- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Kulturálatlanság #2 - Szavazás

2007. október 16. - Antibaby
Megmondom őszintén, meglepett, milyen sok hozzászólás érkezett a kulturálatlansági felhívásomra. Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki beszállt. Némelyik kommenten elszomorodtam, másokon elmosolyodtam. (Ha én vetettem volna fel a hamisított ruhákban járást, biztos nem lenne már a nyakamon a fejem. :) Így viszont aranyos megjegyzés. Teljesen egyetértek.) Meglepő, hogy egyetlen kritika sem illette a mobiltelefonálási szokásokat. Illetve talán valaki említette, hogy moziban csörög... Ha jobban belegondolunk, 6-7 éve e témában jött volna elő a legtöbb panasz. Mennyire kiakasztó volt, ha valaki a villamoson telefonált, vagy ha bankban, tárgyaláson, társaságban nem kapcsolta ki a készülékét. Ma meg, mindenki mindenhol mobilozik. Engem sokszor zavar, de vajon tényleg ennyire megszokott, hétköznapi dologgá vált? Csak én érzem úgy, hogy a telefonálási szokások lehetnének kulturáltabbak is?

Lassan, de elkészült a kérdőív, aminek segítségével kialakul majd a rangsor, mi zavar minket leginkább a környezetünk viselkedésében. Nem kis munka volt összesíteni az itt és más blogokban felvetetteket. A legtöbben személyes történeteket írtak, én pedig próbáltam összevonni az egybe tartozókat. Kreáltam belőle egy még sokszori meghúzás után is terjedelmes kérdőívet. Arra buzdítanék mindenkit, aki erre jár, szánjon rá pár percet és töltse ki. A kérdőíven különböző témákon belül felsoroltam azokat a kulturálatlanságokat, amelyeket múltkor felvetettetek. Kiegészítettem néhány olyannal, amit oda illőnek éreztem, de senki nem hozta szóba. (Ilyen pl. az, amikor az utcán szexuális töltetű beszólásokat kapunk, vagy a céges partiról zakózsebben hazacsempészett sütemény esete stb.) A kitöltés eredménye úgyis jelzi, egyetértetek-e a kiegészítéseimmel vagy sem. Ha nem, akkor mintha oda sem írtam volna.

Itt lehet szavazni! (Szavazás lezárva!)

FONTOS kiegészítés! Bár sokat javítgattam, még mindig találtam hibát a kérdőívben. Pontosabban félreérthető pontot. Most már nem nyúlok bele, de itt fűznék hozzá egy kis magyarázatot. A 6. pont 5. sorát úgy értelmezzétek, hogy zavar-e titeket, ha az előttetek álló ügyintézése, levélfeladása sok időt vesz igénybe, és nem engedi előre a mögötte állókat.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr976822275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

43566 2007.10.16. 14:18:24

ajaj, engem tul sok minden zavar nagyonnagyon... :)

Part 2007.10.16. 15:29:35

Szavaztam. :)Mondjuk az autósnál nem értettem a 4-est (biztonsági öv?).. Engem amúgy jópár dolog abszolút nem zavar és ez kicsit meglepett...

jj 2007.10.16. 15:34:18

Bocs, szerintem kellett volna egy "engem ez nem érint" kategória - én pl. egyátalán nem járok gyorsétterembe, így számomra elég nehezen értelmezhetőek ezek a kérdések. Ugyanígy talán jó lett volna egy "nem tudom" kategória is. Ja és a gusztustalan dolgok, tipikusan olyan dologok, amikről egy csecsemővel kapcsolatban beszél az ember, és úgy már korántsem gusztustalanok.

2582 2007.10.16. 15:36:33

Gondolom, arra utalt, aki annak idején felvetette, hogy sokan nem használják a biztonsági övet.

2582 2007.10.16. 15:40:47

jj, ami nem érint, azt egyszerűen hagyd ki. Egyik oszlopba sem teszel pipát, felesleges lenne erre a funkcióra egy 5. oszlop, szerintem.

Lári 2007.10.16. 16:00:03

Szerintem jó tudni, hogy ilyesmik zavarnak sokunkat, hátha megtanítjuk leendő vagy meglévő gyerekeiknek, hogy "így ne".

Tim 2007.10.16. 16:02:18

a "terhes nők hasának simogatása" = "terhes nők molesztálása" vagy "terhes nők hasának simogatása a terhes nő engedélyével"?

