- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Álláskeresősdi

2012. március 23. - Antibaby

Nem tudom, hagyjam-e, hogy átmenjen a blog ilyen álláskeresős sztorizásba, meg hogy fair-e kibeszélni az interjúztatókat (persze név és minden más adat nélkül), de néha tényleg érdekes dolgok történnek. A mai eset pl. tipikusan az lehet, amilyenek alapján a HR-esekkel szembeni előítéletek kialakulnak.
Nem hobbim, hogy mindenkit kritizáljak, de szerintem ez a sztori érdemes arra, hogy elmeséljem.

(Hozzáteszem, a délelőtt folyamán jártam egy másik interjún is, ahol épp az ellenkezőjét tapasztaltam. Egy elsőre nagyon zárkózottnak tűnő pasival kellett beszélgetnem egy állásközvetítő cégnél, és végül 10-15 perc után már felszabadultan kacarásztunk, és teljesen értettük egymás nyelvét és szempontjait.)

Tehát: Felhívott valaki pár napja egy munkaközvetítőtől. Nem én jelentkeztem az állásra, hanem ő keresgélt a neten (ez még fontos lesz a későbbiekben), és rátalált az önéletrajzomra az egyik erre szakosodott oldalon. Épp egy olyan állásra kellene neki megfelelő ember, amilyet én a legutóbbi munkahelyemen is végeztem. Konkrétan betűről betűre azt kellene csinálni, csak egy más termékkel.
Még azt sem lenne túlzás állítani, hogy a közvetítő aprókat visongatott a telefonban, annyira nagyon engem akart és azonnal, mert látja, hogy mennyi mindent csináltam már, milyen színes az érdeklődésem, multifunkciós vagyok meg minden. Kit nem lelkesítenének ezek a szavak?

Nem tudom, hagyjam-e, hogy átmenjen a blog ilyen álláskeresős sztorizásba, meg hogy fair-e kibeszélni az interjúztatókat (persze név és minden más adat nélkül), de néha tényleg érdekes dolgok történnek. A mai eset pl. tipikusan az lehet, amilyenek alapján a HR-esekkel szembeni előítéletek kialakulnak.
Nem hobbim, hogy mindenkit kritizáljak, de szerintem ez a sztori érdemes arra, hogy elmeséljem.

(Hozzáteszem, a délelőtt folyamán jártam egy másik interjún is, ahol épp az ellenkezőjét tapasztaltam. Egy elsőre nagyon zárkózottnak tűnő pasival kellett beszélgetnem egy állásközvetítő cégnél, és végül 10-15 perc után már felszabadultan kacarásztunk, és teljesen értettük egymás nyelvét és szempontjait.)

Tehát: Felhívott valaki pár napja egy munkaközvetítőtől. Nem én jelentkeztem az állásra, hanem ő keresgélt a neten (ez még fontos lesz a későbbiekben), és rátalált az önéletrajzomra az egyik erre szakosodott oldalon. Épp egy olyan állásra kellene neki megfelelő ember, amilyet én a legutóbbi munkahelyemen is végeztem. Konkrétan betűről betűre azt kellene csinálni, csak egy más termékkel.
Még azt sem lenne túlzás állítani, hogy a közvetítő aprókat visongatott a telefonban, annyira nagyon engem akart és azonnal, mert látja, hogy mennyi mindent csináltam már, milyen színes az érdeklődésem, multifunkciós vagyok meg minden. Kit nem lelkesítenének ezek a szavak?

A megbeszélt időpontban elmentem az irodájába, csinosban, mosolygósan, pontosan érkezve, és nyitottan bármi újra. Akkor ismét elővette az önéletrajzomat, már be volt benne jelölgetve pár dolog, úgyhogy látszott, hogy megismerkedett a szöveggel. (Ezen a ponton elnézést kérek a sorok közt megbúvó cinizmusért, de esküszöm, még egészen visszafogom magam.) Közben elém tett egy formanyomtatványt, amin ugyanazokat az adatokat, amelyek a kezében levő cv-men is rajta vannak, újra be kellett írnom, tollal. Nem csak a nevem, címem, telefonszámom, hanem újra a legutóbbi munkahelyeimet, az iskoláimat stb. Kitöltöttem, bár nem igazán értettem, mi célt szolgál, de felvilágosítottak közben, hogy az önéletrajzzal az állásra, a nyomtatvány kitöltésével az interjúra jelentkezem. Áhá. Biztos van benne ráció, nem vitatkoztam, kitöltöttem szorgalmasan, üresen hagyva azokat a részeket, ami nekem nincs (!). Az interjúztató ezek után kezdte a beszélgetést, mondandóját egy kis politizálással indította, szidta a kormányt, meg mindent. Igyekeztem nem reagálni rá, végül is ez nem az a fórum, maximum néha elmosolyodtam vagy együtt érző arcot vágtam, hogy tudja, még követem. Aztán egész jól elbeszélgettünk úgy egy negyven percet az eddigi feladataimról, eredményeimről, és ismét előkerült, hogy az őáltala kínált állásra a világ még olyan alkalmas embert nem hordott a hátán, mint amilyen én vagyok, egyszerűen teljesen minden klappol, már csak le kell írnia a megbízójának, és tuti, hogy én leszek a befutó, mert a legutóbbi munkahelyemen is micsoda színes munkakörben álltam meg a helyem és micsoda eredményeket tudtam felmutatni. (Itt be kell szúrnom, hogy az önéletrajzomban egyetlen hazug szó sincs, csak olyat írtam le, ami tényleg úgy van illetve volt.)

