- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Még egy kicsi a közlekedéshez

2008. január 29. - Antibaby
A tegnapi poszt hozzászólásairól egy régi tanárom jutott eszembe, aki egy, a tömegközlekedést állandóan szidó, de igénybevevő ismerősével az alábbi beszélgetést folytatta:
- Ha annyira utálod, miért nem mész inkább biciklivel?
- Mert az kényelmetlen.
- Áhá, tehát a BKV kényelmes. Akkor miért nem jársz taxival?
- Mert az drága.
- Értem, tehát a BKV olcsó. Miért nem mész gyalog?
- Úgy estére sem érnék oda.
- Hm, tehát a BKV gyors. Akkor mi is a probléma?

Félreértés ne essék, nem szeretném a BKV-t védeni, nincs rá okom. De szidni legalább akkora sikk lett, mint kiszeltündézni, feketepákózni vagy britnizni, s alapvetően jogos is, mindnek van alapja, csak hát...
Pro és kontra érvek ugranak be. Kicsit csapongani fogok.

Probléma van bőven, vagy mondjuk úgy, lehetne sokkal jobb a szolgáltatás. Meg rosszabb is, de azt hagyjuk. Nekem a bécsi, németországi villamosozások és metrózások jutnak eszembe, szinte percenként érkező szerelvényekkel és tiszta állomásokkal. Ott maximum reggel és délután van egy kicsit nagyobb tömeg, de nem láttam olyat esetet, amikor csimbókokban lógnának ki az utasok az ablakon. Több a metróvonal, a közlekedők jobban eloszlanak a különböző járművek között. Igaz, a jegyárak nem alacsonyak, s akit bliccelésen kapnak, azzal a többi utas kicsit sem szimpatizál.
Én az a fajta utas vagyok, aki mindig lyukaszt. Nem, mégsem mindig. Egy megállóra nem szoktam, bár ennyire ritkán szállok fel, akkor már inkább sétálok. Azért az mégiscsak nonszensz, hogy 230 Ft legyen eldöcögni a Moszkváról a Déliig. Írtam már egyszer róla, hogy a Mammuttól ugyanannyi jeggyel tudok eljutni Csepelre, mint a Komjádi Uszodáig. Ez aztán a totálisan egyenlőtlen, igazságtalan díjszabás.
Egyébként meg biztos nincs rendben velem valami, de nem tud felbosszantani a BKV-zás. Az persze igen, cégtől függetlenül, ha a rendszer rosszul működik, de közben a vezetők, akik az egészet irányítják, kacsalábon forognak. Ebben szerintem nincs is vita. Viszont nem szoktam idegeskedni, hogy három perce nem jött a villamos, meg hasonlók. Amikor tömegközlekedek, szinte csak és kizárólag az utasokon húzom fel magam, ha egyáltalán. Az ápolatlan, kulturálatlan, szemetelő, tolakodó, hangoskodó, izzót kicsavaró és azzal elszaladó, bliccelő, de az ellenőrt durván sértegető utasokon. Azokon, akik ha lekésik a járművel, rugdosni kezdik az oldalát és anyáznak. Meg akik bepaszírozzák magukat a kocsiba akkor is, ha ott már nincs egy embernyi hely, és épp a sarkon kanyarodik be a következő, szinte üresen. Meg azokon, akik elfoglalják autójukkal a buszsávot, és ezért 15 perccel később érünk célba, ahol már szintén szitkozódó utasok állnak a megállóban.
Jó, jó, én most könnyebb helyzetben vagyok, mert olyan helyen lakom, ahol gyalog elérhető szinte minden, s ami nem, ahhoz is több útvonalat választhatok. Nem sokáig lesz egyébként ez így, s korábban sem volt. 17 évig laktam külső kerületben, húsz percenként közlekedő busszal, valamint vidéken is, ahonnan napi 4 óra volt oda-vissza az út a munkahelyemig. Tényleg nem mondhatnám, hogy leányálom volt órákon át zötykölődni.
Annak ellenére, hogy most nem napi probléma számomra az utazás, szoktam gondolkodni rajta, hogyan lehetne rendbe tenni ezt az egészet. Biztos nem én fogom feltalálni a spanyol viaszt, de akkor ki? Van jelentkező spanyolviasz-feltalálásra?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr746822691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

