- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Tantra workshop

2009. május 11. - Antibaby

Olyan programon voltunk a hétvégén, hogy hű!

Tantra Workshop.

Nem is tudom, honnan kezdjem. Talán onnan, hogy két és fél nap alatt én még ilyen változást nem tapasztaltam magamon. Bár a tantra nem pusztán a szexről szól, a pénisz, vagina, ejakuláció, orgazmus hirtelen olyan hétköznapi szavak lettek, mint a kenyér, tej, víz. Legszívesebben mindenkinek mesélnék róla, de vajon milyen arcot vágnának a kolleganőim, ha a szokásos "na, és mit csináltál a hétvégén" kérdésre odabökném: áramoltattam a szexuális energiámat 20-25 másik ember társaságában?
A blog megint egy jó hely arra, hogy ha nem mondhatom el senkinek, elmondjam hát mindenkinek.

Nem mintha tudnám, hogyan. Bevezetés volt ez egy elsőre misztikusnak tűnő, de nem is olyan távoli és elérhetetlen világba. A második nap végén csak annyit mondtam: azt hiszem, ez az, amit mindig is kerestem.
Pedig az előadás 2/3-a tulajdonképpen unalmas volt. Hol túl pátoszos, hol túl elvont, hol fárasztóan szájbarágós, a helyszín sem az igazi. Aztán úgy minden egyes nap késő délutánja, estéje meghitt, meglepő, megnyugtató és érdekes lett. A végére pedig igazán sokat adott.

Gondolom, sokan úgy képzelik, hogy egy félhomályos szobában egy meztelen pár lassítva szeretkezik, a többiek meg körbeülik őket és nézik. Azt sem tudtam elképzelni, hogy a hétvége során nem kell hozzáérnem olyanhoz, akihez nem akarok. Körülbelül ez a kép élt bennem is, és kicsit tartottam is tőle. A valóságban persze egész máshogy történt. Nem volt félhomály, maximum a filmvetítés alatt, és nem voltak meztelen párok, de még érintések sem igazán. Csak sok elmélet, jóga, egyéni és páros meditáció, amelyet Drissel végeztem, és sok kérdés. A hétvége zárásaként pedig egy huszonvalahány fős csoportmeditáció, amelyben ugyan meg kellett érinteni idegeneket is, de megérte, mert érdekes élményt nyújtott.
Az előadást egy Thaiföldről érkezett tanító tartotta, angolul. Már önmagában az is jól esett a lelkemnek, hogy szinte mindent értettem, amit meg nem, azt a tolmács és a beavatottabb résztvevők fordították. Szombat és vasárnap este is mozizással zárult a nap, a Bliss-t megnéztük, a Don Juan de Marco-ról viszont hamar megléptünk.

Valószínűleg sosem leszek igazán tantrikus (, bár ki tudja), nem ez a cél. De tele vagyok élménnyel és örömmel, mert annyi használható, a mi életünkbe is átültethető, a mi értékrendünkkel is kompatibilis "ötletet" kaptunk, hogy bár még neki sem kezdtem a gyakorlati megvalósításnak, máris érzem, megváltozott valami. Leginkább a kilátások és az önbizalom kérdésében. Megváltozott a véleményem a saját szexuális életemről, és a benne rejlő lehetőségekről. A múltról, a tapasztalataimról, a képességeimről, a prioritásokról és egy picit a boldogságról is. Mintha visszaigazolást kaptam volna valamire, amit soha nem is mondtam ki.

Nem szeretném túlmisztifikálni, csak kíváncsian várom, mi fog most történni. Még nem tettem semmit, maximum rákerestem egy-két témára a neten, de érzem, hogy akár "sorsfordító" is lehet, amit ezen a hétvégén megismertem. Egy része valahogy nekem való, és ez megnyugtató érzés. Annyi biztos, hogy hasznát veszem majd párkapcsolati téren. Pláne, hogy a workshop emlékeztetett néhány olyan dologra is, amit már korábban megtapasztaltam, tehát megvan bennem, csak megfelelően kellene használni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr406823715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

26654 2009.05.12. 00:27:15

Hú, ez klasszul hangzik. Úgy látszik, ez egy ilyen jógás hétvége volt, én a Yoga&Pilates Day-en voltam. Az inkább "kipróbálós" volt, mintsem elmélyülős, de teljesen feltöltődtem tőle.

68941 2009.05.12. 08:54:15

Szia, én is olvastam egyszer róla, azóta keresgélek a neten, de ugye a részleteket csak "megvenni" (tanfolyamon, könyvben) lehet. Egy ideje már foglalkoztat! JÓ neked!! :)

sunnyboy 2009.05.12. 09:23:41

Állat! :) Nekem nincs kivel járnom ilyenre :) :) Miért léptetek a Don Juan De Marcoról? :)

2582 2009.05.12. 11:40:02

Euthymia, jól tudom, hogy te nem Mo-on élsz jelenleg? Bp-en lesz ilyen workshop újra, de úgy tudom, szokott Európában több helyen is lenni. Ha érdekel, megkérdezem és dobok egy mailt. Sunny, nem mindenki jött párral, ez nem akadálya a részvételnek. A filmről azért jöttünk el, mert nem voltak megfelelőek a körülmények, és mivel fáradtak is voltunk, inkább majd megnézzük később. Bár én egyszer már láttam, és úgy rémlik, nem az én filmem.

sunnyboy 2009.05.12. 13:20:39

pedig óriási jóság a film! :)

123116 2009.05.12. 16:55:04

Huuu, ez izginek-erdekesnek tunt :) !!! Orulok h jol szorakoztal :)

ako 2009.05.12. 23:19:57

Ez mitől workshop? Ez nálam a gyakorlati fogalkozást jelenti. Az mondjuk nem meglepő, hogy nem volt csoportos szex, de ha csak valaki beszélt, akkor arra egy jobb könyv is megfelelt volna...

