- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2005. augusztus 17. - Antibaby

Időnként nagyon nem értem az embereket. A BKV-pénztárban dolgozókat például. Amíg sorban állok, az kb. 3 perc, de ezalatt a rövid idő alatt is 2 külföldi próbál angol nyelven jegyet vásárolni. Nem mondanak bonyolult, összetett mondatokat, csak annyit, hogy "ticket for 7 days", de a pénztáros nem érti. Kézzel-lábbal mutogat a turista: SEVEN DAYS... TICKET. De nem, a pénztáros még csak nem is sejti, vajon mit akarhat ez az őrült az üveg másik oldalán. Na, vajon mit?
Egyszerűen nem értem. Nem értem, miért nem küldi el őket a cég egy pár hetes tanfolyamra, ahol legalább az ilyen alap dolgokat megtanulhatnák. De azt sem vágom, hogy nem ragad rájuk 1 nap alatt a tudás? (Tisztelet a kivételnek - eddig egyet láttam, a Városliget egyik földalatti-megállójánál.) A sorban állva elgondolkodtam, hogy én sem beszélek sok nyelvet, de nehezen tudom elképzelni, hogy ne érteném meg franciául, németül, spanyolul, olaszul, akárhogy, hogy valaki heti jegyet szeretne, főleg, ha még mutatja is hozzá, hogy 7, meg hogy jegy, és én történetesen egy jegypénztárban ücsörgök. S eszembe jutottak középiskolás korom nyarai is, amikor gyorséttermekben robotoltam (hú, de régen volt), és a második német vendég után már tudtam azokat a kifejezéseket, amelyekre a munkámhoz szükség volt (Elvitelre?, kicsi, közepes, nagy kóla, hússal, hús nélkül, Kérem, várjon néhány percet!, Ez minden?, stb.). Azon gondolkodtam, vajon ennyire buták ezek az emberek? Szerintem inkább a hozzáállásban van a különbség. Ők úgy szocializálódtak, hogy nekik ezt nem kell tudniuk, és juszt sem tanulják meg, ha a fene fenét eszik, akkor sem. Magasról letojják az egészet, jó kifogás a koruk, a múlt. Arrogánsak, kioktatóak, és egy csepp kedvesség sem szorult beléjük. Ilyen a híres magyar vendégszeretet, s a hírhedt magyar kereskedelem.
Ui: Oké, a BKV pénztárosa nem reprezentatív minta, de ha körülnézünk máshol is, hasonlóan elszomorító a kép. Hallom sok helyen, hogy a mai, fiatal eladók nem olyan kedvesek, és nem tudnak annyit, nem olyan vevőközpontúak, mint az idősebbek. Bezzeg, bezzegg... Nem őket akarom védeni, mert róluk is megvan a véleményem (ismét tisztelet a kivételnek).
Vajon miért foglalkozik ügyfelekkel, vendégekkel, vevőkkel olyan, akinek nincsenek meg a szükséges készségei, képességei hozzá? Annyi szakma van még, miért nem valami mást választott?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr866819639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonnie 2012.01.16. 06:25:02

Stay inforamtive, San Diego, yeah boy!

Clara 2012.01.18. 02:26:23

Me and this article, stiting in a tree, L-E-A-R-N-I-N-G!
süti beállítások módosítása