- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Bocs

2007. június 27. - Antibaby
Már a kiírás előtt napokkal szól, hogy őt nem érdekli ááám, ne jelölje őt senkisene, mert az neki nem pálya, most kezdődik majd, figyeljetek, de nem érdekli, nem akar nyerni, úgyhogy ne, senki, de tényleg, azért egy linket kirak, de csak a pia meg süti a végebulin, ami belógós, csak azért szól, mondjuk hol van az még, de már most fontos, mert hihi. (Bocs. Ez is egy hangulat.)

Én nem szóltam, hogy van, hátha úgy hihetőbb, hogy nem érdekel. :) Mégis jelölt valaki/valakik, utólag köszönöm, hogy eszébe/eszükbe jutottam. Mondjuk gondoltam rá, hogy küldhetnék egy körüzit az iwiwen, mindenféle 15 éve nem látott ismerősnek, "hé, szavazz rám". :)
A verseny meg nem is verseny, nincs mérce, nincs olyan, hogy most akkor ráhajtasz, ez a műfaj nem erről szól. Számomra nem más, mint egy visszajelzés, reklám és figyelem a blogoknak. Nem több, nem kevesebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr36821717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NH 2007.06.28. 00:42:50

Tudod, ebben csak az a szánalmas, hogy a 800 jelölt blogból nem tudtak úgy kiválasztani pl. 10 énblogot, hogy két korábbi nyertes ne szerepeljen rajta. Szakmai zsűri. Puff neki!!!

38981 2007.06.28. 08:53:10

Szánalmas? Ezek szerint, ha valaki nyer egy versenyben, jövőre már, akármilyen jó, át kell engednie a helyet a nála rosszabbaknak? Amúgy nem értek egyet azzal, hogy ez nem verseny; a verseny fenti definíciójával sem értek egyet. Hiszen nem csak sportversenyek vannak, ahol stopperrel mérik az időt, mérleggel a súlyt. Ha új épületet terveznek, ott is versenyeztetik a pályázatokat, és ha megfelelő a zsűri, akkor a legjobb fog nyerni, még akkor is, ha nem lehet előre megmondani, hogy mi volt a legjobb. (És akinek a HVG munkatársai nem elég szakmaiak vagy jók, hát annak szerintem szintén baj van az objektivitásával.) Amúgy részemről cáfolnám, hogy erre nem lehet gyúrni. Az elsőbe tök véletlenül kerültem be, azt sem tudtam, mi az a Goldenblog. Nyilván kellett a szervezőknek még egy magyar polblog. 2006 januárjában új blogot indítottam, kifejezetten gyúrtam rá, hogy bekerüljek, és bekerültem. Kis gyúrással szerintem te is bejuthatnál ;)

2582 2007.06.28. 09:29:48

Na várj, várj, várj, nehogy félreértésbe kerüljünk. Szerintem sem baj az, hogy amelyik blog már nyert, következő évben is benne van a top 10-ben. Az épületekkel kapcsolatos hasonlat szerintem azért nem jó, mert ott vannak bizonyos feltételek, paraméterek, minek kell megfelelni. Meg ugye anyagi szempontok is. A blog viszont millió féle lehet. Még a kategóriákon belül is. S mitől jobb vagy rosszabb valamelyik? (nem akarok senkit felmagasztalni vagy bántani, de pl. a jelöltek, korábbi nyertesek közt van olyan, ami számomra olvashatatlan, két bejegyzés után ideges leszek tőle.) Én a HVG munkatársait abszolút elismerem. De hogyan lehet objektíven vizsgálni a blogokat? Tényleg kíváncsi vagyok a véleményedre. Főleg azért, mert amikor 2 éve elindult a GB, hatalmas viták voltak ekörül. A gyúrással kapcsolatban: sosem vezettem politikával foglalkozó blogot, de úgy képzelem, hogy ott vannak a hírek, amikről az ember értelmesen, körüljárva kifejti a véleményét. Az azért merőben más, mint egy énblog. De pl. fotóblog esetében sem tudom elképzelni... aki fotózik, az eleve arra törekszik, hogy minél jobb képeket csináljon, minél jobban kifejezze általuk, amit szeretne. S ha van fotóblogja, biztos oda is a legjobbakat szereti feltölteni. Ha kiírnak egy ilyen versenyt, nem tud ráhajtani szerintem, hiszen ő csak olyan képeket tud csinálni, amilyeneket csinálni tud. Egy énblogger is azt tudja írni, ami jön belőle, és ahogy. Az utolsó bekezdésedre azért válaszolok, nehogy félreértésben maradjunk. Én azon is meglepődtem, hgoy jelöltek, a korábbi években is és most is. A bejutás esetemben tök esélytelen és nem is célom. Semmin nem változtatnék emiatt. Önmagában sem a laptop, sem az olvasottság, sem az ismertség nem olyan dolog, amiért érdemes másnak lenni, mint amilyen vagyok. S akkor ezt át tudod ültetni a blogra vonatkozóan.

