- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Álmodozók

2009. június 28. - Antibaby

Egyre jobban szeretek bele a Filmklikbe. Olyan filmekkel ismertet meg, hogy csak ámulok. A múltkor már írtam a C.R.A.Z.Y-ről, de minden, amit ott nézek, még egy kicsit jobb az előzőnél.



A Sötétkékmajdnemfekete spanyol film. Abból a fajtából, ami aztán egy lapon sem említhető az amerikai futószalaggal, semmi sablon, csak csupa meglepetés és egyedi humor, pedig dráma a javából. Szeretem a második-harmadik jelenetnél érezni, hogy hátradőlhetek: ez igazi európai jóság. Ilyenkor megjelenik egy elégedett mosoly a szám sarkában, és biztonságban érzem magam - legalább a film végéig. Csalódás pedig nincs. Talán csak egy kicsit lassú. Valami csoda folytán ezeknek normális címet is tudnak adni, olyat, amin lehet agyalni, ami szimbolikus.
Nem írom le a történetet, és aki meg szeretné nézni, hallgasson rám, s ne olvassa el előre! Sokkal többször fog elmosolyodni úgy. Vagy a fejét fogni.



Az Álmodozók pedig még ennél is jobban tetszett. Igaz, másért. Már az első jelenetéből látszik, hogy a rendezéssel nem lesz gond, meg nagyjából semmivel sem. Zene (a 60-as évek francia sanzonja és amerikai rockja), képek, színészek, ritmus, lendület egyben. Fiatalok a francia diáklázadás idején, de Bertolucci "kicsit" máshogy mutatja be őket, mint elsőre gondolnánk. Bár amikor megláttam a fehér bőrű, húsos ajkú főszereplő fiút (Michael Pitt) és a rendező nevét, már sejtettem, hogy lolita életérzés és fülledt erotika következik.
Három diákkorú fiatal magára marad egy nagy párizsi lakásban, s míg az utcán tüntetések zajlanak, ők egy zárt térben élik át a szabadságot, szinte rá se hederítve a kinti eseményekre.
Érdekes terek, hangulatos díszletek közt zajlik a 3 fiatal izgalmas, időnként őrült játéka, amiről nem mindig tudtam eldönteni, hogy vérkomoly vagy vérlaza. A szex... a szex szokatlanul jelenik meg, provokatív és ártatlan hatást kelt egyszerre, legalábbis bennem. Szép. Már a színészek kiválasztása, az emberek és a helyszínek fotózása, a színvilága is... Nagyon szeretem ezt, és ritkán látom filmen megvalósítva, kevesen mutatják meg ilyen formában a testiséget. Pedig jó lenne, ha. Lehet, hogy több Bertolucci-t kellene néznem. Vagy több Bertolucci-t kellene nézniük más rendezőknek.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr576823791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

89331 2009.06.29. 07:45:18

Hahó !! Nah végre olyan filmekről írsz ismét, amiben nagyon egyezik az ízlésünk. Ez már a C.R.A.Z.Y esetén is így volt. Az álmodozók hatalmas film, K. mutatta meg ezt is és tényleg szuper!!! Amit írtál róla az meg nagyon pontos. A sötétkékmajdnemfekete még hátra van, de meg akartam már a moziban is nézni...:)

56007 2009.06.29. 08:48:33

nekem is nagyon tetszett: http://gus.hu/archives/2009/06/22/Mozi_Sotetkek_majdnem_fekete/

Lizi 2009.06.29. 11:04:04

Én is láttam már mindkettőt, a Sötétkékmajdnemfeketét már kétszer is. Egyébként a Duna is játszotta, csak éppen éjfélkor, mikor máskor. Csak az a szomorú, hogy mennyire kevesen vagyunk, akik ezeket a filmeket igénylik, lásd Bem, Hunnia, Európa bezárása. :-((

bahha 2009.06.29. 11:15:23

én ilyen filmeket - mint Crazy vagy Álmodozók - mind az esti duna vagy m2 adásain keresztül láttam. rohadt jó filmeket adnak, ajánlom figyelmetekbe.

2582 2009.06.29. 11:47:39

Én nem vagyok előfizetve tévére, meg amikor voltam, akkor sem nagyon néztem, úgyhogy marad a szobaantennán érkező nagy semmi + a mozi + a filmklik.hu :)

87091 2009.06.29. 17:43:32

álmodozók itt is nagy-nagy kedvenc. :)

36729 2009.06.29. 18:29:16

ááá annyira köszönöm ezeket a kritikákat, már kezdtem elhalni filmhiányban, ezeket meg sorra szedem le, ahogy írod, mégegyszer köszi és nehogy abbahagyd!!! :)

vgbtafrmn 2010.04.16. 21:12:15

p5oLWH chutobkrgkgd, [url=http://jeyygenhhuep.com/]jeyygenhhuep[/url], [link=http://bvsvbyffjcnd.com/]bvsvbyffjcnd[/link], http://idrmgbqrjfnx.com/

Jady 2011.07.03. 18:39:36

Fell out of bed feeling down. This has brihgetned my day!

Jacklyn 2011.07.04. 19:05:02

Whvoeer wrote this, you know how to make a good article.
süti beállítások módosítása