Már 40 perce nézegette az önéletrajzomat, elölről hátulról, közben szidta a multikat, a kormányt, a kisebb multikat, akik kiszorítják a nagyobb multikat (ezt végképp nem értettem), aztán az egyik legnagyobb és legjobb híradástechnikai céget... majd egyszer csak elkerekedett a szeme, és azt mondta: "Most veszem észre, hogy magának nincs egyetemi diplomája."
"Nincs" - mondtam, mert hát ugye tényleg nincs, sőt, semmilyen diplomám nincs, "csak" emelt szintű OKJ-s végzettségem, bocsánat.
És néz rám, döbbenten. Mintha állítottam volna szóban valami ilyesmit, vagy eddig ott lett volna akár az önéletrajzomban, akár az imént tollal kitöltött formanyomtatványon, csak egy kobold közben ellopta. Csend telepedett ránk, ő meredt a papírokra, én meg rá. "Azt hittem, hogy van egyetemi diplomája. De most jöttem rá, hogy nincs." - mondja újra. Bólogatok, valóban nincs. Olyan fontos ez, ha én vagyok szerinte a legalkalmasabb a feladatra, és már rutinom van pont abban és pont úgy, ahogy az állásra kellene?

Innentől kissé fura irányt vett a beszélgetés. Mintha vádolt volna valamivel, nekem meg mintha védekeznem kellett volna. Eljutottunk odáig is, hogy ha nincs diplomám, mégis hogyan tudtam részt venni arculattervezésben, online marketing kampányok szervezésében, kiemelt ügyfelek kezelésében, stb. Ezen a ponton kezdtem érezni, hogy vallatásba megyünk át, és szükségem lenne egy jó ügyvédre, mert bizony kétségbe vonták az őszinteségemet. Belekezdtem még abba, hogy megpróbáljam megértetni, ugyan tényleg nincs diplomám, de én ezt nem is állítottam magamról, sőt, ő hívott ide, tehát feltételeztem, hogy képben van. Másrészt, hogy az arculattervezéshez és az ügyfelek kedvébe járáshoz nem szükséges egyetem, inkább jó ötletek, lelkesedés, kreativitás, és jól összehangolt csapatmunka. Harmadrészt, ha lenne diplomám, nagy valószínűséggel az is újságíráshoz vagy HR-hez kapcsolódna, nem pedig a marketinghez. Láttam viszont rajta, hogy már bármit mondhatok, ő egy hazug állásszédelgőnek tart, és kész. Aztán a végére mégiscsak visszakanyarodtunk oda (mármint ő mondta), hogy én nagyon alkalmas vagyok a feladatra, és hiába beszél más három nyelven, ha egyszer nekem meg ilyen a személyiségem. És olyan pozitív elemzést fog rólam írni a megbízójának, hogy csak na... de addigra már én voltam az, aki nem hitt neki.
Kíváncsi leszek, mi lesz a végkifejlet, és hallok-e még felőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr846824899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

73381 2012.03.23. 20:35:53

Azért ez döbbenet, a fejvadász kollegina szerintem némileg a saját alkalmatlanságáról tett tanúbizonyságot ezzel a reakcióval, nincs mentség a viselkedésére...! :-o Mondhatta volna, hogy "elnézést, a szakmai tapasztalatára koncentráltam, ezért csak most vettem észre, hogy Önnek nincs diplomája, amihez pedig a munkaadó ragaszkodna...". És ezek után még mindig 2 választása lett volna: vagy kultúrált módon kihátrál a szituból és elbúcsúztok, vagy tényleg megpróbálja meggyőzni a munkaadót, hogy Te vagy a legalkalmasabb munkaerő. De ez így... Pff...

2582 2012.03.23. 20:46:28

Szisza: Én is így gondolom. De azért nem telt olyan rossz hangulatban, mint ahogy az írásomon átjön, csak a végén ez nagyon fura volt nekem.

vera 2012.03.24. 10:18:11

te most allast keresel? (marmint, ha fenn van a cv-d valahol...) en meg ott tartok, hogy valtottal a "nagy" cegtol valami ismerosok-csalad kombinaciora es mennyire szereted. hm, vissza kell olvasnom.

2582 2012.03.24. 10:26:24

Vera: Igen, így volt. Annak a váltásnak már majdnem 2 éve. Most pedig megint tovább lépek. Nem nagyon találsz erről a blogban bejegyzést, de azért örülök, ha olvasol. :)

81097 2012.03.25. 17:43:38

Hát ez a HR néni nem volt egy szakemberek gyöngye, mit ne mondjak. Az egy dolog, hogy miért a diploma a kedvenc lova, amikor látta, hogy a cv-dben van egy halom szakmai referencia, tehát nem egy képzetlen babzsákot fog kapni, h felvesz. De ahogy ezt aztán előadja... marha szakszerűen kapkod fűhöz-fához, mint hasmarsos Tarzan az őserdőben. Meg keni rád a felelősséget amiért ő nem olvasott elég figyelmesen. Remélhetőleg csak fronthatás volt, mert ha mindig ilyen, akkor ciki van:/

67331 2012.03.25. 19:53:24

Érdekes, mert azért ha annyira tetszettél, akkor le is ellenőrizhette volna a szakmai referenciáidat utólag, ha már nem sikerült elolvasnia a CV-det rendesen...

15370 2012.03.27. 08:40:46

Először azt hittem, hogy valami ilyesmi lesz: http://gutbesserwasser.freeblog.hu/archives/2008/09/19/3400526/ Azért örülök, hogy komolyabb. Ámbár ki tudja, mennyivel...

26323 2012.03.27. 10:58:01

Ha már sztorizgatunk, a pasimnak egyszer egy hr-es lányka a következő módon mérte fel az angol tudását: akkor most legyen az, hogy én magyarul kérdezgetek és te angolul válaszolsz.
süti beállítások módosítása