38981 2007.06.28. 11:27:36

Nyolc év hivatásos írással, több év írásra tanítással és szerkesztéssel töltött év után bizton állítom: van objektív színvonal, amit lehet nézni egy tetszőleges írás esetén. Nem az számít ugyanis, hogy mi áll az adott írás hátterében (hírek, események, mindennapi dolgok, érzelmek, minden szerdán rutinszerűen elkövetett kolbásztöltés), hanem hogy az mennyire befogadható egy külső olvasó számára. (Ha láttad mondjuk a Nemzeti Színház első körben nyertes és végül megvalósult tervét, nem mondhatod, hogy egy építészeti tervnél objektív kritériumok vannak, szemben a blogokkal.) Vannak ezen kívül bizonyos műfaji követelmények is. Természetesen lehet úgy írni, hogy azt csak öt ember szeresse és értse, egyáltalán: tudja elolvasni. Nincs ebben semmi rossz, gyűlölöm, ha fikázunk valakit csak azért, mert (objektív szemmel) rossz blogot ír. Blogot írni: önmegvalósítás, a Harcosok Klubjának pszichiáterét idézve mindenki csodálatos és egyedi hókristály, és ezt tiszteletben kell tartani. Pont. Egy másik szélsőséges példa: alighanem lehetetlen lenne szakmailag korrekt és külső közönség számára is élvezhető blogot írni a papucsállatkák csillóinak kutatásáról. Akármennyire is jó tehát a szakmán belül, nyilván nem indokolt beválogatása egy általános blogversenybe (egy mikrobiológiai blogok versenyében viszont már lehet helye, és akkor megint lehet vizsgálni, mennyire jó a blog, mint szöveg, és mennyire illeszkedik a szakblog műfajába). Egy blogverseny nyilván arról szól, hogy mint olvasmány, melyik blog mennyire állja meg a helyét. Ez viszont nagyon is objektív. Énblogok esetén is. A műfaji keretek nyilván lazábbak, a formai keretek viszont sokkal szorosabbak, hiszen egy énblogot kívülálló csak azért olvas, mert jó olvasni. Azt gondolom, gyökeresen más azt mondani, hogy én nem akarok olvasmányosabb blogot írni, vagy azt mondani, hogy egy blog esetén nem _lehet_ azt tudatosan olvasmányosabbá tenni. A konkrét példánál -- vagyis az Antibaby naplójánál maradva -- azt gondolom, tökéletesen látható ez a kérdéskör. A blog nyilvánvalóan túllépett már a "mamám, a barátnőim, a papagájom és én olvassuk"-stádiumon. Nem értelmetlen tehát arról beszélni, hogy ez a blog, mint szöveg, külső szemlélő számára is viszonylag könnyedén befogadható. Egyszerűen megmutatható lenne azonban, mik lennének azok a pontok, ahol revízióra szorulna, ha a szerző ambiconálná az ilyesmit. Ha nem ambicionálja, akkor persze ismét a hókristály-problematikánál tartunk, akkor a blognak nyilván ez az egyetlen lehetséges formája a sok elvben lehetséges közül. Ebben az esetben csak örülni tudok, hogy nem vagy csalódott a be nem szavazás miatt. ;) (Zárójeles megjegyzés: egy politikai blog is feltár legalább annyit az illető személyiségéből, mint egy énblog, hiszen ugyanazt a problémát ezerféleképpen, ezerféle stílusban és alapállásból is meg lehet közelíteni. A fotóblogokról írottak annyira nem igazak, hogy az ellenkezőjük az igaz: a fotózás tanítható, és tanulható, tanítják és tanulják is rengetegen. Itt is vannak persze, akik Spontaneia Istennőben hisznek; apró probléma, hogy ők aggasztóan nagy arányban hoznak létre giccses és közhelyes fotókat.)

NH 2007.06.28. 12:00:36

Nem tudom, hogy ki hogy van vele,de az én anyukám sosem bukott ki, ha az évzárók után jutalomkönyv nélkül állítottam haza. Volt sok kitűnő, de csak az kapott akinek a magatartása is példás volt. Nekem nem. Mondhatjuk, hogy nincs bennem egészséges versenyszellem, nem "gyúrtam" nem is készülök, mégis élek. De azt azért valljuk be, hogy ez nem ennyire egyszerű. Vegyük azt a bloggert, aki én kategóriában az első évben nyert, a második évben zsűritag volt, idén ismét jelölt. Ez az ő szemszögéből nem tekinthető visszaesésnek? Tavaly már hozzáértő volt, idén ismét "csak" egy amatőr, aki jól ír? Legyünk már következetesek. Trychydts, nem azt mondom, hogy aki már nyert az nem jelölhető, csak hihetetlen, hogy ne lenne minimum annyira jó másik 10-15 is. De ha megmondod, hogy miben mérhető hogy egy jó blog, akkor azonnal megkövetem magam. Mert úgy tűnik, hogy sem a látogatottság, sem a linkeltség nem számít.

