- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Írja alá a menyasszony!

2008. április 26. - Antibaby
Most én már nem tudom, hogy becsíptem-e attól a másfél pohár pezsgőtől vagy csak szimplán a fáradtságtól fordulok le a székről, de akárhogy is, muszáj még ma leírnom mindent.
Rohanós napunk volt ugyanis, de csodaszép, megörökítést igénylő.

Szombat és munkanap, ugyebár, s mivel nem dolgoztam, adta magát, hogy el tudunk intézni pár ügyet. Pl. be tudunk jelentkezni házasságkötésre gyorsan, ha összekapjuk magunkat. Nem kell hozzá más, csak a születési anyakönyvi kivonatunk, 30 napnál nem régebbi verzióban. Érthetetlen, miért nem jó a régi, hiszen a születési adatok nem változtak, és azt sem tudom, miért kell elmenni a születési hely szerinti anyakönyvi hivatalba, hogy egy ott kapott papírt átvigyek egy másik anyakönyvvezetőhöz... miért nem oldják meg egymás közt? S egyáltalán, miért nem érik el elektronikus adatbázisból az adatokat már régóta?
Na mindegy, fél 12-ig volt ügyfélfogadás, úgyhogy reggel 6-kor ébresztő, indulás Dunaújvárosba, Dris papírjaiért. A szép, napsütéses időben szakítottunk egy fél órát arra, hogy nosztalgiázósdiból sétáljunk is egyet. Itt éltük együtt kapcsolatunk első fél évét ugyanis, az ismerkedés, a nagy lelkesedés, a csóróskodás, a sok utazás időszakát. Rég volt, szép volt.
Aztán rohanás vissza a XI. kerületbe, az én születésimért. Majd tépés a harmadik okmányirodába, hogy még be tudjunk jelentkezni a házasságkötésre. Utolsó tíz percben estünk be, a nő már számolta vissza a másodperceket. Gondolom, mennyire örült nekünk. Nem, nem volt kedves. Mosolygós sem. Viszont kitöltött egy formanyomtatványt, amihez ilyen váratlan és fura kérdéseket tett fel, hogy születendő gyermekünknek majd melyikünk vezetéknevét szánjuk, meg ilyenek... ebben már most meg kellett volna állapodnunk?
Személytelen és barátságtalan volt az egész, de amikor az akvinő elémtolta a papírt, és azt mondta, "írja alá a menyasszony", hirtelen nagyon jó érzés fogott el. Drisnek is fülig ért a szája, láttam.

Az az igazság, hogy ez egy boldog érzés. Nem is gondoltam volna. Nem lesz ez több, mint egy hivatalos dokumentum aláírása, puszta formalitás, de így is nagyon jó érzés. Nem akartunk semmi felhajtást, nem éreztük különlegességnek, de az lett, mert akárkinek említettük, nagyon örült. Öcsém szabályosan hüledezett a telefonban, nem akarta elhinni, hogy én, a nagy házasság- és esküvőellenes, egy hónap múlva férjhez megyek. Apósék meg elvittek minket vacsorázni, "megünnepelni", pezsgőt itatni. Kellemes helyen voltunk és szuper jól telt az este. Akárcsak az egész nap. Pont olyanok voltunk végig, mint két boldog ember, azaz egy boldog pár.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr876822931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

68941 2008.04.26. 23:41:13

nahát... akkor gratula majd az 1 hónap múlva esedékes naphoz!! :) És üdv a gyorsan és praktikusan élők, de házas(ulandó)ok körében!! Ez fura, nekünk semmi 30 napnál frissebb születési anyakönyvi kivonat nem kellett...hiába, 2,5 év alatt nagyot fordul a világ :) :) Élménybeszámolót azért már nagyon várom! :)

81939 2008.04.27. 08:17:36

annyira jo :))) nekem is fulig ert a szam olvasva ezt.

2582 2008.04.27. 10:28:25

e-mailben is kaptam egy "meghatódott" reakciót, úgyhogy tök jól indult a reggelem. :) Eu, neked küldtem levelet, mert lenne egy kérdésem.

picaflor 2008.04.27. 11:02:01

Na, ha mar ennyire konkretizalsz, akkor en is szivbol gratulalok! :) Anno mi sem akartunk nagy felhajtast, volt szep ruham, paromnak szep oltonye, jonehany vendeg a hazassagkoto teremben, aztan egy finom ebed a legszukebb csaladdal (~ 10 fo). Nem mellesleg holnaphoz egy honap mulva (majus 28-an) lesz a 3. hazassagi evfordulonk, es egy eve, hogy a kisebb lanyom fogant... ;) pussz

bahha 2008.04.27. 13:06:50

áááá, gratuláció :) lehetek koszorúslány? :P

4651 2008.04.27. 13:23:51

De jó, halad minden. Jó volt erre hazaérni. :) Az, hogy milyen születésit kérnek, hivatalonként változik. Nekünk szerencsénk volt és elég volt a régi, de barátnőmék úgy jártak, ahogy Antibéék.

