- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Minden napra egy eset

2007. szeptember 06. - Antibaby
Nem adhat vért, aki meleg. Hm. Miért?
Tudtommal előtte is orvosi vizsgálaton esik át a véradásra jelentkező, a lecsapolt vért pedig szintén ellenőrzik, mielőtt egy másik páciensbe töltenék. Mire fel utasítanak el valakit, ha meleg? A homoszexualitás fertőző? Ja, hogy az AIDS... Létezik ugyan sok más betegség is, ami vér útján fertőz, de ha csupán az AIDS-et nézzük, arról sem mondható el, hogy kizárólag a melegek "kiváltsága" lenne. Aki létesített szexuális kapcsolatot azonos neművel, az automatikusan AIDS-es? Aki AIDS-es, az pedig csak meleg lehet? S ha ez a betegség az oka a tiltásnak, akkor miért nem egy negatív AIDS-teszt a beugró?
Előkerestem a kérdőívet, azt a bizonyosat. Nagyon úgy tűnik belőle, ha heteroként fűvel-fával dugsz, csak az óvszerre kell ügyelned, ellenben ha csak egy homoszexuális kapcsolatod is volt, már ugrott a véradás, ha az egész gumigyárat magadra húztad, akkor is. Még mindig nem értem: miért?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr656822087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

56007 2007.09.06. 20:35:00

engem már küldek el véradásról, amikor meg azt hazudtam, hogy nem vagyok meleg, adhattam vért! sajnos kényszerítenek! :-(

57876 2007.09.07. 06:19:46

Eggyet értek veled, de a HIV-et (az AIDS betegséget okozó virus), nem leehet azzonnali hatállyal kimutatni, mert a lappangási ideje kb 6hét. Így ha vki véradás előtti pár napban vagy hétben létesitett bármelyfajta szexuális kapcsolatot óvszewr nélkül, akkor csak 6hét elteltével mutatható ki a fertőzöttség.

verbeka 2007.09.07. 08:28:13

zizencsnek anyiban igaza lehet, hogy még mindig a férfi homoszexuálisok körében a legmagasabb az AIDS-esek aránya, ezért ha őket kiszűrik, akkor egy potenciális veszélyforrástól szabadulnak meg. Vajon a leszbikusokra is igaz ez a megkülönböztetés? Ahogy látom azért szűrik a gumit nem használókat is. Az is valami. Egy ombudsman talán finomíttathatná a kérdőívet, de egész biztosan nem rosszindulat, hanem egyfajta gyakorlati szemlélet alapján állították össze. A megkülönböztetés az élet sok területén megjelenik, és nem csak a kisebbségeket sújtja. Rossz példa: Nekem nem adott kölcsönt a bank, mert alacsony volt a keresetem. Viszont adott annak, akinek már volt egy lakása fedezetként. Az illető kiadta nekem bérbe, én meg fizettem a törlesztőrészleteket meg még egy keveset 12 éven keresztül...

Dris 2007.09.07. 10:00:36

A 18-22év közötti férfiak okozzák a legtöbb közúti balesetet, úgyhogy mostantól nekik ne adjunk jogsit! Egyiknek sem!

38951 2007.09.07. 11:06:39

Bizonyára a melegek vére megfertőzi a heterókét, és belőlük is melegek lesznek, nem? Csak ez lehet, mert másra nem tudok gondolni. Afrikában, ahol magas a fertőzöttek aránya, ott ki adhat vért? Arra panaszkodik az ovsz, hogy kevés a véradó. Biztos mert sokakat kizárnak, ezért-azért. Engem például, amikor három hónappal korábban jöttem meg Kínából, akkor azért.

shivamantra 2007.09.08. 00:44:15

valóban az a helyzet, hogy a régebben használatos tesztek melletti hosszabb lappangási idő miatt van ez a rendelkezés. a lappangási idő sem fedi pontosan a valóságot: inkább csak arról van szó, hogy a tesztek régebben nem tudták kimutatni a fertőzést ennél hamarabb. ma már korszerűbb tesztek léteznek, de ezekél is kell két hét a biztonságos diagnózishoz. a kérdéses szabály mára már idejét múlta, de amikor született, akkor a hiv-fertőzés még a melegek betegsége volt. magyarországon ma is az. az egyetlen jó megoldás az lehet, ha az adatvédelmi ombudsmanhoz fordulnak a meleg jogvédő szervezetek, hogy ne ezen az alapon különböztessenek meg embereket. hozzáteszem, nehéz lesz, mert ilyen rendelkezések a világ több országában, köztük az egyesült államokban, hollandiában, svájcban és egyebütt is érvényben vannak. nehéz lesz meggyőzni a hatóságokat.

vasika 2007.09.08. 22:04:20

trotternek lesz igaza, ez a kérdőív szépen leírja: drogosok, buzik, idegenek (meg idegenek közé keveredett 'véreink') ki vannak zárva a véradásból. én csak azt nem értem, h, zsidók (még?) miért adhatnak, jobb nem belegondolni, h egy szegény, rendőrők által megvert gárdista esetleg nem árja vért kaphat. meg hogy egyszerű hazugsággal gushoz hasonlóan és adtam vagy huszonötször, semmi 'told le a nacit, ellenőrizzük' szigor...

2582 2007.09.09. 19:25:36

A romániai helyzetről találtam egy augusztusi cikket: http://lektur.transindex.ro/?cikk=5964

Homophob 2007.09.09. 20:24:28

Dris! Nem jó a hasonlat, mert 18-22 ig mindenki tanulási fázison esik át (tehát csak egy állapot),ezzel ellentétben a homik meg életük végééig a legnagyobb számban hordozók.

andrás 2007.11.21. 14:48:16

A termszet igazságos. Az AIDS-esek legnagyobb része meleg, és a melegek többsége AIDS-es. Meg is érdemlik.

2582 2007.11.21. 14:54:09

"a melegek többsége AIDS-es". Gratulálok András! Csodálatos ember vagy.

Kayden 2012.01.17. 02:46:03

I can't believe you're not plyanig with me--that was so helpful.

Artrell 2012.01.18. 01:53:26

My problem was a wall until I read this, then I smsahed it.
süti beállítások módosítása