- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Kézmosás

2007. október 06. - Antibaby
Az idejét sem tudom, mikor láttam utoljára a Napló* c. tévéműsort. Most is csak a hátammal nézem, de felkaptam a fejem az egyik témára. A wc-használat utáni kézmosás téma eszembe nem jutna, ha tévés szerkesztő lennék. Gondolnám, ez olyan alap, mit lehet erről beszélni. No, a Napló* elrejtett néhány kamerát nyilvános illemhelyek mosdójában, amivel rögzítették, az emberek nagyon nagy többsége mégcsak meg sem közelíti a csapot, meg sem nyitja, szóval kézmosás nélkül távozik. Az illemhely ajtaján kijövőket egy riporter megkérdezte, persze mind azt válaszolta, megmosta a kezét, és nagyon fontosnak tartja, hogy sose mulassza el. Hm.
Eléggé megdöbbentem. Én mindössze kétszer láttam, hogy valaki, aki a társaságomban volt (természetesen nők), nem mostak kezet. Még én jöttem zavarba, hogy hogyan szóljak, felnőtt nők, basszus. Az egyikük egy modellkedésből, filmezésből élő, magát erős parfümrétegbe burkoló, s extra ápoltnak mutató csaj. Másikuk a kanadai barátnőm, aki furcsán csinálta, mert befelé alaposan kezet mosott, wc-használat után viszont nem. Érdekes módon akkor sem rezdült arcuk, amikor pont azért kellett rám várniuk, mert én a csapnál "vacakoltam". Kezdek rájönni, nagyon is igaza van annak az eddig túlzottan pedánsnak tartott ismerősömnek, aki csak ahhoz ér hozzá nyilvános helyen, amihez nagyon muszáj (a Westend bejáratánál az ajtót max. a könyökével érinti), s minden lehetséges alkalommal kezet mos, pénz, busz-, villamos-kapaszkodó, kilincs stb. érintése után.
Egyébként egy dolgot nem értek. Modernebb helyeken nagy figyelmet fordítanak rá, hogy az illemhelyek rendkívül dizájnosak legyenek, s szinte minden évben kijön egy új csap- vagy wc-lehúzási technika, néha azt sem tudom, mit csináljak, hogy jöjjön már a víz. Azt hiszem, nem pénz kérdése lenne, hogy az ilyen sok ember által használt helyeken fotocellás megoldással működjön minden, amit egyébként megérintenénk. Villanykapcsoló, wc-lehúzó, csap, de még az ajtó is lehetne ilyesmi, biztos létezik rá technikai megoldás. Ha kevesebb tárgyhoz kellene hozzányúlnunk, a fertőzésveszély is csökkenne. Persze elsősorban a tisztálkodás lenne fontos.
*Magellán, harsogja a tömeg. Bocs, tényleg összekevertem. Látszik, mennyit nézek  tévét...

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr456822237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

26116 2007.10.07. 00:30:00

az rendben, hogy wc-használat után kezet mosunk, ahogy étkezés előtt is (és még azért fel tudnék sorolni néhány szitut), de szerintem nem érdemes túlzásba vinni. "évi fél kiló koszt meg kell enni" az immunrendszer karbantartása miatt, no és persze együnk kellő mennyiségű C-vitamint is, ami segít neki a mindennapi védekezésben :)

27368 2007.10.07. 02:44:38

ez a magellánban volt nem? a napló vasárnap van. persze a lényeg a lényeg, mossunk kezet! :-)

2582 2007.10.07. 11:11:50

morsa, az igaz, hogy a túl steril környezet sem jó, de azért a nyilvános wc-kben összegyűlő bacikat inkább ne hordjuk szét! A "szükséges" kosz szerintem bejut a szervezetbe máshogy. Nefrit, igazad lehet. :))) Lehet, hogy előtte volt Napló-reklám, én meg összemostam a kettőt. Nem figyeltem folyamatosan, csak erre a riportra kaptam fel a fejem.

lotus_eater 2007.10.07. 15:36:09

Minden hazaérkezéskor kezet mosok, ugyanígy minden kajálás és wc-használat előtt és után is. Nyilvános helyeken irtózom a kézmosástól, egy csomó mosdóban csak kézszárító van -fúj-, meg az emberek lusták kivárni/megtörölni a mancsukat és vizes kézzel fogják meg a kilincset - még nagyobb fúj-. Lehet hogy perverzió, de a nagyobbik táskámban van kézmosó zselé Sziget óta, és nagyon megnyugtató érzés.:)

2582 2007.10.07. 15:46:05

A vizes kézzel összefogdosott kilincseket én is utálom. De talán annál rosszabb a kézmosás nélkül, mondjuk a fütyis vagy hepatitis-es kézzel összefogdosott kilincs.

