod, azok alkalmatlanok együttélésre. Csak éppen neked velük nem működött. De nekik működhet mással, és akivel neked működik, annak nem biztos, hogy működik bárki mással. Akivel nem illesz össze, annak hiába próbálsz gondolatokat átadni, nem fog menni. De aki illik hozzá, annak adnak a szavára, vagy azzal szavak nélkül is jól működnek együtt. Ha ebből kihámozod, hogy mit akartam mondani, akkor gratulálok!

2582 2008.08.14. 23:10:00

köszönöm, kihámoztam. :) Egyet is értek. Persze, nem mindenkivel illettünk össze. Volt köztük, akivel nem működött, de neki vagy nekem mással igen. S voltak olyanok is, akiknek mással sem, sőt, megkockáztatom, nem is tudják, milyen egy működő kapcsolat. De ez most részletkérdés, mert a lényeg, hogy nem ritkán előfordulnak eleve rossz párosítások. Termsézetesen nem az alapból esélytelen kapcsolatokra gondoltam fentebb, hanem azokra, amiket mi rontunk el, vagy hagyunk elromlani, ahogy a cikk is írja.
süti beállítások módosítása