- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Prince megszexualizálta Budapestet

2011. augusztus 10. - Antibaby

forrás: index.huHű, hát erre nem számítottam. Tudtam, hogy Prince-t nem szabad kihagynom, de a Sziget, mint helyszín és környezet azért elég kockázatos terepnek tűnt. Egyrészt a koncertek minősége (főleg a hangosítás) rendszeresen hagy némi kívánnivalót maga után, másrészt a kulturálatlan, más kárára szórakozó, csak a piálás kedvéért oda járó, a koncertre nem is kíváncsi fiatalok hamar el tudják venni a kedvem. Utóbbiból most is akadt jó pár, az előbbi viszont elmaradt, és ez kellemes meglepetést okozott. Ezek szerint lehet úgy hangosítani, hogy középen és oldalt állva is jól szóljon, és lehet a Szigeten is olyan koncertet nyomni, hogy lehidaljunk tőle.

Magáról Prince-ről szeretnék többet írni, mert levett a lábamról, és elérte, hogy a szokásosnál türelmesebb legyek a környezettel szemben. Nagyon meglepett, milyen alázatosan viselkedett. Arra számítottam, hogy lenyom egy profi koncertet, de misszeskedve vonulászik majd jobbra-balra, ránézni sem lesz szabad anélkül, hogy meg ne sértődne... valahogy eddig úgy éreztem, ő ilyen gőgösen távolságtartó. Mármint a színpadon, mert a hétköznapi életben természetesen akármilyen lehet. Nagy meglepetést okozott, hogy mennyire jó fej volt. Néhány szám alatt belehergelte magát, és a végére alig akarta abbahagyni a bulit. Látszott, hogy imádja, amit csinál. Én még nem láttam olyat, hogy egy sztár (énekes, zenész) ilyen nagyon figyelt volna a közönségre. Prince folyamatos interakcióban volt hallgatóságával, és nem is kellett sokat beszélnie hozzá. Néha csak felhúzta a szemöldökét, vagy úgy nézett, ahogy csak ő tud, és már meg is volt a tökéletes kapcsolat. Máskor a zenével vagy a szöveggel játszadozott és lépett kapcsolatba a nézőkkel, időnként pedig megvillantotta humorát, bohóckodott, incselkedett a közönséggel. "Megszexualizálta" őket.

Ami a zenét és a produkciót illeti, pont ezt vártam tőle, mégis meglepett, hogy nem volt semmi bibi. Mondjuk a nagy szünetek furák voltak. 3x is azt hitte a tömeg, hogy vége, oszlottak is szépen, aztán egy másik kosztümben újra és újra megjelent Prince és nyomta tovább, nagyrészt nőkből álló zenekarával. Jó pár slágere kimaradt, a Get off, az Alphabet Street, a Dolphin, a Diamonds and Pearls, a The Most Beautiful Girl In The World, de így is nagyon sokat elénekelt, percek híján 2 és fél órán keresztül zenélt nekünk.

Akik ebbe a blogba gyakran benéznek, tudják, hogy nagy George Michael rajongó vagyok, és van még pár nagy kedvencem. Viszont sosem tartottam magam feltétel nélküli Prince-rajongónak. Azt hiszem, sajnálhatom. A tegnapi koncert és úgy általában a munkássága alapján úgy gondolom, ma simán ő a legnagyobb előadó a világon. Michael Jackson meghalt, Madonna nagy show, az biztos, de messze nem olyan tehetséges énekes és zenész, mint Prince. Ők hárman nagyjából egyszerre élték fénykorukat, közel azonos korúak, és hatalmas sztárok, ezért szerintem óhatatlanul is együtt emlegeti őket az ember. Ettől valószínűleg Prince sem zárkózik el, tegnap is tisztelgett egy kicsit nagy hírű pályatársai előtt. Azért is hoztam szóba ezt, mert a szintén az 50-es évei elején járó (53 egyébként) Prince meglepően jól néz ki, jól mozog és jól bírja szusszal. Nem tudom, botoxoztat-e, gyógyszerekkel tömi-e magát, mint mások, de mindegy is. Egyedülálló jelenség, hatalmas arc és hang, és csak ő tud "úgy" feküdni a zongorán... nem mellékesen pedig ő írta egyik kedvenc dalomat, amellyel végül Sinead O'Connor lett világhírű.

