- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Brokeback Mountain

2007. november 07. - Antibaby
Jake GyllenhaalMennyi fröcsögést hallottam erről a filmről... Most kétszer is megnéztem, pár nap különbséggel. Először több részletben, nem tudtam eléggé odafigyelni, ezért nem írhattam le nyugodt szívvel, hogy ez aztán nem semmi. Hogy nem sablon. Nem elég, hogy a történet a hatvanas évek elején játszódik, de ráadásul egy vidéki, zárt közösségben élő emberekről szól, ahol nehezebb a melegeknek elfogadtatni magukat, mint a nagyvárosokban. A Brokeback Mountain (Túl a barátságon) amúgy sem a "szokásos" melegfilm, boával és affektálással, lényege épp azoknak az érzelmeknek a bemutatása, amelyek cseppet sem különböznek a heteroszexuálisokétól. Ennek ismeretében még kevésbé értem, miért ódzkodott az Oscar Akadémia több tagja Ang Lee filmjének megismerésétől. Amúgy sem hiszem, hogy megfelelő ítész bárki, aki nem a megvalósítást, hanem magát a témát nézi egy film, mint művészeti alkotás esetében.
Mennyit piszkálták a két főszerepet játszó színészt az a bizonyos csók miatt. Pedig eszméletlen, eszelős, szenvedélyes, sodró, lendületes... minden, csak nem undorító. S remek színészi teljesítmény, legalábbis én annak tartom. Viszont én is undort éreztem néhány jelenet közben. Pl. amikor Ennis (Heath Ledger) aggresszív viselkedéssel tudja csak levezetni feszültségét, vagy amikor gyerekkori emlékét idézi fel egy megkínzott öregemberről, valamint ahogyan Jack (Jake Gyllenhaal) felesége (Anne Hathaway) elmeséli, milyen kis "balesetet" szenvedett a férje. A végére semmi sem biztos, csak sejteni lehet, mi történhetett. Épp úgy, ahogy az életben.
Másodszorra állt igazán össze a kép, jó kis film, a tehetetlenség szomorúságával. Ajánlom mindenkinek, aki még nem látta.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr216822391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

27368 2007.11.08. 00:16:10

fú ezt még anno speckó sajtóvetítésen láttam és majd odafagytam a székbe. nagyon meghatott ez a film. pont azért, mert egy idő után teljesen elválik a meleg témától és csak az érzelmekre koncentrál. meg az általad említett tehetetlenségre. nekem nagyon megrázó volt. főleg elsőre. hamar meg is szereztem hogy leülhessek elé mégegyszer, aztán mégegyszer. a zenéje meg egyszerűen könnyfakasztó. viszont érdekes, hogy mennyire különböző reakciókat váltott ki ez a film az embereknél. volt aki úgy állt fel mellőlen a moziban, hogy ehh, menjünk már haza, más elaludt, még másik megbotránkozott és majdnem rosszul volt. érdekes.

2582 2007.11.08. 09:30:27

Ezzel is pont az a baj, hogy akiknek látniuk kellene, nem fogják megnézni. A meleg témát szerintem csak látszólag hagyja el a film a második felére. Ott feszül minden mondatban, minden gondolatban, Ennis magányában, a gyászban, a szülők, az elvált feleség és az özvegy hangsúlyaiban. "Viselkedünk, mert úgy illik, de közben tele vagyunk gyűlölettel" hangulata van. S második nézésre vettem észre, a háttér mennyire jól ki van dolgozva. Amikor a rádió halkan szól, és férfiak nőkről viccelődnek benne... miközben Ennis készíti össze az alibifelszerelését az alibihorgászathoz... ütős.

43566 2007.11.08. 15:38:14

en hihetetlenul elveztem elsore is a filmet. csak angolul lattam (felirat nelkul), szoval van nehany resz, ami homalyos kicsit (mindenkepp meg kell meg neznem tobbszor). eleg durva akcentusuk van nehol a szereploknek, de ez csak hozzaad az egesz hangulatahoz. gyonyoru film, hihetetlenul alapos, mind a kepi vilagot, mind az erzelmeket tekintve...

6782 2007.11.08. 15:53:02

Én az "ehh, menjünk már haza" kategóriába tartozom...:) Azon kívül, hogy melegek a főszereplők, semmi eredeti nincs benne. Ha egy hetero párról látsz egy hasonló mozit, akkor azt mondod rá, hogy tucatunalmas nyálfilm.

mirwen 2007.11.08. 16:02:21

itt is egy brokeback mountain fan jelentkezik. nagyon tetszett a film, zseniális! a többit ti már elmondtátok róla :o)

2582 2007.11.08. 16:03:35

Heteroban nem is lenne érdekes, mert a film első 10 percében összeházasodtak volna, és élnek boldogan, míg meg nem halnak. Ez a két srác viszont pont ezt nem tehette meg.

27368 2007.11.08. 16:30:06

bocsi, de ez: http://angryalien.com/aa/brokebackbuns.asp eszembe jutott és muszáj volt belinkelnem. csak hogy ne sírjunk hanem nevessünk is :). sztem zseniális.

6782 2007.11.08. 17:08:23

Csomó-csomó olyan film készül mégis, amiben a két szerelmes nem házasodhat össze, és nem élhet boldogan. És ezek közül nem a jobbakkal tudnám összehasonlítani, csak az átlagosakkal.

Aundre 2011.07.03. 20:48:26

Hahaahha. I’m not too bright today. Great post!

Delphia 2011.07.04. 19:24:21

Geez, that's unbeilebavle. Kudos and such.
süti beállítások módosítása