51654 2007.10.07. 16:17:19

40 éves vagyok, és nagyon, nagyon ritkán vizelem le a kezemet. de még ha így is történne, akkor is: a vizelet aszeptikus folyadék, nem tartalmaz semmilyen baktériumot vagy vírust. a farkam tiszta és nem gondolom, hogy kezet kellene mosnom csak azért, mert megfogtam, sőt... azt megértem, hogy ha valaki leül egy nyilvános vécére, akkor utána nem feltétlen érzi magát tisztának. ebben az esetben miért nem a feneketeket mossátok meg? és még ezt is írtam erről régebben: http://shivamantra.blogspot.com/2006/11/pisi.html milyen az a fütyis kéz? a hepatitisz pedig így nem terjed.

2582 2007.10.07. 16:40:37

Shiva, a linkkel egyetértek, bár nem rám vonatkozik. Sajnos a többivel nem. Azt biztos jobban tudod nálam, hogy a hepatitisz hogy terjed. Tudtommal széklettel és ondóval is, illetve más testváladékokkal. Én a tévéműsorra alapoztam, s a neten is olvastam, hogy a wc is veszélyes terület. Szerintem olyan helyen, ahol kis és nagy dolgunkat végezzük, s ráadásul több száz ember fordul meg naponta, sok fertőzést elkaphatunk vagy továbbíthatunk, nem csak a wc-deszka (még életemben nem ültem rá nyilvános helyen), de akár a kilincs vagy a wc-lehúzó érintésével is. Komolyan meg vagyok lepve, eddig azt hittem, alap a wc utáni kézmosás. Erre kiderül, hogy nem.

anyu(ha) 2007.10.07. 18:22:34

Nálam alap a kézmosás (sima törlőkendőt, kéztisztító zselét és fertőtlenítő kendőt is hordok magammal, továbbá mini tusfürdőt), de utána csakis kézszárító, vagy könyékkel ajtónyitás, de ezt magam is hülyeségnek tartom, a világon minden tömve van bacilussal, nem tudom, miért pont a kilincsektől kéne irtózni. (És azt meg aztán végképp nem értem, hogyan képes valaki altesti mosakodás nélkül tampont cserélni, pláne nyilvános vécében, brrrr.)

67178 2007.10.07. 20:06:58

kéz kezet mos - én szeretem a vizet érinteni, jó, ahogy a buborékok felfutnak a csuklómig, és olykor jó a langyos víz, és olykor jó a jéghideg is [én ezt már régen elhittem magamnak] és szeretem, hogy keretbe foglalja az aktuális teendőt (hozzá tartozik); nedves kilincs titka: ott érintsd, ahol másoknak valószínűleg nem jut eszébe (magam ellen beszélek), egyébként meg: könyökkel ajtónyitás (aber kein kilincs-fétis bitte)

68941 2007.10.07. 20:32:50

Szia, hát én is mindig megdöbbenek, mikor látom, hogy képesek a népek kiballagni slozi után csak úgy simán az ajtón a mosdó kikerülésével. Én eddig mindig hisztisnek hittem magam, hogy van nálam ez-az-amaz, ami a tisztaságérzetemet erősíti, de ezek szerint vannak még szerencsére MÁSOK is, akiknek ez a NORMÁLIS!! Vagy lehet, hogy mi vagyunk kevesebben??? Ezt nem tanulják otthon, vagy csak elfelejtik, hogy kezet mossanak? szép napot!

picaflor 2007.10.07. 20:34:57

Vizes kilincs egyetlen jo tulajdonsaga: azt az erzetet kelti, hogy az elotted kimeno igenis mosott kezet. ;) Egyebkent en is csak borzadok a fenti magyarazatok nemelyiketol. Mitol lenne egy olyan testresz tiszta, amit naponta tobbszor salakanyag-uritesre hasznalunk, de csak egyszer, nyaron talan ketszer mosunk meg??? Shiva, az alfelrol meg annyit, hogy mi azt kisdolog utan is megtoroljuk... A ferfiak kozul viszont nem tudom, mekkora tomegek torlik meg magukat pisiles utan. (Kozeli ismeroseim alapjan nem sokan...)

27368 2007.10.07. 23:07:50

nekem a vizes kilincs pont azt az érzetet kelti, hogy nem mosott kezet.

72833 2007.10.08. 08:57:39

akkor megis mitol vizes? :) Én szoktam kezet mosni, egyébként errefelé(olaszok) a legtöbb nyilvános WC-ben mozgásérzékelős csap, meg mozgásérzékelős WC lehúzó van (ami érdekes, hiszen ráülni én sem vagyok hajlandó, így néha már helyezkedéskor azt hiszi, végeztem, és jól lehúzza magát :D ) Már persze, ahol egyáltalán van angol WC, sok helyen a guggolj fölé "pottyantós" található. Az általunk képzett végtermékek valóban nem tartalmaznak bacikat, egészen addig, amíg nem érintkeznek a levegővel, tudtommal. azoktól meg frászt kapok, akik még a buszon sem hajlandóak leülni vagy megfogni a kapaszkodót, ilyen erővel miért nem dugják magukat hermetikusan elzárt buborékba, ott biztos nem kapnak fertőzést...