2582 2008.04.27. 16:05:47

picaflor: :) bahha, nagyon megnéznélek koszorúslányként :), de sajna nem lesznek ilyenek. Csak két tanú és az akvinő. Ana, tényleg hivatalonként változik? Ha ezt tudom, átmentünk volna egy másik kerületbe. Amúgy is hívogattunk párat, hogy hol van a legkorábbi szabad időpont. Ja, az is vicces, hogy mondták, csak szombaton lehet házasodni, meg azt hiszem, ez a törvényben is benne van... mi meg most nem is szombaton fogunk.

83451 2008.04.27. 17:12:03

Gratulalok!

4651 2008.04.27. 17:23:35

Bizony. Mi a miénket amiatt választottuk, mert mindenképpen hétköznap akartuk (pénteken volt), hogy ne legyen se előttünk se utánunk rutyutyuty (nálunk csak a két tanú, plusz az öcsém volt). Mázlink volt, hogy ott jó volt az eredeti példány a születésiből. Volt, amelyik próbálkozott ezzel a hétvége törvénnyel és amikor mondtam neki, hogy most voltam a másik hivatalban és vállalták volna szerdán, akkor elpirult, de nem tágított. Ezek a m***** k**** úgy hazudoznak össze-vissza, mint ha erre születtek volna.

Part 2008.04.27. 18:40:01

Gratulálok én is!! Egy hónap? Az mindjárt itt van! (Amúgy nekünk is az eredeti anyakönyvi kivonat kellett - az enyémre rá is folyt vmi az évek során, de nem számított...)

72833 2008.04.27. 19:25:31

én semmi törvényről nem tudok, az max helyi rendelet lehet, nálunk (Makó, Szeged)a hét minden napján tartanak akár nagyfelhajtásos esküvőt is, anyuék is pénteken házasodtak, egy óra körül, szintén tanú és annyi, nekem két nap múlva szóltak is, hogy mi történt :)

bahha 2008.04.27. 19:33:18

pedig már nagyon gyakorlott vagyok, 3-szor is voltam már (nagyacsalád), de mindig kínszenvedés volt részemről :)

2582 2008.04.27. 20:26:10

Nahát, úgy meg nem is kellene, hogy a 4.-ek vagyunk a sorban. :))) Egyébként azt sem tudom, mi célt szolgál a koszorúslány azon kívül, hogy sokba kerül a ruhája, kosárkája, mittoménmije.

2582 2008.04.27. 20:33:18

kisvirág, köszi. Pedig itt (Bp.) tényleg nem tartanak, legalábbis nem tudom, hogy lehet megbeszélni velük, mert elvileg hétfőtől péntekig dolgoznak az irodában, aztán szombaton "vezetik le" az esküvőket. Mondjuk végül nem szombaton fogunk esküdni, de nem is akkor, amikor szerettünk volna, mert sehol nem lehetett válogatni, szombat, azt' kész. Mindegy egyébként mostmár, mert megoldódott. Azt azért nem szerettem volna, hgoy odamegyünk két nagyfelhajtásos, vendégsereges között "csak" aláírni... :)

5535 2008.04.27. 23:19:54

Gratulálok ;) Érdekes ez az anyakönyv történet, de a pesti dologhoz nem tudok hozzászólni. Az biztos, hogy teljesen az anyakönyvvezetőn múlik. A kiszállással és minden egyébbel is szabadon rendelkeznek. A koszorúslány meg semmire sem jó, csak még egy pozíció, amit osztogatni lehet a mindig elégedetlen rokonságnak ;) A szombat miatt jár nekik mindenféle extra pénz, szerintem ha azt ajánlgattátok volna (mármint a pénzt), akkor a megfelelő nap is összejön.

43566 2008.04.28. 00:30:06

kicsit megkésve ugyan, de én is gratulálok! :)

2582 2008.04.28. 07:34:58

Köszönjük a gratulációkat... de nem csináltunk semmit. :)))

67331 2008.04.28. 09:48:28

gratuláció az éréshez is jár ;) Öröm olvasni a beszámolóidat:)

43055 2008.04.28. 10:58:37

Nagyon örülök nektek, és gratulálok! :)

szecskata 2008.04.28. 13:29:58

Gratulálok!!! Szép lesz és emlékezetes, akár van felhajtás, akár nincs. Nekünk anno nem volt (úristen, 17 éve), meg is sértődött az anyakönyvvezető... A 30 napnál nem régebbi kivonat azért van, mert abban benne van a családi állapotod, úgyhogy, miután ennyi idő alatt nem tudnál máshoz férjhez menni, biztos, hogy nem leszel bigámista. Úgyhogy nem is értem, hogy máshol miért nem kérik.

2582 2008.04.28. 13:37:54

"meg is sértődött az anyakönyvvezető..." :)))) ez kész! Most nincs nálam a születésim, úgyhogy nem tudom megnézni, de lehet, hogy igazad van. Hm. Sőt biztos. Köszi az infót. Akkor csak azt nem értem (persze értem, le vannak maradva vagy 20 évvel), hogy miért nem kéri át hivatalból, vagy miért nincs számítógépes nyilvántartásuk, miért kell elutazni vidékre miatta.