68941 2009.05.12. 23:26:36

Szia, ez kedves, ha megteszed, de az is elég, ha csak azt a linket megadod, ahol a budapestit találtad, hátha ott én is tudok nézelődni és talán hivatkoznak ködösbeli oldalakra is :) Köszi!

2582 2009.05.13. 07:01:19

Euthymia, én nem a neten találtam, úgyhogy csak megkérdezni tudom attól, aki az információk birtokában van. ako, nem "csak valaki beszélt", volt minden, egyéni, páros és csoportos meditáció, tantrikus jógagyakorlatok bemutatása és elsajátítása, kérdezz-felelek, filmvetítés... és elméleti meg gyakorlati előadás is. Szerintem elég workshopos volt. :) Már hétfőn és kedden is éreztem a változást magamon, amit valószínűleg a hétvégi mozgás, meditáció és elmélet együttesen adott. Egy könyv után nem lenne így.

11901 2009.05.13. 18:30:06

És mi volt az a változás? Ha nem túl személyes...

2582 2009.05.13. 20:05:30

Lehet, hogy nekünk érik már egy privát levélváltás? :) Nem tudom, mennyit "bír/tűr" a publikum.

11901 2009.05.16. 16:29:18

hmm, oké... :-)

Yrupe 2009.06.01. 22:48:20

Légy óvatos vagy inkább nyitott szemű mindenkivel, aki tantrát tanít. Van a tradicionális tantra és van a neo-tantra. Ez utóbbi az elterjedtebb és valójában nem jó sok mindenre. Én Bécsben jártam egy indiai tanárhoz, aki valódi, tradicionális tantrát tanít. Semmi köze olyasmikhez, amit a workshopról írtál - de ezzel nem azt akarom mondani, hogy a workshop gagyi lett volna. Az igazi tantra gyakorlás tele van mindenféle, egyre bonyolultabbá váló légzőgyakorlattal, és nagyon komolyan kell naponta gyakorolni, ha valóban el akarod érni azt, amire a tantra való. 'szexre' legelőször úgy a harmadik negyedik év vége felé kerül sor, már ha eljut odáig az ember. Az elején minden gyakorlat szólóban megy és napi fél - 1 és 3/4 órát vesz igénybe, attól függően hogy hol tart az ember és mennyire veszi komolyan. A páros gyakorlatok ritkák, bár azért vannak az elején is. Ha tudsz németül: www.shakta-tantra.org oldalon olvashatsz róla. Könyvben egyedül Arthur Avalon írásai szólnak a valódi tantráról, de úgy íródtak, hogy nem nagyon lehet belőlük sok mindent érteni, - nem véletlenül. A tradicionális tantra sok veszélyt is rejt magában. Tanár nélküli gyakorlása - már ha valaki valahogyan megszerzi a gyakorlatokat - sokszor őrületbe vezetnek. Nem megijeszteni akartalak, sem pedig fontoskodni, csak néhány dolgot elmesélni a tantráról.

2582 2009.06.02. 06:30:24

Yrupe, köszönöm. Németül sajnos nem tudok, viszont amit írsz, az olyan nagyon nincs távol az én kapott információimtól a tantráról. Én is úgy tudom, hogy ha teljesen tantrikussá szeretne valaki válni, az sok munka és évekig tartó folyamat, de mi nem szeretnénk az egész életünket átadni neki, csak elsajátítani bizonyos technikákat (nem feltétlenül csak a szexualitás terén, inkább az általános életminőséget javító dolgokra gondolok), amelyeket hasznosnak és jónak érzünk. Az őrületről írtakat nem értem, de nem hiszem, hogy oda jutnánk, nem akarunk olyan komolyan foglalkozni vele. Akik nekem ajánlották, már egy ideje művelik, és nem az őrület jeleit látom rajtuk, inkább az ellenkezőjét, kiegyensúlyozottak, nyugodtak, sugárzóak. Én a tantrából még szinte csak ízelítőt kaptam, úgyhogy érdemi vitában max. figyelni tudok, hozzátenni nem sokat. Egyelőre érdeklődő vagyok, és ahogy mondod, óvatos leszek. :)

slexrajrdwh 2010.04.17. 03:29:19

e5j4pE zknfjrbelrnq, [url=http://lkivcfymrecb.com/]lkivcfymrecb[/url], [link=http://yeoxytpxuitg.com/]yeoxytpxuitg[/link], http://sbbkiglsnfhu.com/
süti beállítások módosítása