- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Hol nem kapunk számlát?

2008. szeptember 08. - Antibaby
Egyrészt nagyon szeretnék egy ilyet. Másrészt hidegzuhany az Index adócsalós kérdőíve, amióta kitöltöttem, rosszul érzem magam. Bűnöm, hogy nem teszem magam közutálat tárgyává azzal, hogy nem taposom ki mindenkiből a nyugtát meg a számlát. Úgy tűnik, ezen kívül mindent megteszek, bejelentek, megfizetek, az utolsó fillérig. Volt már üzlet, amit bojkottáltam, mert a pénztárgépük évekig csak dísznek ácsorgott a sarokban, de ha mindig mindenhol szóvátenném, egy merő balhézás lenne az életem. Pedig az elvvel maximálisan egyetértek, csak szép lassan én lennék kiközösítve. Csókolom, akkor tessék keresni másik orvost, fodrászt, kozmetikust, maniküröst, vízvezeték-szerelőt, főbérlőt vagy zöldségest. Na jó, de melyik másikat?
Ha én a magam kis bevételei után befizetem a befizetnivalót, az is az én bűnöm, ha más nem? Oké, hogy társadalmilag kikényszeríthető dolgok ezek, ráadásul hiszek is ezek hatásában, de ugye nem az én egyedüli felelősségem, hogy amerre járok, mennyit becsületeskednek be a szolgáltatók?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr986823259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

81939 2008.09.08. 18:07:53

Azzal kezdtem a reggelemet, hogy rájöttem nekem kell egy Axbo (de tényleg), majd gyorsan szarul kezdtem magam érezni amiatt, hogy nem kérek számlát, meg summantok az extra bevételeim miatt. De mostmár leblogolni se tudom, mert te megtetted :)

bluemoon 2008.09.08. 18:32:15

Az az ébresztőóra nekem is nagyon tetszett, de leginkább az lenne jó, ha mindig akkor ébredhetnék, amikor kialudtam magam:) Az állam meg ne akarja már áttestálni az ellenőrző funkcióját rám! Nem elég, hogy adót fizetek, önbevalló vagyok, önkéntes jogkövető vagyok, még én ellenőrízzem azt is, hogy aki nekem elad az is fizessen adót?! És még ezért engem akar megbüntetni is? Hát ne mán! Ez már több a soknál! Ő csak a befolyt adóforintokat akarja elherdálni? Végezze el tisztességesen a feladatát az állam. Az APEH elég nagy szervezet. Egyébként ez a számla megőrzős trükk már Olaszországban sem vált be, pedig ott be is vezették.Meg el is halt a dolog.

5535 2008.09.08. 20:30:22

@bluemoon - szerintem nem érdemes keverni az ellenőrző funkciót (nem az: úgy hívják, hogy társadalmi értékrendszer) és a büntetést. Az utóbbi hülyeség, ettől még neked érdemes elkérned a számlát (az előbbi), hogy változzon az életünk. Bizonyára nagy Olaszország-szakértő vagy, de annyit had jegyezzek meg csendesen, hogy cserébe viszont mindenfelé adnak számlát, kérés nélkül. @Antibaby - "ha mindig mindenhol szóvá tenném, egy merő balhézás lenne az életem" az egy urban legend. Nem csak imádom-utálom kétfokozatú a világ. Ebben nincs balhé: - Ne haragudjon, megkaphatom a számlát? - Köszönöm. "én lennék kiközösítve" - magyarul megfelel neked így ez az állapot és elfogadod, hogy ez legyen a közös magyar értékrendszerünk?

2582 2008.09.08. 20:50:11

Amby, szerintem olvasd el még egyszer a bejegyzést, mert félreértetted. Kiderül belőle, hogy egyáltalán nem felel meg ez az állapot, nem ezt szeretném közös értékrendszerünknek, és az is, hogyan reagál általában (!) pl. egy szerelő, ha számlát kérek. Természetesen van kivétel, nekik tisztelet, mint mindig.

