- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Óda a két apukához

2007. május 27. - Antibaby
Teo blogjában találtam Terrence Van Cleave dalát, amelyet két apukájáról énekel egy gyerekműsorban. Szokatlan jelenség, s egyben megnyugtató, hogy a műsorvezető illetve a gyerekek milyen természetesen kezelik mindezt (persze nem nálunk, hanem Hollandiában).
Bíztatnék mindenkit a kommentelésre, kíváncsi vagyok a véleményekre.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr626821583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suspiria 2007.05.28. 00:40:34

Oszinten szolva en nem ertem mi ez a nagy felhajtas a homoszexualisok korul. Ok is csak olyan emberek mint barki mas. Vagy nem?

réka 2007.05.28. 08:44:03

érdekes... sok kérdést, és ellnetmondást felvet... egyrészt biztosan jobb két szerető apa, mint egy nevelőintézet, vagy egy betegítő családi háttér... de azért mégis azt tartom ideálisnak, hogy egy gyermek egy klasszikus családi modellt lásson maga előtt... és kétlem, hogy két apa helyettesíteni tud egy anyát... és igen, számos olyan helyzet van, hogy a gyermek életében nincs jelen az anya, mert úgy alakulnak a dolgok... viszont itt esélye sincs anyára... amúgy semmi bajom, teljesen elfogadom a melegséget, viszont amikor a gyermekvállalásra kerül sor, sok megválaszolhatatlan kérdés merül fel... egyrészt miért is tíltsanak el bárkit is a szülői örömöktől, de ugyanakkor nem lehet csupán önző okokból gyermeket vállalni, csak mert nagyon szeretnék a szülők... figyelembe kell venni, hogy mennyire torzul a gyerek személyisége ebben a környezetben... azért csodálom azt a hollnad fiút, aki felülkerekedve az összes rosszindulaton, meg gyúnyolódáson (amiből Hollandiában sincs hiány) boldog, és elégedett tud lenni az életével. de talán nem hiába van az, hogy egy gyermek megfoganásához egy férfi , és egy nő kell... bocs, kicsit hosszú voltam...

4651 2007.05.28. 10:30:38

Szerintem ez teljesen normális.

bahha 2007.05.28. 10:39:03

nekem a dal tetszik, tegnap háromszor is meghallgattam.

bahha 2007.05.28. 10:41:32

ha esetleg megtévesztő lettem volna, a két apuka is rendben van.

2582 2007.05.28. 10:53:44

Igazából nem erre gondoltam. Azon filóztam, mi mennyire messze vagyunk attól, hogy mondjuk Dévényi Tibi bácsi labdadobálós műsorában egy ilyen dal elhangozhasson, vagy egyáltalán bárki elő akarja adni... Még ott sem tartunk, hogy két apuka nevel egy gyereket. Meg ott sem, hgoy ezt felvállalja a család. Aztán meg, hogy nem utálja ki őket a közösség. Az ovi, a suli, a kollegák, a barátok. Aztán ha mindez mégis adott lesz, a tévé majd este 10 után, esetleg... Szóval röpke 100 év, és már fel is zárkózunk.:)

NH 2007.05.28. 11:05:11

Épp a minap folytattunk a kérdéskörben egy egészen érdekes beszélgetést, a volt tanítványommal és a férjemmel,egy film kapcsán, amelyben két anya volt. Érdekes, hogy ezt a felállást mindenki sokkal könnyebben fogadja, mint a két apás verziót. Ha nagyon sztereotíp szeretnék lenni, akkor azt mondom, hogy "mert a nő erre teremtetett". De azzal is tisztában vagyunk, hogy a sok nő teljességgel alkalmatlan anyának. Tehát elvi sikon még akár két apa is jobb, mint egy csonka család, vagy az intézet. Ugyanakkor úgy érzem, hogy bizonyos fajta életvitel felvállalása lemondásokkal is jár. Túlságosan leegyszerűsítve a vega sem álmodozik dupla sajtburgerről. Volt szerencsém hosszabb ideig meleg közegben dolgozni és élni. Az idősebb generáció vagy elfogadta a tényt, hogy nem lett családja, vagy meghasonlott egy időre önmagával és megősült, gyerekei lettek. Majd amikor a gyerekek serdülő korba értek, apa előállt a másságával. Ezt sem tartom jónak. Nem tudom, hogy van-e erre vonatkozó tanulmány, de én úgy gondolom, hogy a homoszexuális férfiak jelentős részét nem foglalkoztatja a gyermekvállalás. Ez csakis egy tartós kapcsolatban merülhet fel. És akkor is el lehet gondolkodni, hogy ez mennyire szól a gyerekről és mennyire róluk. Teo kiegyensúlyozott kisfiúnak látszik, de a dalában ő is megemlékezik arról, hogy gúnyolják miatta, és lehet, hogy furcsa is, de neki jó.

