- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

A GPS kora

2010. október 09. - Antibaby

A modern technika vívmányai, basszus... Anyu lassan agyvérzést kap, annyira behergeli magát minden héten, hogy egyszerre adják a Megasztárt meg az X Faktort. Mondhatunk bármit műsorkésleltetésről, felvételről, PIP-ről, vagy arról, hogy az interneten utólag meg tudná nézni, amit nem látott... Egyik fülén be, a másikon ki. Ha a megoldás valami modern kütyüvel van összefüggésben, élből ideges lesz. Megértem, időnként már magamon is tapasztalok hasonló reakciókat. Néha az bosszant fel, ha egy kütyükifejezést nem értek, máskor az, ha nem tudom a modern technikát használni, vagy az, ha mások meg nem képesek élni nélküle.
Itt van pl. a GPS. Biztos nagyszerű találmány, nem tudhat az ember minden új utcáról, forgalmi rend változásról éssatöbbiről. De hogy hisztériás rohamot kapjon valaki attól, hogy szerinte potyára vett ki szabadságot, mert a GPS-e egész nap nem fogott jelet, és ezért nem jutott el az Oktogontól a Róna utcába... hááááát... Hogy csináltuk mi ezt pár éve? Google Maps-szel? Papírtérképpel, autós atlasszal? Sokszor még azzal sem. De megtaláltuk a címet, amit kerestünk.
Múltkor egy taxis beütötte a címem a GPS-be, majd közölte, hogy nem tud hazavinni, mert az az utca nem létezik. Illetve az utca még csak-csak, de házak nincsenek. Megkértem, hogy bízzon bennem, reggel még ott volt az otthonom, némi pozitív hozzáállással még most is ott találhatjuk.
Az iroda címe is, ahol dolgozom, rosszul van jelölve a Google Maps-en. Az utca oké, de a túloldalra, annak is egy sarokkal távolabbi részére mutatja a házszámunkat. A GPS szintén máshova navigál. Innentől kezdve sokaknak megáll a tudomány. Az utca már megvan, de hol lehet a 15? Nyomkodja a telefonját, de semmi. Én meg értetlenül állok a jelenség előtt, hogy 10 emberből 3 nem tudja, hogy a 15-öt a páratlan oldalon, a 13. és a 17. ház között kell keresni. És amikor végül megtalál minket, eltévedés, kerülőút és telefonos segítségkérés után, még van, aki ránk dühös, hogy nem ott vagyunk, ahova a GPS mutatja. Konkrétan lecsesz miatta.
Ezen kezdtem el gondolkodni, amikor rájöttem, oké, nekem meg az ételek egyharmadát nem sikerülne megmelegíteni továbbfőzés vagy odaégetés nélkül, ha egy nap elromlana a mikro. Pedig bőven olyan korban nőttem fel (főztem és melegítettem is), amikor még nem volt, vagy úri kiváltságnak számított a mikrohullámú sütő. Spórolni kellett rá fél évig... Na mindegy.
A megszokás nagy úr, de a kényelem szép lassan életképtelenné tesz? Vagy nem?
Kit hívunk még fel a Facebook korában, hogy megkérdezzük, hogy van? Én se tartanám annyi emberrel a kapcsolatot, ha nem lenne a net és a közösségi oldalak, telefonon talán az ismerőseim tizedét keresném meg időnként, személyesen meg csak 4-5 emberrel találkoznék.
Aztán ott a telefonfülke. Egykor csukott szemmel is tudtuk a folyamatot, mármint a 2 Ft-os érmésre gondolok, nem a telefonkártya-gyűjtős időszakra, én abból már kimaradtam. Egyszer, ha épp várok valahol valakire, esküszöm, bemegyek egy fülkébe és kipróbálom, tudok-e még vele telefonálni. És vajon tud-e az utánunk 10 évvel született korosztály? Jártak valaha telefonfülkében? Persze nincs rá szükségük, mint ahogy nekünk sem, de a válasz érdekelne.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr916824191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

43264 2010.10.10. 09:55:39

hát, én nem is olyan régen beléptem egy telefonfülkébe, nem sejtve, hogy előtte vennem kellett volna egy tüdőnyi levegőt, így nem tartott sokáig a bent tartózkodás. némelyik fülke borzasztó állapotban van.. ilyen taxis sztorim pedig nekem is volt. nem tudom, én valamiért azt hittem, hogy a taxisoknak kívülről-betéve kell tudniuk minden utcát, akkor lehetnek csak taxisok. ezt is el lehet felejteni néhány gombnyomással?

76916 2010.10.10. 12:02:27

Gyömbérke: az Londonban van, ahol a taxisoknak minden utcát tudniuk kell. Nálunk elég, ha van alatta egy autónak látszó tárgy.

115674 2010.10.10. 13:12:01

:) Nem tudom, hogy mi számít tíz évvel fiatalabbnak, de én is használtam a telefonfülkés telefont.

70729 2010.10.10. 15:09:40

A Google Maps a "saját pozíció meghatározása" klikkre mindig betesz engem valahova Közép-Németországba, pedig nem egy marginális ki faluban élek, és még a vörösiszap se sodort el. ::))

73367 2010.10.10. 16:31:47

mi facebookon a barátnőmmel annyit közlünk egymással: "a levél postán feladva!" mindent levélen beszélünk meg és tök jó érzés valakitől levelet kapni, ami nem számla.

r- 2010.10.10. 18:09:39

maitai, na ahol aztan 1 utcat se tudnak a taxisok, azt hivjak londonnak, a taxisok tobbsegenel ha nem tudod az utca melle annak iranyitoszamat, akkor el se bir indulni, fogalma nem leven, hol van, tobbseguk nem londoni, es csakis a gpssel tudnak egy sarkot is menni...

2582 2010.10.10. 19:18:30

gyömbérke, kb. 12-14 évvel ezelőtt ismertem taxisokat (Főtaxi, a régi kockás), náluk szigorú vizsga volt Budapest utcáiból. Általában tök eldugott helyek 2 házból álló utcáit kérdezték tőlük, és nem lehetett hibázni. Nem tudom, amióta ennyi taxitársaság van, azóta hogy megy. angyal: Tényleg! A levelezés tök jó dolog, én is szerettem régen. Képeslapot még mostanában is szoktam küldeni néhány idősebb rokonnak, ha nyaralok, mert tudom, hogy örülnek neki. De a postát ki nem állhatom, úgyhogy azért nem szívesen szoknék vissza rá. Queen_: A huszas éveik elején járókra gondoltam, vagy a fiatalabbakra.

82967 2010.10.11. 08:26:50

20 éves vagyok, és tudok telefonfülkét használni:D:D sőt, már telefonáltam is onnan vagy 2 évvel ezelőtt:D

26323 2010.10.13. 10:24:20

Tegnap kellett várnom fél órát a MÁV kórház előterében, ott is voltak telefonfülkék, de ami még jobban meglepett, az az, hogy telefonkönyv is volt, na azt aztán tényleg nem tudom, ki használja, és ki van benne.

Wood 2011.08.26. 09:25:56

Hats off to whevoer wrote this up and posted it.

Kaycie 2011.08.27. 16:30:03

You have shed a ray of sushnine into the forum. Thanks!
süti beállítások módosítása