- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2007. április 16. - Antibaby
A múltkor már rácsodálkoztam a mai szórakozóhelyek népére, most meg itt ez a számomra új dolog, a dress code + face control néven emlegetett szűrő. Látszik, nem vagyok egy nagy partiarc, ma hallottam erről először. Rögtön körbe is szaglásztam, s kiderült, ez már teljesen általános gyakorlat. Ha esetleg valaki nem tudná, s nem én vagyok az utolsó, aki informálódik róla, a dress code + face control nagyjából azt fedi, amikor egy szórakozóhely meghatározza, milyen embereket lát szívesen a kapuin belül, s szűr. Pofára, ruhára. Egyes helyeken csak a berendezési tárgyaik színéhez passzoló öltözetűeket engedik be, míg máshol a jóképűség a beugró. Azért kíváncsi lennék, ezt mégis ki és milyen szempontrendszer alapján határozza meg. Egy internetes fórum hozzászólói szerint nem kell rögtön kombinálni, nyugi, "csak" a kisebbséget tiltják el a bulizástól. A fórumozók úgy látják, az tök jogos. Mások szerint a szép és csúnya embereket szelektálják, ezzel garantálja a hely a vendégeknek, hogy ott csak "jó pasik" és "jó nők" közt lehet turkálni. Nehogy már keveredjenek a férgesével. A durva az, hogy mindez mégcsak nem is sunyiban történik, a 4 szó rákerül az adott hely plakátjaira és szórólapjaira.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr866821477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

38981 2007.04.17. 00:25:52

A dresscode-nak azért sokszor lehet értelme (a face control meg szerintem simán lehet polgári per alapja). Pl. sok buliban tiltják a nehéz, vasbetétes bakancsot, gondolom, érthető okokból. Fétispartyra sem mehetsz be pulcsiban, a fétispartynak éppen az a lényege, hogy olyan embereknek szervezik, akik végre felszabadultan akarnak élni a szenvedélyüknek.

2582 2007.04.17. 08:06:13

Persze, meg van pizsama party, white party, ezeknél érthető, eleve így kérik a megjelenést, oké. Nem is ezzel van baj.

2582 2007.04.17. 08:06:48

Amúgy a pulcsifétisben "szenvedőket" diszkrimináljuk? :)))

5535 2007.04.17. 08:29:43

Annyit tudnék adalékként hozzátenni, hogy bármennyire is "csak a kisebbség ellen" van, a vége az lesz, hogy szépen elválasztják a pénzest a nem pénzes vendégtől. Pesten már volt, hogy nem engedtek be, mert nem voltam elég jól öltözve és volt többször, hogy míg én bemehettem, mások nem. És még nem is jártam Bed/Dokk könyéken. Itt Milánóban pedig már "body check" van, majdnem mindenhol diszkriminálnak.

2582 2007.04.17. 09:01:05

Nem akartam szórakozóhelyeket név szerint említeni. :) Megdöbbentem, jó sok van. Mondjuk pont azok a helyek, ahova amúgy sem mennék, de ez mellékes. Egyébként a nép szűrésére szerintem bőven elég,ha úgy határozza meg egy hely a belépőjegy és a kaja/pia árát, hogy az eleve a megcélzott közönséget vonzza. Amikor egy hely megnyit, pozicionálja magát ezáltal. De ha én úgy döntök, hogy be szeretnék menni, s mondjuk nem randalíroztam már ott a múlt héten, akkor ne mondják már azt, hogy bocsi, a ő bejöhet, te nem. Mondjuk azt sem értem, ki az, aki bemegy, ha látja, hogy a másikat nem engedik be.

sunnyboy 2007.04.17. 09:28:58

Betegség!!!

Ani 2007.04.17. 12:08:39

Hm... Erről még én sem hallottam. Felettébb érdekes és felháborító. A ruhaszűrés tényleg indokolt bizonyos esetekben. De az, hogy az ember arcát/testét nézik meg és úgy engedik be... Kérdem én: egy anorexiásnak, vagy egy kövér embernek nincs ugyanúgy joga bulizni azon a helyen? És ki az aki jogosult arra, hogy egy rostát felállítson, hogy Te még elmész, Te meg max. a levesbe... Hm...