2582 2007.06.28. 12:02:42

Ne vegyük konkrét példának Antibaby naplóját, mert pont nem ezt akartam kihozni ebből. Csak egy adott hangulatot vázoltam, aztán mivel tartottam tőle, hgoy ez néhányan durcáskodásnak értelmezik majd, odaírtam a rövid véleményem utána. De az én blogom a GB szempontjából semmilyen tekintetben nem téma. :) Sok dologgal egyetértek a véleményedben, s néhánnyal nem, de nem hiszem, hgoy a bekezdésenkénti válaszaimmal sokat tudnék hozzátenni. Úgyhogy maradjunk abban, "csodálatos és egyedi hókristályok" vagyunk. Két másik, de ide kapcsolódó dologról viszont érdekelne a véleményed. Az egyik, hogy szerinted a blogok versenye valóban csak a szövegek versenye? A blog tulajdonképpen weboldal, szöveggel, képekkel, linkekkel, "is" illetve "vagy". Ha valaki egy sok évvel ezelőtti, gyári sablonba pakol fel rendezetlenül szövegeket, rendszertelenül, de mondjuk a szerző tényleg kiváló érzékkel rendelkezik az íráshoz. Jól bánik a szavakkal, na. De ennyi, nem több. Az jó blognak tekinthető? A blog fogalma nem több ennél? Ez az én bajom ezzel a versennyel, illetve az értékelés szempontjaival. Az egyik blogger rajzol, a másik minden nap lefotózza magát. Az egyiket sok ezren, a másikat pár százan olvassák naponta. Az egyik pusztán szórakoztató, a másik gondolatokat ébreszt, a harmadik meg mindkettő vagy egyik sem. No de, ha te ezekkel a gondolataiddal időnként benézel ide, akkor az mindenképpen megtisztelő számomra, és akkor most mosoly a szám sarkában, miközben tudom, millió kritikát tudnál megfogalmazni a blogommal szemben. :) S akkor a másik, amit szeretnék kérdezni: a bloggal kapcsolatos ambícióim és a változtatási lehetőségek négy szem közti megvitatása céljából szabad-e téged e-mailen zaklatni? NH, hát az valóban nem számít. :) Vagy igen. Vagy nem. De mégis.

38981 2007.06.28. 12:44:39

Hogy kedvenc tanárom kedvenc idézetéhez nyúljak: nem szubjektív véleményt mond az, aki szerint Dosztojekvszkij jobb író, mint Danielle Steel. Ez az objektív valóság. Persze van, aki Danielle Steelt el tudja olvasni, a Bűn és Bűnhődést pedig nem; ettől azonban a tény még tény marad. Nyilván Danielle Steel igényes tipográfiával, hófehér papíron, igényes kötésben jobban olvasható, mint Dosztojevszkij WC-papírra stencielzve, de azt gondolom, ettől még jobb író marad. Hasonlóképpen azt gondolom, hogy nagyon extrém eseteket leszámítva a blogot a tartalom adja el, és ez az esetek túlnyomó részében szöveg. A szó jelentése is ugye a "weblog" szóból származik -- a "log" meg ugye naplót jelent, ami ugye szöveg. Egy blognak az a funkciója, hogy tartalmat közöljön, ezért gondolom a tartalmat elsődleges bírálati szempontnak. Vannak dolgok, amik növelik az értékét, de alapvetően a tartalom számít. A HVG versenyében nekem pont az tetszik, hogy a kategóriák szerinti differenciálás lehetőséget ad arra, hogy ezek mentén a szempontok mentén súlyozzunk. Egy közéleti blognál nyilván a szöveg az elsődleges, a http://gettingdry.blogspot.com -ba (idén ez az egyik kedvencem a mezőnyből) meg nem kell szöveg, de nem is versenyeztetik egymás mellett a kettőt. Techblogot nagyon nehezen tudok elképzelni handy kis linkek nélkül, énblogban meg vagy van ilyen, vagy nem -- de nem ez a döntő, hanem a szöveg. Szerencsére itt sem kell választanom. Szóval igen, azt gondolom, egy énblog-kategóriás blogban a szöveg a lényeg, aki meg minden nap lefotózza magát, az nem énblogot "ír". Aki rosszul ír, annak sose lesz (objektív szemmel nézve) jó énblogja. Persze ez nyilván nem ilyen egyszerű. Nyilván nem lehet 100%-os bizonyossággal megmondani, hogy ki kerül be az első tízbe és ki nem. De a trendek azonban, szerintem, elég egyértelműek.

