- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Tiltakozz, mint egy nő

2007. május 28. - Antibaby

A Burger King most futó plakátjának szlogenje feldühítette a feministákat, szvsz nem alaptalanul. A reklám szlogenje úgy hangzik: "Élj úgy, mint egy férfi, egyél úgy, mint egy férfi!" Egy magánszemély nyílt levéllel fordult a Burger Kinghez, mivel szerinte a gyorsétterem-lánc fogyasztóinak nagy részét kitevő tinédzsereknek és mindenki másnak azt sugallja, hogy természetes, ha a férfiak megcsalják a partnerüket. Az olyan igazán férfias. A levél szövege a következő volt:

"Tisztelt Burger King!
A mostani "Dupla Élvezet" reklámjukat visszataszítónak, nőgyűlölőnek, hímsovinisztának és felháborítónak tartom.
Felháborítónak tartom, hogy olyan reklámot jelentetnek meg 2007-ben Magyarországon, ami azt sugallja, hogy teljesen rendjénvaló egy férfinak a feleségét, barátnőjét átverni, hülyére venni és megcsalni, mert ez alapvető joga a férfiaknak.
Hát felvilágosítom Önöket, hogy nem az. Ha nem vették volna észre, akkor 2007-ben Magyarországon minden második megkötött házasság válással végződik, főként azért, mert valamelyik fél, függetlenül nemétől, félrelép, hülyére veszi, vagy átveri a másikat.
Nem tudom, hogy volt-e a reklámszakembereik között nő, és volt-e olyan ember, akit már megcsaltak életében, vagy szenvedett-e attól, hogy a szülei elváltak, és / vagy megcsalták egymást. Nagyon nem kellemes élmény egyik sem, és maga a reklám egy nők számára megalázó szituációt mutat be, miközben a férfiak elítélendő magatartását evidenciának, társadalmilag elfogadható viselkedésnek tudja be.
A reklámmal a tizenéves korosztálynak azt sugallja, hogy partnereiket nyugodtan csalják meg, hiszen úgysem jönnek rá, és egyébként is, jogukban áll így tenni. Ez a reklám teljes mértékben elfogadhatatlan társadalmi, szociológiai szempontból.
Kérem a reklám azonnali eltávolítását."

A tiltakozáshoz csatlakozott több civil szervezet is, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete. "Mi is azt gondoljuk, hogy bármilyen szellemes reklámot is szeretnének közzétenni, az lehetőleg ne sértsen senkit, ne közvetítsen társadalmilag káros tartalmat. A gyorsétteremlánc hirdetése sokakat sért, és negatív társadalmi magatartásformát, értéket közvetít."
Persze a Burger King nem reagált, a plakátot nem távolította el. Én viszont csatlakozom azokhoz, akik nem tartják elfogadhatónak ezt a fajta kommunikációt egyetlen cég részéről sem. Valamint én sem hiszem, hogy egy férfi alapvető emberi joga társa megcsalása csupán azért, mert férfi. Viszont hozzá kell tennem, bár a tiltakozó levél tartalmával egyetértek, hangvételével nem. Ugyanakkor lehet, hogy erre van szükség ahhoz, hogy felhívják az emberek figyelmét arra, ami már a többségnek teljesen mindennapos és fel sem tűnik.

Burger King plakát

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr626821589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verbeka 2007.05.28. 19:20:23

Van olyan mobiltelefon-reklám, ahol egy férfihez két nő bújik oda, az valahogy mégis más. Ezen a képen a háromból egy személyt éppen a tudtán kívül átvernek. Így elég gyalázatos a "dupla élvezet". Úgy érzem szándékosan ilyen, hiszen az említett mobilcég meg tudta oldani valamivel kultúráltabban, tehát meg lehet oldani. Sajnos valószínűleg elérik a célt, és erről a plakátról fognak beszélni pár napig...

56007 2007.05.29. 07:21:56

a kajájuk finom, de a reklámokban sosem voltak erősek, ahogy most sem!

16668 2007.05.29. 09:37:35

hiába háborít fel, a világ így működik
süti beállítások módosítása