2582 2007.05.28. 11:17:55

Szóval azt mondod, nem azonos megítélésű a két férfi, két nő szülő? S akkor még ott van a transzszexualitás, s számtalan más kategória. :))) Teo a blogger, akinél találtam a videot. :) Jaj, de jó, hogy mondtad a dupla sajtburgert. :) sokan azt hiszik ám, hogy álmodozunk róla, csak kínkeservvel megvonjuk magunktól. :)

NH 2007.05.28. 11:31:18

Valamiért, úgy tűnik, hogy a két nő elfogadottabb. A transzszexualitás keményebb kérdés, egy ilyen duplacsavvarral élni biztosan sokkal nehezebb. Teotól elnézést, hogy lekisfiúztam. A video megtekintése után valamiért az ő neve tapadt meg:) De biztos vagyok benne, hogy ő is kiegyensúlyozott, boldog nagyfiú:)

4651 2007.05.28. 11:31:46

Nem vagyunk messze tőle. 3 olyan párt ismerek (2 személyesen, 1 kvázi híresség és csak tudom róla, mert felvállalja), akik melegként vállaltak gyereket és nevelik. Én elég szűk keresztmetszet vagyok. Biztos sokan vannak még. Igen itthon. Sőt most jut eszembe, hogy a tévében is láttam egy leszbikus párt 3 gyerekkel. Akkor már négyről tudok.

réka 2007.05.28. 11:36:29

megdöbbentett, hogy mennyire toleránsak az emberek... kicsit fúrcsa volt, hogy a sok gyermek énekelte, hogy a fiúnak két apukája van... végülis ez lenne a normális, hogy elfogadjuk a másságot is, még akkor is, ha valaki nem ért vele egyet... mert ugye, mindenki a maga módján keresi a boldogságot, és ez így van jól... viszont, ha egy gyermek is bejön a képbe, már sokkal összetettebb a kérdés, mert ott már nem kettőről van szó, meg ugye, az a gyermek, már nem a szülők boldogságát szolgálja. és mi alapján vonják meg tőle az anya(adott esetben az apa) lehetőségét. az a gyermek nem lát maga előtt egy klasszikus családi modellt, még a lehetősége sincs meg rá... bár ez szerintem az örökbefogadó szülőktől függ... adott esetben sokkal többet tudnak nyújtania meleg szülők, mint a "normális" apuka-anyuka... az is nagy felelősség, hogy ezzel már a gyermeknek előre is sok sok kínos percet szereznek, mert nem hiszem, hogy van egy kulturálisan annyira fejlett ország, hogy teljesen elfogadnák ezt a fajta családot... nem lehet könnyű a gyermeknek, hogy a szülei miatt előre megbélyegzik... komoly sérüléseket összeszedhet felcsperedése során... szóval engem inkább az foglalkoztat, hogy mennyire helyes meleg párnak örökbefogadni... vajon nem itt van az a pont, amikor a meleg párok el kell gondolkozzanak azon, hogy nem hiába nem lehet természetes úton gyermekük... bár tény az, hogy biztos vannak olyan meleg párok, akik példaértékű szülők lehetnének... viszont sok a DE... nehéz kérdés

NH 2007.05.28. 11:46:57

És tegyük fel, hogy válásra kerül sor. Akkor melyik apánál helyezik el a gyereket? Nagyon bonyolult kérdések ezek.

NH 2007.05.28. 11:47:04

És tegyük fel, hogy válásra kerül sor. Akkor melyik apánál helyezik el a gyereket? Nagyon bonyolult kérdések ezek.

2582 2007.05.28. 12:43:57

Naomi, ebből a szempontból nem tartom nehezebbnek, mint a heteroszexuális szülők válása esetén felmerülő gyerekelhelyezési kérdéseket. Megakadt viszont a szemem valamelyik hozzászólásban a "másság" szón. Ez a kifejezés szerintem nagyon rossz, nem is értem, mihez képest más. Számomra "más" a szomszéd is, aki örökké üvölt a családjával, vagy "más" az, aki mondjuk fejenállva szeret szeretkezni. S az ő szemszögükből én is "más" vagyok.

réka 2007.05.28. 13:22:26

jelentkezem, én írtam, hogy más... és épp azt értettem azzal kapcsolatban, amire te is gondoltál... hogy más, eltér az általánosból, kilóg a sorból, kitűnik, stb... és ha valami nagyon más, nagyon eltér a megszokottól, annál nehezebben tolerálják az emberek... és igen, mindenki el kellene fogadja azt, ami neki "más"... és a más alatt nem feltétlenül a melegeket értettem, nem csak őket... mindenkinek nehéz, akit megvetnek csak mert nem olyan mint az átlag...

NH 2007.05.28. 15:42:04

Lehet, hogy a "más" rossz szó.De gondolom ez is azért került be a köztudatba, hogy ráhúzhassuk olyanokra, akik eltérnek a -nem tudom ki által meghatározott - normálistól. Ha így nézem mindenki más, a kövér, a sovány, a barna, a szőke stb. De ne feledjük, hogy az egyik legrébben létező meleg havilapnak is MÁSOK a címe. Ezért ne tekintsünk úgy erre a szóra, mintha a hetero társadalom nyomta volna bélyegként a melegekre.
süti beállítások módosítása