11901 2007.06.28. 12:46:39

Én most bekerültem (hamut fejemre), aminek örülök (salakos hamut fejemre), de nem gondolom, h objektíve összehasonlíthatóak a blogok, és h az enyém akkor most jobb, mint pl az Antibaby. És nem azért, mert írásokat lehetetlen egymáshoz viszonyítani, Tolsztoj mindig felette fog állni Danielle Steel-nek, van aki ért az íráshoz, van aki ugatja csak. Hanem azért, mert a blogokban, főleg az én-blogokban, arról olvashatunk ami a bloggert éppen akkor érdekelte. Na EZT nem lehet egymáshoz viszonyítani. Ki mondja azt, h egy blog miről kell, h írjon? A személyes téma is izgalmassá válhat ha jól van megírva, és egy breaking news is lapossá, ha döcögősen. Ja, és én szövegpárti vagyok, mert a programozáshoz kicsit sem értek... :-)

2582 2007.06.28. 13:13:07

Egyébként mindkettőtöknek gratulálok, ezt elfelejtettem. :) Teljesen megérdemelt helyetek van ott, szerintem, s ezt nem mindenkinek mondanám. De akkor most Dosztojekvszkij vagy Tolsztoj? Ki a jobb? :) Danielle Steel meg sokkal jobb ponyvaíró, mint ők. :))) Puff Daddy jobb rapper, mint Aretha Franklin. Na jó, értitek, ugye? Akit én olvasok szívesen, az néha idegesít, néha megríkat, néha megnevettet, sokszor pocsék a helyesírása, magyartalan mondatoktól hemzseg a szöveg, de olyan gondolatai és ötletei vannak, olyan világlátása, hogy mindezek ellenére lesem, mikor publikál újabb és újabb postokat. Akár a cseresznyeevési szokásairól, akár a cipője sarkáról, akár a világ komolyabb kérdéseiről. Értem, mire gondolsz, Thychydts, de akkor ez mégsem bloggerek versenye, hanem tulajdonképpen írói verseny. Márpedig a blogban pont az a szép, hogy a civil, az egyébként nem író, újságíró stb. végzettségű, affinitású, tehetségű ember is csinálhatja. S akár jól. Én a Híradóban, a Népszabadságban vagy a HVG-ben nem bocsátom meg, ha pontatlanul fogalmaznak, ha szóismétlésekkel vagy stilisztikai hibákkal találkozom. De egy bloggernek ezt nem vetem a szemére, mégha zavar, akkor sem. Mert ebben a műfajban nem ezt tartom a lényegnek. Annyira kíváncsi lennék, mit tanítanak, ha tanítanak erről az újságíró iskolában manapság... A programozáshoz nem kell érteni. Akit a fenti hozzászólással kicsit oldalba piszkáltam, annak pl. annyi ismerőse ért hozzá... egyébként én sem értek. De nem is pusztán a külalakra, hanem az egészre együtt utaltam. Hogy a blog sokkal több tud lenni annál, mitn hogy hetente 2x beír az ember egy szöveget. Kérdés, ki mennyire használja ki. S a blog, főleg a jó blog fogalma így már számomra teljesen megfoghatatlan. (Ez képzavar? :) )

37131 2007.06.28. 13:14:05

Nem vagyok szakértő, nem is leszek. Nem voltam még sose jelölt, s nem is leszek (tudom is, hogy miért, s ezt ésszel értem, s nem bánom). Ha énblogról beszélünk én mindenképpen a szerint bírálnám, s osztályoznám, hogy mennyire olvasmányos az más, kívülálló, olyan ember számára, aki azelőtt még soha nem olvasott blogot Konkrétum: Számomra az az érdekes, s élvezetes énblog, amibe nem kell belekapcsolódni, nem kell ismernem a szereplőket, nem kell elolvasnom az arhcívumot azért, hogy élvezzem a leírtakat, s értsem a történteket. Több ilyen is van szerencsére, s azt gondolom, hogy azok joggal, s megkérdőjelezhetetlenül vannak benne a mezőnyben. Azt hiszem Te is pont ilyen vagy (tudom, nem megerősítésre vártál a posztoddal kapcsolatban, de én ezt most kiírtam :)).

Anninos 2007.09.26. 22:15:08

Sorry :(

Kalin 2011.07.03. 10:16:31

Wodenrful explanation of facts available here.

Jenaya 2011.07.04. 17:14:56

Great thinking! That relaly breaks the mold!
süti beállítások módosítása