Ani 2007.04.17. 12:12:51

A diszkirmináció minden fajtáját tiltja az alkotmány, nem???

4651 2007.04.17. 13:13:10

Én elég sok ilyen helyen forgolódom és a face control gyakorlatban csak egy kis csábos pillantás tőlem a beengedő felé. Bőven mázsa feletti testsúllyal. Ne tessék túl reagálni. Ez egy ilyen gyíkozás/menőzés/lazázás, nem kell felvenni. De mondjuk az ilyen helyeken olyan közönség van, akikre nem vagyok kíváncsi. A dress codeot még soha nem tapasztaltam white/pure partyn kívül.

2582 2007.04.17. 13:26:41

Ana, akkor lehet, hogy ott a "kisebbséget" szűrik, vagy mittomén. De én több helyről is hallottam, hogy XY-t nem engedték be, a barátját meg igen. Egyébként helye válogatja, milyen szempontokat vesznek figyelembe, lehet, hogy valahol bemehetsz "mázsa felett", máshol meg nem, mert szőke vagy. :)

Gorcsev 2007.04.17. 15:08:49

10 éve történt, hogy kivágtak a kis szaros Bahnhofból egy életre, mikor két palesztín haverommal mentünk bulizni, és nem engedték le őket, mert arabok. Akkor én ott kissé berúgva elkezdtem fasisztázni a nálam háromszor súlyosabb szekusnak, és... hát satöbbi :-) Szóval nem új keletű. Amúgy külön szimpatikus, hogy nem sunnyognak, hanem kiírják, mint a korhatáros filmeknél. A falusi kocsmában is megmondja a tulaj, hogy a Béla nem jöhet ide be, mert rohadt kommenista. Mi a különbség...? ugyan. Persze, gusztustalan, sznob, és karcolja a jóizlést, de van ennél gusztustalanabb is. Pl. a pacal.

2582 2007.04.17. 15:18:47

:))) Pacal ügyben nincs vita. S a Bahnhof-fal kapcsolatban megnevettettél. Az volt aztán az elit hely! Hűűű. :)))

4651 2007.04.17. 16:12:44

Mondjuk az tény, hogy kisebbséggel még nem találkoztam ilyen helyeken, meg erőszakos küllem férfiakkal sem. Ilyeneket viszont már láttam visszafordítani. Azért arra kiváncsi lennék mint mondanának, ha az lenne a baj, hogy kövér vagyok. Nem tudom beleélni magamat, mert nem hiszem, hogy bárhonnan elküldenének engem. Én bjuti vagyok :)

bahha 2007.04.17. 20:17:26

hjaj, engem nem fognak beengedni sehova :D nem vagyok olyan bjuti mint egyesek :P

2582 2007.04.17. 20:50:05

Azon a helyen, ahol bárki is nem elég bjúti a bejutáshoz, ott én sem vagyok az.

66835 2007.04.18. 08:53:57

Hát, én nemhogy nem hallottam még erről, de el sem tudtam képzelni, hogy ilyen létezhet...

2582 2007.04.18. 11:15:03

Bizonyos szórakozóhelyek fórumain "érdekes" beszólásokat lehet olvasni, nevezzük a face control visszhangjának. Hosszas tanakodás után úgy döntöttem, nincs kedvem kockáztatni egy 8 napon belül gyógyulót, úgyhogy nem nevezek meg, nem linkelek, nem idézek. Aki nagyon kíváncsi, az hamar megöregszik, de még hamarabb megtalálja, amiről beszélek.

btmloqk 2010.04.17. 01:03:34

rkz4Tr qtgamttjrmxb, [url=http://aekeizsserkw.com/]aekeizsserkw[/url], [link=http://hicammgxeqyi.com/]hicammgxeqyi[/link], http://ltlbwuawlvob.com/
süti beállítások módosítása