51654 2007.10.09. 00:17:43

megdöbbentően keveset tudtok a testetek működéséről és a világról, komolyan. mindenki mosson kezet, aki akar, oké; de eltúlozzátok ennek a dolognak a jelentőségét. hosszabb írásban válaszolok holnap este, most dolgozom rajta.

verbeka 2007.10.09. 07:44:27

shivamantrával nagyrészt egyetértek, mégis problémáim vannak a közvécékkel. A kezemet tanult szociális szokásmód szerint mindig megmosom, de nagyobb dilemmát okoz a kijutás. A kilincset ugyanis olyanok fogdossák össze, akik képesek tönkretenni a kézmosás eredményét. Ezért egy kéztörlővel vagy papírzsebkendővel megfogom a kilincset, kinyitom az ajtót, a kéztörlőt visszadobom a szemetesbe, miközben a lábammal kitámasztom az ajtószárnyat. Aztán könyékkel csukok. Utálom, ha befelé nyílik az ajtó, mert akkor nehéz becsukni. Ilyenkor kiviszem a kéztörlőt, és az első adandó alkalommal eldobom. Ez valami defektus lehet, mert más esetben, pl. ha leesik az étel a földre, csak felveszem, lefújom és megeszem. Kivéve, ha a vajas felére esik. A lomtalanításnál is nagyon bátor vagyok. Apropó! Nem tudja valaki mikor lesz lomtalanítás a IX. kerülteben?

2582 2007.10.09. 09:09:04

Shiva, a hosszú írásnak örülni fogunk, mindig tanul az ember vmi újat. :) Addig szeretnék erre a rövid kommentedre válaszolni. Nem vagyok orvos, s a fertőzésekről, járványokról sincs túl sok ismeretem, ez tény. Éppen ezért hagyatkozom azokra, akik nálam sokkal többet tudnak róla, vagyis az orvosokra. Tehát, utánaolvastam az interneten, s a postban említett tévéműsorban is megszólalt néhány szakértőnek titulált ember. Mindenhol azt mondják, írják, a kézmosás nagyon fontos, s elejét veszi a gombásodásnak, fertőzéseknek, járványok kialakulásának. (Hangsúlyozzák, észre sem vesszük, mi mindent fogunk meg, s hányszor érintjük utána a szánkat vagy dörzsöljük meg a szemünket. Vagy éppen megfogunk egy másik kilincset, wc-lehúzót vagy kapaszkodót.) Ha pedig igaz, amit ők állítanak, nem is "aki akar" kategória a kézmosás. Mondjuk, ha az, akkor is "furcsa", mint ahogy a fogmosás vagy a ruhaváltás elmulasztása.

verbeka 2007.10.10. 07:27:31

Megpróbálom finoman leírni: Egyszer a rádióban egy professzor azt találta mondani: "Inkább kinyalom valakinek a s...gét, mint hogy megcsókoljam, mert a szájban sokkal több a fertőzést okozó baktérium." Hát elég vulgáris volt, de érdekes gondolat, hiszen nem minden csók előtt mosunk szájat...

anyuha 2007.10.13. 23:23:32

Na jól ittragadtam... saját magam is tudathasadásosan viszonyulok a témához: úgy tűnik, végérvényesen tönkrement a kezem bőre némely tisztálkodási meg tisztogatási mániám miatt. Ma már annyit tombolnak rajtam a bacilosok, amennyit csak akarnak, bármikor találnak maguknak nyílt sebet, amik végeredeményben kézmosás miatt keletkeztek. Meg lehetne most keresni a régi-új felfedezést, hogy a fertőtlenítős szappanok egyáltalán nem fertőtlenítenek, viszont teljesen tönkreteszik a normális védekezőképességet. Aztán idejön még, hogy a vizelet steril valóban, ez egy érdekes helyzet, hogy egy hipermarketben a férfifarkak átlagosan mérföldekkel tisztábbak, mint mondjuk a bébiételek vagy az almák, mégis mindenki csak azon borzadozik, ha valaki kézmosás nélkül jön ki a mosdóból, és senkinek nem jut eszébe gumikesztyűben nyúlkálni az árukhoz, pedig. (És akkor még a busz, igen, meg az esetleges kutyaszar a cipőtalpon, meg a bankjegyek, meg az ügyféltoll, egyik ismerősünknek az előszobában anyaszült meztelenre kellett vetkőznie, ott megkapta a benti ruhát, a kinti cuccot azonnal mosta a feleség, nem olyan nehéz kezelendő mértékűre fokozni.)Nem tudom, hogy az összes allergiáknak mekkora hányada írható az örökös mosdás meg illatosítás rovására, de szerintem legalább akkora gond ez, mint a parlagfű.

Florence 2011.07.03. 11:03:26

Smack-dab what I was looikng for—ty!

Lakesha 2011.07.04. 17:28:30

Got it! Thanks a lot again for hleipng me out!
süti beállítások módosítása