- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Pár szó a header-ről

2008. augusztus 14. - Antibaby
Egy román fotós fórumra feltett valaki egy linket egy weboldalhoz, amelyre regisztrálva feltölthetsz képet (sajátot vagy bármilyet), és a program a képpontok alapján megnézi, ugyanaz a fotó hol bukkan még fel a neten. Jópofa, meg lehet találni vele a jogtalan felhasználókat.
Na, és milyen az én szerencsém? Pont az egyik romániai fotós, aki azon a fórumon nézelődött, rátalált az én blogomra, és a fejlécben található képre, ami az ő munkája, kicsit megvágva. Írt, hogy azonnal vegyem le, különben rám küldi az ügyvédjét. Levettem, persze, megszeppentem azon nyomban. (Teljesen igaza volt.)
Érdekes, mert nem vagyok egy "lopós", pl. még zenéket sem töltöttem le soha (tudom, hogy megoszlanak a vélemények, hogy az lopásnak számít-e), de amikor azt a szökőkutas képet találtam, nem tudtam, ki a fotográfus, és őszintén szólva eszembe sem jutott megkeresni. Amikor rám pirított, úgy éreztem magam, mint valami bűnöző. Fura, hogy a rengeteg blogger közül épp az enyém "bukott le".

Emiatt került le a kép, úgy másfél-két hónappal ezelőtt. Azóta egy nagy, piros X éktelenkedett a helyén. Nem volt időm foglalkozni az űr betöltésével, meg közben vártam, hátha elkészül az új sablonom is. Utóbbi egyelőre az még nem állt össze, úgyhogy most eljutottam odáig, hogy feltegyek megint egy fotót. Nem tudom, ki csinálta, a gépemen találtam lementve, kb. 2 éve ott vár a sorsára. (Azért megpróbálom, hátha az a program nekem is kidob valakit...*) Egy újabb fejezet kezdetéig szeretném használni, ha nem okozok vele gondot senkinek. Jól kifejezi a hamarosan nyár végi, majd közelgő költözés előtti hangulatomat.

* Update: 0 találat, még a blogomat sem adja ki.
Update2: Mégis talált valamit. Egy másik freeblogost. Egyre jobb. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr326823003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nefi 2008.08.14. 15:45:30

ööö. jogvédett fotó? én ezt nem értem...

2582 2008.08.14. 15:49:50

? akkor izé. :)

2582 2008.08.14. 15:56:11

átírtam azt a mondatot. Most így jó, vagy félreértettelek?

39397 2008.08.14. 16:10:05

mi ez az oldal?

32012 2008.08.14. 16:46:01

hát bizony, a fotókat is védi a jog, mint minden saját alkotást. amúgy segítenél, hogy hol érhető el ez a román oldal?

epres 2008.08.14. 16:51:20

szia! A címet megadnád légyszi, ahol ez a program van?

verbeka 2008.08.14. 18:43:26

Antibaby! Mi az a link, amiről írsz? Érdekelne, mert nekem is meggyűlt a bajom azzal, hogy engedély nélkül felhasználják a rajzaimat. Egyik ismerősöm panaszkodott, hogy az én honlapomon kívül máshol is megjelent az őt ábrázoló rajz. Nekem megengedte, hogy kint legyen, de hogy más használja, esetlegesen manipulálja, azt nem szeretné, és ezt megértem. Emiatt egy csomó képet le is vettem a szájtról, hogy ne tudják ellopkodni...

verbeka 2008.08.14. 18:56:37

Még azt akartam írni, hogy néha egy-egy nem kereskedelmi célú, teljesen magán filmhez felhasználok zenéket. Ilyenkor utánajárok a szerzőnek, és ha megtalálom, akkor írok neki, hogy milyen céllal mire szeretném felhasználni a művét, és ha nem engedélyezi, akkor azt jelezze nekem. Még nem jelezte senki. Egy magyar válaszolt, és ő megengedte. Legutóbbi meditatív filmemhez a meteorológiai intézet képeit használtam fel, engedélyt kértem, és meg is adták. Tehát érdemes próbálkozni, mert a kérés megenyhítheti az alkotó szívét. Szerintem még a szökőkutas képet is el lehetne kérni, ha szereted annyira...

whining 2008.08.14. 19:06:38

A honlapot belinkeled, ha megkérhetlek? :)

2582 2008.08.14. 23:00:21

www.tineye.com

epres 2008.08.16. 12:54:40

köszi szépen

17197 2008.08.16. 18:49:00

öö... és ha feltünteted a szerzőt, és még linket is csinálsz neki, úgy nem jó? Mármint nem lehet vele egyezkedni? Az a kép tetszett. Olyan volt, mintha a szökőkút melletti nő tüsszentett volna.

2582 2008.08.16. 18:59:00

Nem olyan a hangulat most köztünk, hogy ilyen egyáltalán szóba jönne. Meg valószínűleg annak sem örül, hogy nem teljes terjedelmében van fenn a kép. Egyékbént egy nagyon híres, nagyon profi fotósnak tűnik, még az Elle-ben is jelentek meg képei. NEkem is tetszett az a kép, de így inkább leszedtem. Úgyis régóta fent volt már. Most ideiglenesen ez van, aztán lesz új sablon. Remélem! Ha a készítője is úgy akarja. :)

verbeka 2008.08.17. 12:19:07

A szerzői jogokról eszembe jutott egy történet. A barátnőm szervezett egy konferenciát, mindent ő intézett, előadók meghívásától (kutatókat és minisztereket hívott meg) a szervezésen, terembérlésen át szendvicsellátásig. Hetekig dolgozott vele. Hívott egy operatört is, hogy az rögzítse a konferenciát. Fizetett is neki horribilis összeget az anyagért. Az illető csinált egy olyan felvételt, amit még meg kellett vágnunk, de felhasználni nem tudtuk, ugyanis nem engedélyezte, hogy bármilyen műsorban leadjuk, vagy a honlapunkra feltegyük. Ugyanis a hiába fizettünk neki, a jogok nála maradnak mindaddig, amíg le nem mond róluk. Az teljesen mindegy, hogy ő csak arra lett megkérve, hogy nekünk rögzítse az anyagot. Ő bármikor bemehetett volna vele egy televízióhoz, és eldhatta volna a mi engedélyünk nélkül is. A jog mellette áll...
süti beállítások módosítása