A Forbes olyan meghatározó amerikai gazdasági lap, mint nálunk a HVG. S most lecsőcselékezte a bloggereket. Nem hiszem, hogy emiatt utcára vonulnánk, autókat gyújtanánk fel, vagy üzleteket fosztogatnánk, de azért az sem járja, hogy szó nélkül hagyjuk az ilyesmit. A Forbes cikke szerint a blogok rontják a márkák hitelét, hazavágják a sok pénzzel és fáradsággal kialakított reklámkampányokat, s ezzel bajt hoznak a gazdaságra. "A bloggerek szabadságról szónokolnak, de hazugságot és becsületsértő förmedvényeket okádnak. A weblog az online csőcselék platformja, szövetségeseik a Google és a Yahoo". A cikk kifogásolja, hogy a blogok körül olyan olvasói réteg alakult ki, amelynek tagjai már elsődlegesen ebből a forrásból szerzik információikat. Ez szerény véleményem szerint maximum annak a cégnek árthat, amelynek reklámjai mást mondanak, mint amit a fogyasztó tapasztal, egyébként nem értem, miért lenne gond valakinek, hogy a termékét, szolgáltatását véleményezik azok, akiknek a pénzéből egyébként a vállalat fenntartja magát. Azt persze nem mondom, hogy nincsenek olyan blogok, amelyek romboló eszméket hirdetve túl nagy hatást gyakorolnak a gyűlölködésre egyébként is fogékony olvasótáborukra, magyar viszonyok között is tudjuk, hogy a legnagyobb látogatottsággal működő webnaplók némelyikében milyen lázítások, torzítások, és uszítások olvashatóak. Ugyanakkor hiszem, hogy a blog a véleménynyilvánítás egyik, ha nem legszabadabb formája, és mint ilyen, veszélyeket is rejt, de emellett az építő kritikára is lehetőséget ad. S hiszem, hogy a blogolvasók sem birkák, tudják, mit hova tegyenek, nem veszik szentírásnak, amit olvasnak. Vitatkoznak, vagy utánajárnak. Azt a céget, amely a róla szóló kritikát a gazdaság elleni támadásnak érzi, s jobban szereti marketingesei által megíratni a saját termékét tesztelő cikket, vagy a jótevő szerepében tetszelegni olyan médiaorgánumokban, amelyeknek másnapi megjelenése a reklámbevételektől függ, jobb is, ha alaposan megkritizáljuk. Aki szerint a bloggerek véleménye káros hatással van egy márkára, az a fogyasztók igényeit veszi semmibe.
Csak ici-picit illik ide, amit Dris ma talált az Interneten. Nem akarom bántani az adott márkát, nincs vele bajom, de ez a bizonyos "bevezető szöveg", amit az Everal termékcsaládnál majd egyszer olvashatunk, mostmár nagyon érdekel. (Ide majd egy smiley kerül.)