bluemoon 2008.09.09. 10:10:11

(Amby, ülök a rozsdavörös pöang-odban, és jórészt egyetértek veled: bluesmusic) Sajna nem vagyok nagy Olaszország szakértő, de láttam egy erről szóló riportot, és ott maguk az olaszok mondták el ezt. Ami a "társadalmi értékrendszert" illeti azzal magam is egyetértek, "nagyon is, mi az hogy!" Magam is nyugta kérős fajta vagyok, benzinkútnál szokott itthon elhangzani a kérdés, hogy számlát kér? És ha a válasz nem, akkor még nyugtát se kapsz. Úgyhogy én rendszeresen azt válaszolom; nem, számlát nem kérek, elég lesz a nyugta is. Nem szokott tetszeni. Az itthoni közállapotok meg rettenetesek.A legutóbb közhírelt APEH ellenőrzés után a vizsgálat vezetője nyilatkozta, hogy találtak olyan üzletet, hogy a pénztárgép a raktárban volt, és az ellenőrök keresték meg, mert az eladó nem is tudta, hogy van, illetve, hogy használnia kéne. Volt a magyar tv-ben egy reklám, amiben egy középkorú nő televásárolt kosárral megállt a buszmegállóban, letette a padra a kosarát, és mellette ülő fickó a világ legtermészetesebb mosolyával nyúlt bele a kosárba és vette ki az almát,és harapott bele. A mögötte futó szöveg meg valami olyanról szólt, hogy az adók és járulékok be nem fizetése ugyanilyen lopás. Ez egy olyan magyar reklám volt, ami tetszett. A magyar kormány meg adóamenesztiát készül hirdetni. Ugyanabban a kormányprogramban! Akik eddig nem fizették be az adójukat, azok most valamilyen önellenerzőssel és valamennyi adó befizetésével mentesülnének a jogkövetkezmények alól( büntető ítélet, adópótlék, bírság stb.) Én, illetve, mi, akik fogcsikorgatva ugyan, de befizettük az adóinkat rendesen, időben és pontosan, és nem költöttük el másra, autóra, utazásra, ingatlanra, - meg csak nézzük az adóamnesztia alá esők több tízmillós autóit, ingatlanait, és azt mondogatjuk magunkban, hogy megérte nekünk önkéntes, jogkövető, tisztességes állampolgárnak lenni. Hát adjon csak mindenki számlát és nyugtát! És fizesse tisztességesen amit be kell fizetni.

5535 2008.09.09. 10:15:27

Antibaby, szerintem nem értettem félre (azért újraolvastam :-), csak annyi történt, hogy _kiragadtam_ két mondatot, amit nagyon sokan használnak rajtad kívül is - és arra reagáltam. (Nem volt rád vonatkozó kijelentés, ld. kérdőjel.) Egyetértek, hogy nekünk kerül energiába, hogy elkérjük a számlát akkor is, amikor nem adnak, de szerintem érdemes befektetni, mert minimális erőfeszítés.

2582 2008.09.09. 11:38:14

Amby, ezzel abszolút egyetértek. De ha valaki nem ad (márpedig sokan nem adnak, vagy pl. olyan választ kapok, hogy ja, akkor 8 ezerrel többe kerül, mint amit megbeszéltünk), azt én nem fogadom el saját hibámként. A törekvés helyes, jó az irány, de biztos nem fog egyik napról a másikra megváltozni mindenki. Baráti körökben még mindig menő dolog azzal dicsekedni, ki hogyan tudta áthágni a szabályokat. Na, ha ilyet hallok, csúnyán nézek, felszólalok, stb. Ez is része annak, amit pár poszttal lejjebb írtam a környezetról és az azonosulásról. :) Egyébként nálam leginkább a munkáltatók verik ki a biztosítékot, amikor belemondják az arcunkba az állásinterjún, hogy nem leszel rendesen bejelentve, és ez neked milyen jó, mert így több fizetést tudnak adni, meg hogy a nyugdíj még messze van, fiatal vagy ahhoz, hogy ilyen hülyeségekkel foglalkozz. Teljesen hülyének nézik az embert. Én már ilyen munkahelyre nem megyek dolgozni, de sokan érzik úgy, hogy nincs más választásuk. Kérdés, hogy valóban nincs, vagy csak ezt verték a fejükbe. Mindenesetre ez az egész nem holnapra fog megváltozni, és addig nem szeretném adócsalónak érezni magam, ha én mindent befizetek, csak épp a fodrász meg a redőnyös nem.

5535 2008.09.09. 17:54:26

@bluemoon - a számlamegőrzés részével egyetértek, az valóban megbukott (ill. Mo.-n halva született ötlet, remélem) - csak azt veszem észre, hogy a nem éppen szabálytisztelő olaszok rendesen adnak nyugtát. Azt gondolom, hogy van haszna a sok elszúrt szabálynak is, mert beindítja a gondolkodást társadalmi szinten. Ha adóamnesztia lesz, akkor meg hazautazok tüntetni, szívesen. Jópár évig fizettem TB maximumot, meg egyebeket ;-) @Antibaby - ne is fogadd. Nekem a klímás utólag próbálta elkerülni a szlaadást - nem sikerült neki. (Nem beszélve arról, hogy ugye a garanciát is érvényesítenem kell vhogy.) A munkavállalás esetében egyre inkább az a véleményem, hogy a választás megvan, csak rendszerváltás után mindenki tekert, hogy legyen állása és úgy maradtunk.

Szuhai Mária 2008.09.10. 20:09:12

El kéne menni 1 kis faluba,ahol élnek 1-3000-en.Próbálni kéne olyan iparost találni-nem kereskedőt,vendéglátóst-,aki számlaképes....sztem előtte esetleg beszerezhető 1 mikroszkóp,de nem valszínű,hogy azzal is találnál.Ergó,ha számla kell,vagy hívsz iparost 1 városból/kiszállási költség/vagy VESZEL számlát,jó magyar forintért 1 városi számlaképes iparostól.Igy müxik ez Senkifalvákon...

Unity 2011.07.03. 15:20:59

To think, I was cofnuesd a minute ago.

Jessalyn 2011.07.04. 16:14:05

That’s more than seinsble! That’s a great post!
süti beállítások módosítása