- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Terápia

2012. november 19. - Antibaby

Szeptemberben és októberben egy miniterápiára visszamentem a volt pszichológusomhoz, akivel hivatalosan egyébként tavaly nyár végén befejeztük a 4 évig tartó terápiámat. Most csak egy-két gyorsan felmerülő nehézséget rendeztünk el, de mivel ő október végén elköltözött az országból, eleve rövidre terveztük.

Közben szép lassan elkezdtem megismerni olyan embereket, akik hasonló úton járnak, mint én, bár többségük már jóval előrébb tart nálam. Többen közülük az Integrál szemlélet hívei. Így kerültem október végére egy úgynevezett Integrál Ébredők Önismereti Csoportba. Mivel 2 alkalom után el kellett volna köteleződnöm még további hatra, de nem tudtam eldönteni, hogy "én még itt nem tartok" vagy "én már ezen túl vagyok", ezért végül nem folytattam tovább. Valami hasonló csoportba nagyon szívesen járnék, és jönnek is ajánlások az ismerősöktől, de még nem döntöttem, mibe lenne érdemes belevágni.

In Treatment / forrás: http://prizmafolyoirat.com

Közben pedig nagyon felcsigázott a Terápia c. sorozat, az óriásplakátokról úton-útfélen lenéző Mácsai Pállal. Az HBO oldalán az első 5 részt előfizetés nélkül meg lehetett nézni, úgyhogy azonnal rá is vetődtem, 2 este alatt elfogyasztottam az ingyenes részeket. Hát, mit mondjak, az egész "csak" arra volt jó, hogy felhívja a figyelmet az amerikai sorozatra, amire mondhatnám, hogy az eredeti, de az meg állítólag egy izraeli sorozat alapján készült. Mindenesetre belenéztem az amerikaiba (In Treatment a címe), és ott ragadtam. Most már az első évad végén járok, 7. hét, 27. rész... És jó! Nagyon jó!

Hogy mi volt a bajom a magyar sorozattal? Vitathatatlanul színvonalasabb, mint a legtöbb hazai tévésorozat, de egyszerűen nem tudom megérteni, miért beszélnek úgy a színészek, mintha papírról olvasnák a szerepüket. Olyan színházias, erőltetett hatása van az egésznek, hogy én sokkal szívesebben nézem az amerikai verziót Gabriel Byrne-nel a pszichológusi székben.

A magyar és az amerikai sorozat történetei egyébként teljesen azonosak, csak olyan dolgokat változtattak meg, amit muszáj volt az USA-beli és a magyarországi társadalmi és kulturális különbségek miatt.

Az amerikai sorozat elkapott. Az 5. hétre elért egy megfelelő mélységet és eléggé össze is tekeredtek a szálak benne ahhoz, hogy kellően izgalmas és lebilincselő legyen nézni. Kíváncsi leszek a másik két évadra is.

Ez eddig 8/10-es.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr286825059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása