- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Most így

2007. június 09. - Antibaby
Nem szeretek idézetekkel villogni, önálló gondolatokat pótolni, de ez most... Bár ennél is kevesebbet szerettem volna elárulni.

"Éjjel Tomás felébresztette az álmában zokogó Terezát.
Tereza ezt mesélte: - El voltam temetve. Már rég óta. Te minden héten kilátogattál hozzám. Mindig megkopogtattad a sírt, és én kijöttem. A szemem tele volt földdel.
Te azt mondtad: - Hiszen így nem látsz- és tisztogattad a szememből a földet.
Aztán egy nap hosszú időre elmentél, és én tudtam, hogy egy idegen nővel vagy. Múltak a hetek, és te nem jöttél. Féltem, hogy elszalasztalak, s ezért egyáltalán nem aludtam. Végre megint kopogtattál a síron, de engem annyira kimerített, hogy egy hónapig nem aludtam, hogy nem volt erőm felmenni. Amikor végül sikerült, te csalódottan néztél rám. Azt mondtad, rosszul nézel ki.
Éreztem, hogy nagyon nem tetszem neked, hogy beesett az arcom és kapkodók a mozdulataim.
Magyarázkodtam: - Ne haragudj, egész idő alatt nem aludtam.
És te azt mondtad hamis, csitító hangon: - Látod, látod. Pihenned kell. Egy hónap szabadságra volna szükséged.
Én meg jól tudtam, mit értesz te szabadságon! Tudtam, hogy egy hónapig nem akarsz látni, mert más nővel leszel. Elmentél, és én leereszkedtem a sírba, és megint tudtam, hogy egész hónaponát nem fogok aludni, nehogy elszalasszalak, és hogy mire egy hónap múlva visszajössz, én még csúnyább, te pedig még csalódottabb leszel, mint ma.
Ennél szívszaggatóbb elbeszélést Tomás sosem hallott. Szorosan ölelte Terezát, érezte testének remegését, és arra gondolt, nem bírja tovább saját szerelmének súlyát."
(Kundera: A lét elviselhetetlen könnyűsége)

Keserű méz

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr806821651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

5535 2007.06.09. 12:07:28

Imádom ezt a könyvet :-) Meg általában mindegyik Kunderát (mondjuk egy Tréfát :-) Jó, hogy írtál, régen olvastam könyvet magyarul. Akkor most megyek is. ;)

55814 2007.06.09. 18:12:23

Épp tavaly ilyenkor olvastam a könyvet. Különleges élmény volt. A.

2582 2007.06.09. 18:17:26

Na jó, jó, hogy a könyv... de az senkit nem érdekel, hogy nekem ilyen elásott hangulatom van? :))))))

felphar 2007.06.09. 18:50:32

aloha...ilyen hangulat nincs is ... nem szabad legyen ... mert mintha surolna a hatarokat, a surolast meg hagyjuk a takarito nenikre.

69507 2007.06.09. 18:58:27

és imádom ezt a filmet!

qcopjvlhhy 2010.04.16. 12:31:15

OEHPsO fbaqjgodgpua, [url=http://sjgyaochozvv.com/]sjgyaochozvv[/url], [link=http://fdetfifphkmq.com/]fdetfifphkmq[/link], http://wgnledszteve.com/
süti beállítások módosítása