2582 2007.10.16. 16:04:56

Jaj, de nehéz szakma ez. :))) Tim, természetesen arra gondoltunk, -tam, amikor nem a beleegyezésével.

reka 2007.10.16. 16:42:15

en is akarok kerdoivet kitolteni.... hol lehet?

2582 2007.10.16. 16:48:30

Réka, a bejegyzésben található "Itt lehet szavazni!" feliratra kattintva.

Part 2007.10.16. 16:55:27

Hűűű, én is mennyire utáltam, amikor a szakdogánál mindenki fikázta a HIVATALOS kérdőíveimet, hogy így meg úgy hülye a fogalmazás... :D :D Utánakeresek a biztonsági öves dolognak. :))

68941 2007.10.16. 18:01:01

Szia! Ez nagyon jól sikerült! szerintem. Szavaztam is, elég sokra írtam a nagyon zavart, lehet, hogy sárkánylány vagyok? Na kíváncsi leszek az eredményre :)

2582 2007.10.16. 20:09:03

Ada: Értettem. :D :D :D

54425 2007.10.16. 20:20:18

megcsináltam. vicces volt olyan kérdésre válaszolni amit én (is) felhoztam témának. kiváncsian várom a végeredményt

reka 2007.10.16. 20:26:38

na most magyarázkodhatok, hogy kialvatlan vagyok, meg ilyenek... szóval, felületesen néztem meg a postot... visszafele olvasva a postjaid, azt hittem, hogy az "itt lehet szavazni" az a post címe, én meg lestem, hogy akkor hol is... aztán amiután elolvastam a hozzászólásokat bepötyögtettem az én értelmes kommentem, majd továbbolvastam, és akkor láttam, hogy az "itt lehet szavazni" tulajdoképpen nem a cím, hanem a link, és megkönnyebbülve nyugtáztam, hogy a kommentem nem jelent meg. aztán most visszanézek, és tessék, itt virul :) szóval bocsánat a buta kérdésért :) közben természetesen kitöltöttem a kérdőívet.

2582 2007.10.16. 20:29:36

Semmi gond, bárkivel előfordul. :)

Tim 2007.10.16. 20:38:23

jóvanno, nekem nem volt egyértelmű, mert még csak nem is hallottam olyan esetről, hogy babával töltött pocakot "csak úgy" akárki megtapogatott/simogatott... (biztosan azért, mert jelenleg legalábbis nincsen terhes ismerősöm. ;) )

Ada 2007.10.16. 22:04:26

Tim, pedig szoktak, és bár én nem voltam még soha kismama, biztosan idegesíteni, ha a huszonhatodik "senki" simogatná a hasamat, miközben gügyörészik hozzá. Ha engedélyt adnak rá, az más. Meg persze, ha közeli rokon teszi.

72444 2007.10.16. 22:10:08

aszittem azért, mert jelenleg legalábbis nem vagy terhes :D nekem tetszett a kérdőív... és egy finnyás kis problémázós liba is vagyok emiatt :S mármint sok minden zavar...

56007 2007.10.16. 22:12:37

kitöltve!!!

lotus_eater 2007.10.16. 22:59:54

A postáshoz egy észrevétel: rendszeresen kell feladnom _sok_ levelet, mondjuk épp 43 darabot. A legtöbb postán 50 db-tól van külön ablak. Nem lehet időpontot egyeztetni, és ha megkéred őket sem veszik fel, mondván 50 a limit. Nagyon szívesen előreengednék mindenkit, akinek kevesebb levele van, és akkor ott állhatnék zárásig.:) Többször meg akartak már verni kisnyugdíjasok, felháborodva, hogy rabolom az idejüket, és nem érdemes elkezdeni megmagyarázni, hogy nekem meg az _értékes_ munkaidőmet veszi el ez a hülyéskedés. Ezt csak azért írtam, hátha megvilágítja a bosszantó sokat ügyintéző-dolog másik oldalát is, és nem is feltétlenül sorolnám a 'kulturálatlanságok' közé.

2582 2007.10.17. 07:33:26

lotus, én teljesen egyetértek veled, senkit semmivel nem kell magad elé engedni, ha te is kivártad a sorodat. S tényleg ennyi erővel mindenkit előre engedhetnénk. A listába azért került be,mert a múltkor többen említették, de a szavazás végére dől majd el, hányan tartják ezt kulturálatlanságnak. Egyelőre nem árulok el részeredményeket, nem szeretném befolyásolni azokat, akik még nem töltötték ki a kérdőívet. :)

23834 2007.10.17. 08:31:16

éniszénisz kitöltöttem:)

17758 2007.10.17. 08:52:32

Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre!

