- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Nem vénnek való vidék

2008. március 25. - Antibaby
Miután megnéztem a Nem vénnek való vidék című filmet, beleolvasgattam néhány kritikába, de a harmadiknál abbahagytam. Nem ugyanazt láttuk, úgy érzem. Az egyébként agyondicsért filmmel kapcsolatban két panaszt emelnek: 1. Semmi plusz nincs benne Cormac McCarthy regényéhez képest, 2. Minden nagyon klassz, csak lehetne benne egy kis humor. Hát, én nem olvastam az eredeti művet, de alig hiszem, hogy ez a jellegzetes, fanyar, Coen-testvérekre jellemző humor, ami a filmet végigkíséri, ott is jelen lenne. Csak hogy pár jelenetet említsek (akik még nem látták a filmet, ugorjanak a következő bekezdés elejére az olvasásban), elég vicces, hogy mekkora profiként és milyen nagy mellénnyel kerül a képbe Woody Harrelson, a film második felében, szinte látjuk magunk előtt, hogy ő lesz az igazságosztó hős, minden reményünk benne, aztán pár perc múlva teljesen lazán (mondhatni naivan) belesétál a gyilok karjaiba. Vagy a hoteltérkép-nézegetős jelenet, ott a vágás tesz rá egy lapáttal az abszurd helyzetre. Vagy amilyen flegmasággal kezeli a hullákat a Javier Bardem alakította figura. Ahogy szintén a Harrelson-os jelenetben lazán felteszi lábát az ágyra, nehogy véres legyen a csizmája... majd pár jelenettel arrébb hasonlóan kicsinyes mozdulatából (amikor megnézi a cipőtalpát, hogy tiszta maradt-e) tudjuk meg, hogy a nőt is kinyiffantotta. Nyilván nem azért nem mutatták, mert elhatárolódnak az erőszaktól, hiszen ha lenne ilyen törekvésük, már a film első jelenetében elszúrták volna.
Na de túl azon, hogy eddig is bírtam a Coen-stílust, és hogy Javier Bardem sosem tud más lenni, csak zseniális, a Nem vénnek való vidék egyéb eszközökkel is levett a lábamról. A csodálatos képek és a vágás, a hol zseniális, hol teljesen érdektelennek tűnő párbeszédek, a zenétlenség (az első zenei hangok a vége főcímben csendülnek fel), a csend, a realisztikus zörejek és hangok feszültségkeltő hatása, a személyiségábrázolások ismét Harrelsontól a totálisan tehetetlen, Tommy Lee Jones alakította seriffig... Jó ideje nem láttam olyan filmet, ami ennyire lekötött volna. Kegyetlenségéből adódóan nem az a szórakoztató fajta, amit sokszor megnéz az ember, de egyszer (-kétszer-háromszor) érdemes. Jó helyre mentek azok az aranyszobrocskák.

Javier Bardem

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr56822851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági 2008.03.25. 21:28:10

Annyira vártam már, hogy megnézd.... mi is láttuk pár hete, de én nem tudtam írni róla, mert egyszerűen úgy éreztük, hogy befejezetlen, kerestem, hogy mi ez, hogy bennem van-e a hiba, olvastam kritikákat, de semmi magyarázatot nem találtam, nem tudom, nekem komoly hiányérzetem támadt a végére azzal együtt, hogy különben egyetértek.

2582 2008.03.25. 21:40:34

Aha, értem, mire gondolsz, mert a film után közvetlenül én is így éreztem, bár közben nagyon tetszett, csak a vége volt fura. Aztán mára leülepedett, és azt hiszem, összeállt a kép. Mostmár úgy érzem, a vége úgy jó, ahogy van. Lehet, hogy megnézem még egyszer.

fakanál 2008.03.26. 13:42:58

Mélyen egyetértek. Nekem is a kedvenc snittem a cipőtalp nézős, bár csak mi ketten az urammal nevettünk fel az egész teremben. Bár a reakciónk nem az újabb gyiloknak szólt, természetesen, hanem az ötletnek.

13025 2008.03.30. 14:39:48

éljenek a spoilerek

Kevlyn 2012.01.16. 10:47:50

Dag nabbit good stuff you whippresnappres!

Kevlyn 2012.01.18. 04:27:46

Knocked my socks off with knowelgde!
süti beállítások módosítása