52665 2008.01.29. 11:18:50

Hát... Olcsó, jó BKV-t, percdíjas utakat, nagy, őrzött parkolókat. De volt olyan utópisztikus gondolatom is, hogy egy városnak ugyanolyan érdeke (mitöbb, kötelessége?) a jó közlekedés, mint pl. a tiszta utak (esetleg nyilvános WC-k, de ez más történet), tehát akár lehetne ingyen is. (mondom, utópisztikus)

zs 2008.01.29. 11:29:32

Én azokat a bliccelőket szeretem nagyon, akik azzal magyarázzák, hogy nem vesznek jegyet, hogy: én ilyen szar szolgáltatásért nem fizetek. Ja, akkor ne is vegyem igénybe. Ha valaminek rossz az íze a boltban, akkor azt jogom van ellopni?

72833 2008.01.29. 12:04:58

az akárhány megállóra ugyanannyi a jegyet én is bosszantónak tartom, még ha metrón van is szakaszjegy. itt az olaszoknál láttam azt a jegyes megoldást, hogy zónákra van osztva a város, és arra adnak jegyet, ami X ideig felhasználható, az átutazandó zónák számától függően egyre hosszabb ideig. a jegy a megadott időn belül, a megadott zóná(k)ban akárhány járaton való utazásra jó. Persze egy ilyen típusú átszervezés sok pénzbe kerülne, kényelmesebb fenntartani a mostanit. Pedig ki tudja, az igazságosabb rendszerrel talán többen vennének jegyet.

44668 2008.01.29. 14:08:07

Emberek gondolkodását megváltoztatni. Vagy németekkel benépesíteni e hazát. Vagy áthúzni a Szajnáig ezt a 93ezer négyzetkilométert. Ez lenne a nulladik lépés. A rend a fejekben. Tehát jól látod antibaby.

Part 2008.01.29. 14:31:12

Már 270 ft a vonaljegy, a szakasz meg 220. De értem, mire gondolsz. :)

2582 2008.01.29. 14:35:57

Tényleg? Kb. múlt hét szerdán vettem 230-ért, de még itt van nálam kezeletlenül. Hűű, de fogtam rajta, de fogtam rajta. :)

56007 2008.01.29. 16:30:21

szerintem meg szűnjön meg a bkv háromnegyede, aztán azt a sok pénzt költsék másra. a kocsikat kötelezően lerakatnám a város határában, aztán az ottani biciklikölcsönzőből kivett járgánnyal intézze mindenki a dolgát. na jó csak viccelek, de minden vicc tartalmaz igazságokat.

68941 2008.01.29. 18:15:40

Annyira azt írtad le, amit én is gondolok erről!!! És a baj az, hogy tényleg a fejekben kéne előbb kicsit rendet tenni! :) Köszönöm a jó kis bejegyzéseidet! :)

verbeka 2008.01.30. 07:32:58

libretto! Már népesítették be németekkel a hazát az 1700-as években. pl. a kisváros, ahol lakom szinte teljesen üres volt, amikor egy egész sváb falut áttelepítettek ide (Gerolzhoffent). Igaz azóta ki is paterolták őket innen. Talán ez volt a hiba. Lelki szemeim előtt látom, ahogy 2500 év múlva csippel az agyunkban szállunk fel a 4-6-os villamosra, és a bankszámlánkról pont annyi pénzt von le automatikusan a BKV, amennyit utaztunk. Az ellenőrök pedig soványak lesznek.
süti beállítások módosítása