29810 2007.10.17. 09:43:52

Jó sok munkád lehetett vele.Kitöltöttem ezért is.÷)

Annie 2007.10.17. 12:11:33

Tyű, ez nagyon komoly kérdőív lett! Ki is töltöttem, feladat teljesíve. :) Így, elnézve néhány felhozott esetet, megnyugató (?), talán nem én vagyok totális antiszoc (főleg ami az idősebb generáció magatartását illeti), hanem igenis létező problémákról van szó.

picaflor 2007.10.17. 13:53:17

A pocaksimihez: a legmegdobbentobb az, hogy jo baratok, kedves ismerosok - tekintettel leven a kismamara - megkerdezik, hogy hozzaerhetnek-e, felidegenek meg nekiesnek kerdezes nelkul - akikre nem is szamitanal! Masodszor vagyok pocakos, jelentem, ezt is tul lehet azert elni... :D (Az a jo, ha az egesz varandossag alatt ez egy no legnagyobb problemaja!!!)

27368 2007.10.17. 13:59:49

kitöltöttem. és azon gondolkodom orvoshoz forduljak-e ha a kismamák hassimogatása nagyon zavar kategória. ez valamiféle undoritisz?

15088 2007.10.17. 14:05:50

Kitöltöttem én is. Amúgy a pocaksimi igenis egy létező dolog, nekem még csak most kezd látszani, de már "jaaaaajizééédejóóóó" és már jön. Idegesítő. Nagyon zavar kategória :) És természetesen nem Apukáról vagy a családról van szó. Miért hiszik azt az emberek hogy ha egy nő babát vár azt mindenkinek meg szabad fogni??? Nem is értem...

33859 2007.10.17. 14:09:18

Királyság volt ezt kitölteni, bár azért sok kérdés itt ordított a 'nagyon zavar' válasz után :-)

Dweyra 2007.10.18. 10:51:29

Megtörtént. Vagy én vagyok finnyás, vagy tényleg sok a nagyon zavaró dolog...

38981 2007.10.18. 11:37:32

Végigkattogtattam. Engem egy dolog zavar a kérdések közül: "Pasik nőbámulása, beszólogatás, füttyentés, nők úgy viselkedése, öltözködése, hogy már csak az árcédula hiányzik róluk." Ez _nagyon_ nem ugyanaz. Hogy kit tartunk kurvának, az teljesen szubjektív. Ha valaki egy szál tangában és melltartóban megy ki az utcára, azt is a magánügyének tartanám. Alapvetően senkinek semmi köze hozzá, és pusztán az másik öltözködése senkit nem jogosít fel semmire. Hogy egy pasi füttyönget-e vagy sem, beszól-e vagy sem, ez nem szubjektív; ez vagy így van, vagy nem. A füttyögetést nem menti semm, és egyértelmű bunkóságnak tartom. Szerintem kár volt ezt a két pontot összerakni.

2582 2007.10.18. 13:19:54

Értem mire gondolsz, de csak félig értek egyet. Lehet, hogy külön kellett volna szedni, ez igaz. Én más megfontolásból tettem egybe. Egyébként vannak még olyanok, amiket összevontam, bár lehet, mások külön vennék. Azzal a részével nem értek egyet, hogy az általános (!) magamutogatás teljesen magánügy lenne. Az, és közben mégis tarthatják mások kulturálatlannak, közönségesnek.

Annie 2007.10.19. 08:37:35

Te jó ég! De hát ez döbbenetes. Ez a pocaksimi dolog. Nagyon durva. :S

60396 2007.10.19. 14:08:31

kitöltöttem... Örültem. Több okból is. 1. jó, hogy sok tényleg undorító, kultúrálatlan dolog másoknak is feltűnik, illetve másokat is zavar. Pontosabban, hogy nem vagyok egyedül. 2. kiderült, hogy én sem vagyok annyira perfekcionista, illetve begyöpösödött. (Sok minden egyáltalán nem zavar) 3. megjelent benne a humor is. Ez jó. Engem például nem zavar, ha valaki besztélgetés közben a mellemet bámulja. (szőrös, pocakos férfi vagyok... :-D )

Channery 2011.08.27. 10:31:04

I am forever indetebd to you for this information.
süti beállítások módosítása