- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Adok-kapok törvénye

2007. július 05. - Antibaby
libikóka

"Az adok-kapok törvénye az Univerzum "könyvelése". Ha kaptam valakitől, akkor ő a libikókán felülre kerül, én alulra. Ez arra ingerel, hogy én is adjak Neki, a szeretet okán egy kicsit többet, hogy én legyek fent, ő lent. Ez arra ingerli őt, hogy újból adjon, a szeretet okán egy kicsit többet, és így tovább. Az adok-kapok libikókajátéka tulajdonképpen a boldog kapcsolat titka. Ha adtam és nem várom meg, hogy kapjak, hanem újra adok, és újra meg újra, akkor a másik már nem lesz képes annyit adni és kimenekül a kapcsolatból."

Na jó, jó. Amennyiben a párkapcsolatot üzleti vállalkozásnak tekintjük. De szerintem ideális kapcsolatban:
- az adok-kapok egyensúlyban van, s nincs hintázás
- ha az egyik nem tud annyit adni, akkor nem kimenekül, hanem azt mondja, "nyugi, ekkora erőfeszítések nélkül is kellesz"
A törvény szerint az a "hibás", aki ad, aki többet ad? S úgy kellene nekifutni egy kapcsolatnak, hogy mostantól nem adok bele annyit?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr626821807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13380 2007.07.05. 08:26:27

ijesztő lehet ha a másik sokat ad

11173 2007.07.05. 08:59:01

Szerintem is. Túl sok szeretetet túl hirtelen rázúdítva agyon lehet nyomni a másik embert. Az pedig menekülőre fogja, mert rossz kilapulni (lásd még: úthenger+gyereke). Annyit adsz bele egy kapcsolatba, amennyit jónak látsz. Vissza fogod kapni, nem feltétlen attól, akinek te adtál. "Szeretetmegmaradás törvénye".

4651 2007.07.05. 09:24:50

egyetértek. Ha a másik sokat ad én kifutok a világból. Gyakorlatilag az összes kapcsolatomat az mérgezte meg. Szar érzés, amikor felborul a balance. Na, de a kép zseniális. Annyira, hogy szerintem ahhoz írtad a posztot és nem fordítva :)

2582 2007.07.05. 09:38:02

A balance kell, persze. De az, hogy az egyik sokat ad, csak ahhoz képest mérhető, hogy a másik keveset. Nem szélsőségekre gondolok, persze, napi 800 sms-re meg 24h folytogató ölelésre. De nehogy már az tegye tönkre a kapcsolatot, aki ki tudja mutatni az érzelmeit és támogatni tud és mellette állni a másiknak! Ana, a kép keresése közben rád gondoltam, tudtam, hogy ez kifejez majd számodra. :)))

5535 2007.07.05. 10:51:13

Én szeretem a másik oldalról megközelíteni a dolgot - adok és alapvetően bízom benne, hogy felborulni soha nem fog a mérleg. Arra persze figyelni kell, hogy mit akar a másik, mert a szükségtelenből a sok tényleg mérgező. (Meg ha kimondatlanul is ott lebeg, hogy most már várnék vmit cserébe.) De a jóbol nem árt a sok és akkor inkább adok, ő ad, én adok pozitív spirál, mint visszafogom magam, ő is, én is, unalomkör :-) Ja, férfi vagyok, csak Katica szerint génhibás. ;-)

35805 2007.07.05. 12:41:07

Ezzel a sokat adok dologgal én is bajban vok:)

Miklós 2007.07.05. 17:37:35

Ha valakit tényleg szeret az ember, akkor azért a sok nehezen tud túl sok lenni. Persze a klinikai esetektől most tekintsünk el.:) Ahány ember annyiféle vérmérséklet, van akinek nehezére esik érzelmeit mutogatni, van akinek könnyedén megy, de azt merész volna mondani az a nem normális aki sokat (igyekszik) adni. Asszem. Az egyensúly, vagy lírain szólva a harmónia, az talán a legfontosabb. Ha az nincsen, akkor valaki előbb-utóbb szenvedni fog. Az meg ugye kinek hiányzik?:)

59848 2007.08.02. 20:35:37

Crazy tsókolom, Tudom nem mai a bejegyzés, de egyetlen gondolatot hozzátennék én is, remélem nem tolakodok vele. szóval én azt hiszem, a szerelem nem ilyen. a szerelmes vagy úgy sincs időd azzal törődni, adok, vagy kapok(többet) belefeledkezel az érzésbe, a hangulatba, minden zene arról, Róla szól, minden történésnek jelentősége van, ha a pizzafutás hoz kaját(postást akartam írni, meg levelet, de ez csak a koromnak tudható be ;o) annak is valamiért köze van hozzá, és ettől még nem vagy sok a másiknak, mert ő is ugyanígy érez. És ettől még nem kell valakivel sülve főve egymásba gabajodva lenni, ha úgy jó akkor meg tudod adni az "alkotói szabadságot" a másiknak. Aztán ha valamiért vége, akkor lehet számolgatni adtam kaptamot, illetve, ha már az eleje így kezdődik, akkor kérdés, szerelem e vagy csak együttlét, szex, stb stb........ köszönöm, hogy szólhattam, zép napot ;o)

Dáv 2012.07.07. 12:09:33

Nekem annyi problémám van ezzel,h én nem kapok szinte semmit és nem tudja felfogni a dolgot!De Szeretem!!Vki???????????????

2582 2012.07.09. 20:16:33

Dáv, én hiszek az önzetlen szeretetben, szép dolog, ha valaki képes rá. De ha sokáig csak te adsz, és alig kapsz, az kapcsolatnak nehezen nevezhető. Persze nem vagyok párkapcsolatokra specializálódott pszichológus, csak mondom a magamét. :)
süti beállítások módosítása