A tegnapi koncert egyike volt életem legjobbjainak, de talán az első helyet is simán megkaphatja. Remélem, jön még Prince felénk, és egyszer stadionban vagy sportcsarnokban is láthatom koncertjét. Bár legjobb lenne egy hangulatos kis klubban... de ez csak álom.

A tovább után néhány videó, napközben még update-elem, ahogy töltik fel őket Youtube-ra.
Update: Törölték a Prince-videókat a Youtube-ról, szépen sorban.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr846824403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunnyboy 2011.08.16. 13:34:16

Sajnos lemaradtam róla:(, de én úgy szeretném majd viszont itt nálunk látni, hogy jön Sheila E. (ütőhangszeres hölgyike), plusz fúvosok is...na akkor aztán tényleg lesz földindulás...bár sokan mondják, így is durva volt, de lehet még egy lapáttal tenni rá! :D

2582 2011.08.16. 16:01:41

Ú, sajnálom, hogy lemaradtál. Gondoltam is rád, hogy biztos ott vagy valahol a tömegben. Nagyon jó volt, mondhatni tökéletes. De szerintem lehet még überelni. Intézed, hogy jöjjön újra? :)

2582 2011.08.16. 16:09:15

Sunnyboy: Ezt még nézd meg, mielőtt leszedik: http://www.youtube.com/watch?v=EUIv-5tZHBo

37621 2011.08.17. 15:01:38

klassz a videó, jó lehetett! én 2002-ben láttam Zürichben, de akkor csalódás volt, mert végigdumálta a bulit a vallási meggyőződéseivel. most nem istenezett?

37621 2011.08.17. 15:10:31

egy csomót láttam most youtube-on, pl. http://youtu.be/bWUFKVs92Lo

2582 2011.08.17. 16:03:11

[teodora](#11565094): Nem, szerencsére. Maximum dalban, és a mozdulataiban jelent még meg, hogy erősen vallásos.

2582 2011.08.17. 16:09:13

[teodora](#11565110): Köszi, jó ez a videó is. Alatta a kommentek is érdekesek. Egy csomó volt fent a koncert utáni napon, jó minőségűekből is, de folyamatosan törlik őket.

sunnyboy 2011.08.18. 09:46:54

Ha jól tudom Prince Jehova tanúja...és amióta ez a helyzet, nem igazán énekel olyan dalokat, amik igencsak erősen a szexualitásról vagy "bűnös" dolgokról szólnak :D És a dobossal John Blackwellel állítólag együtt olvassák a Bibliát fellépések előtt. Erről csak annyit, hogy elmondások szerint a dobos a németországi ütős, dobos kiállításon "ku***atta a német valkűröket" (ahogyan kedves, drága zenész barátom mondta volt :D )

2582 2011.08.18. 10:21:45

Sunnyboy: Igen, Jehova tanúja, én is úgy tudom. Mondjuk én úgy tudtam, hogy azzal a fellépések, csillogás, rajongás, rajongtatás :) és minden hasonló is ellentétes, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Amit írsz, az megmagyarázza, miért maradt ki a Get off vagy a sexy mother f*cker-ös beszólások. De azért nem véletlenül adtam a posztomnak ezt a címet, ha érted, mire gondolok. ;)

11901 2011.08.26. 14:29:09

Hogy ez annyira bitang koncert volt, hogy azt nem is lehet nyomdafestékbarát szavakkal ecsetelni! :-) Egy apró megjegyzés: az Alphabet Street az szerepelt, igaz csak az emblematikus nyekkentés a dalból, de az volt, a szintis blokkban, többször is. Tudom, utána még órákig nyekegtem én is.
süti beállítások módosítása