Fruzsi 2008.04.28. 13:49:45

Gratulálok előre is! Tényleg nagyon jó érzés, én januárban mentem férjhez hasonlóképpen (mármint viszonylag "váratlanul", szűk körű, csak polgári esküvő), úgyhogy még friss az élmény. Hát még majd az esküvőn milyen lesz, amikor szólítanak, hogy "először a feleség jöjjön aláírni"...én még ott álltam vagy 20 másodpercig a helyemen, mire rájöttem, hogy rólam van szó :))) Mi a II. kerületben esküdtünk és ott helyben elintézték a papírokat (1 perc alatt kinyomtatták a számítógépből a családi állapotot + vinnünk kellett az eredeti születési anyakönyvi kivonatunkat). Sőt egy hete automatikusan visszautalták a terembérleti díjat is, mert akkor éppen átépítették a házasságkötő terem környékét...és mindenki nagyon kedves volt. Remélem a többiek már nálatok is azok lesznek :)

Fruzsi 2008.04.28. 13:52:42

És nem csak szombaton lehet, a II. kerületben ha csak két tanúsat szeretnél, akkor bármelyik hétköznap összeadnak az irodában, legalábbis a néni ezt hazudta :)

2582 2008.04.28. 13:57:16

Fruzsi: Nem mondod komolyan, hogy a második kerületben kinyomtatták a számítógépből... minket onnan küldtek vidékre a 30 napnál nem régebbi kivonatért. S először csak szombat volt, mint lehetőség, aztán végül csak kiderült, hogy hétköznap is lehet. Na mindegy, mostmár sínen van az ügy.

Dweyra 2008.04.28. 14:09:10

Gratulálok és sok boldogságot! :)

Fruzsi 2008.04.28. 14:46:28

De pedig így történt :) Mondjuk én készültem és megkérdeztem a lakhelyem szerinti anyakönyvi hivatalt előtte telefonon, úgyhogy én már úgy adtam elő a II. kerületben az ügyintézőnek, hogy ők fogják kinyomtatni, nem pedig megkérdeztem (mert lehet, hogy akkor letagadják...) Mi egy fiatal lány ügyintézőhöz kerültünk, de a másik idősebb nő igen zordnak tűnt, szóval lehet, hogy csak szerencsénk volt. Én ilyeneket olvasgattam előtte: http://href.hu/x/5ho6 Egyébként ez tipikusan olyan dolog, amibe az ember egyszer beletanul, hogy mit hogyan, aztán szerencsés esetben soha többé nem lesz rá szüksége ;)

2582 2008.04.28. 14:58:46

Mindenkinek köszönjük a jókívánságokat! Fruzsi, igen, én is úgy érzem, legközelebb már jobban menne. :)))

Ági - kock 2008.04.28. 19:05:54

Nagyon-nagyon örülök nektek, én az évek során olvasva téged egy ilyen végkimenetben bíztam titkon. Bizony jó érzés ez a menyasszonyság, én sem hittem, de tényleg az volt, legyetek nagyon boldogok. :-))

NH 2008.04.29. 11:59:45

Szívből gratulálok a menyasszonyságodhoz. Azt hiszem mostmár te is ismered az érzést, amiről a "dudálós nászmenet" kapcsán beszéltünk:)))Legyetek nagyon boldogok!

22669 2008.04.29. 13:04:42

Egy kicsit nem járok feléd és micsoda hírre jövök. Gratulálok nektek sok sok szeretettel. Kívánok csupa szépet és jót és mindent amit magatoknak szeretnétek.

2582 2008.04.29. 15:36:05

ismét, újra, megint, még egyszer köszönjük szépen! NH, nekem is eszembe jutott a dudálás valamelyik nap, amikor az esküvőről beszélgettünk otthon, s még mindig az a véleményem, ami akkoriban. :) Az érzést már értem, a dudálást nem. Az viszont nagyon meglepett, hogy ez az egyszerű aláírás (a papír, ahogy mondani szokták) milyen boldogságérzetet ad. :)

89441 2008.04.29. 15:40:07

Sok boldit... :) Gouranga

2582 2008.05.02. 20:51:40

szecskata, azt nem tudom még, hogy ha úgy van, ahogy mondod, akkor honnan tudják Dunaújvárosban, hgoy közben (mondjuk 1-2 napja) nem kötött-e házasságot az ember? Ha a II. ker.-ben nem tudják lehívni a születési anyakönyvi kivonatot, akkor szerintem fordítva sem működik: a vidéki anyakönyvi hivatalban sem tudják a házassági adatokat. Azért is gondolom ezt, mert egy rokonéknak nemrég házassági anyakönyvi kivonat kellett, friss, és nekik is le kellett utazni érte oda, ahol esküdtek, hiába laknak már rég Bp-en. Fura.
süti beállítások módosítása