- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Till Attila két keréken kampányol

2008. augusztus 11. - Antibaby
Jaj, de szépen alliterál ez a cím.

Én ugyan (még) nem sokat járok bringával, annál többet gyalog, esetleg BKV-val, de nagyon örülök, hogy egyre többen választják ezt a közlekedési formát. Annak meg főleg, hogy vannak, akik az ismertségüket valami jóra is használják. Most éppen Till Attila kampányol a kerékpáros közlekedés mellett.
És van rajta bukó! (A stúdióban.) Hurrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr56823175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

19110 2008.08.11. 16:17:37

Amikor pár éve kezdett kiteljesedni ez a bringás mozgalom, azt mondtam, hogy alighanem a legszimpatikusabb civil kezdeményezés kis hazánkban. Az alapvető elvek kábé azok voltak, hogy: 1. mindenki közlekedhessen olyan módon, ahogy az neki tetszik, de azért 2. lehetőleg kerüljük az autó használatát 3. javítsunk a közlekedési kultúrán 4. hívjuk fel a figyelmet arra, hogy az autósok egy jelentős része - merjük kimondani - bunkó, és letol minden nála "gyengébbet". Azóta eltelt pár év, és megjelent a "bunkó bringás" a pesti járdákon. Tehát nem utakon, járdákon, ami már önmagában pofont érdemelne, valljuk be. Jön, teker, ledudál/csenget, letol, átmegy a gyereken, stb. Szóval tulajdonképpen néhány év alatt oda fejlődött ez az egész, hogy a bringások ugyanazt csinálják a járdán, mint korábban velük csinálták az autósok az utakon. Amúgy továbbra is híve vagyok annak, hogy az autó helyett találjunk más megoldásokat, már csak azért is, mert 24 órában lélegzem, és még nagyon sokáig nem szeretnék lemondani erről a hobbimról. A bringás mozgalom tehát nem vesztette még el a támogatásomat, mindenesetre annyit be kell látni, hogy a közlekedés jellege kicsit változott, a közlekedési kultúra azonban nem. A bunkóság úgy látszik, járműsemleges.

2582 2008.08.11. 16:49:20

Hát persze, vannak bunkó emberek, függetlenül attól, hogy autóban vagy kerékpáron ülnek, vagy akár tömegközlekednek. Tehát egyetértünk. A pofozkodósditól viszont el kell határolódnom, bár tudom (remélem), nem szó szerint értetted.

67331 2008.08.11. 17:13:54

kaptarlako: teljesen a szivemből szóltál. Én rendszeresen bringázom, de megőrülök attól, hogy jobbról előznek, bevágnak, átmennek gyereken-zebrán-piroson-tiloson... Szeretném azt mondani, hogy mindig szabályos vagyok, de kutya legyek, ha a körúton egy méternél közelebb menjek az autókhoz(francnak kell az arcába egy kocsiajtó), meg kanyarodok én balra is, pedig nem lenne szabad...De lassan kezdem osztani az autósok véleményét, hogy az összes biciklis egy ááálat. ;)

36729 2008.08.11. 17:28:43

ha egyszer nem fogom összecsinálni magam a hatalmas forgalomtól, eskü, bringára pattanok és hagyom a BKV-t. Tillát meg a Pánik óta szeressem. :)

verbeka 2008.08.11. 17:51:29

Láttam Till Attilát a Margit körúton. Bukósisakban, a járdán. Néha én is járdán megyek, de manapság inkább a villamossíneket választom. Nem bunkóságból, de amióta egyszer egy kamionos úgy a padkára szorított, ha tehetem nem megyek kocsik közé (miközben azt kiabálta a társa az anyósülésről: "takarodj a járdára te k.csög") életveszélyes volt még negyed óra múlva is iszonyatosan vert a szívem. a villamos mögött tekerve érzem magam a legnagyobb biztonságban, és csak a Mammutig kell kibírni. A buszsávot is használom. Pár éve megpróbáltam szabályosan, a buszsáv melletti sáv szélén haladva közlekedni. Aztán jött jobbról a piros hetes, balról meg egy teherautó, én meg közöttük a maradék 30 cm-es sávban. Azóta inkább a buszsáv, és ha jön a busz, lehúzódok. A biciklis jobb, ha elfelejti egy több sávos úton a balra kanyarodást. Sávot váltani ugyanis őrült karlengetések közepette sem lehetséges. Mint már írtam, próbálok javítani a biciklisek megítélésén és sokszor lemondok az elsőbbségemről, ha azzal segítek egy szorult helyzetben lévőn (autó szembesávban kerékpárútra kanyarodván), de néha nem könnyű, és ha valami nagyon nagy igazságtalanságot tapasztalok, akkor beszólok.

67331 2008.08.11. 18:24:27

@verbeka: a KRESZ szerint biciklisnek nem szabad balra kanyarodni. Egyébként a múltkori naplós riporttól lettem nagyon ideges, amikor a pirosnál a bicikliseket arról kérdezték, hogy miért előzik jobbról az autókat? Ezek szerint szabályosabb és főleg egészségesebb lenne az autók között cikázva balról előzni?! Hm..

2582 2008.08.11. 19:08:24

mimke, azt én is láttam, és szerintem arra gondoltak, hogy egyáltalán nem kellene őket előzni, hamár balról nem megy. Szépen ott kellene maradni a sor végin. :) Merthogy jobbról a jármű nem számít előző másik járműre, és így még balesetveszélyes is. És ezzel nem azt mondom, hogy egyetértek velük. Ez az egész helyzet elég nonszensz. Ha lennének 3-4 m széles bringautak mindenhol, az út mindkét oldalán, mint mondjuk Bécsben, akkor... na de megint a kesergő magyar. :)

19110 2008.08.11. 20:03:49

Antibaby, szerintem felnőtt életemben még senkit nem ütöttem meg. Néha mondjuk lenne kedvem, amikor egy ilyen szabályosan nekemjön a járdán, de még soha nem fordult elő, hogy kidobtam volna az útra.

67331 2008.08.12. 00:30:54

@kaptarlako: engem már ütöttek meg azért, mert teljesen szabályosan a bicikli úton mentem (a Stefánián, ahol a járdán van)... @Antibaby: azért nem értek veled egyet, mert csak két esetben veszélyes álló autót jobbról előzni: ha rád nyitja az ajtót (a Kresz szerint nem teheti), illetve, ha rád húzzák a kormányt(ilyet még csak direkt láttam. nem vicces :()

2582 2008.08.12. 07:34:06

Én csak azt próbáltam megfejteni, a naplósok mire gondolhattak, de arra céloztam, hogy szerintem a jobbról előzés (akár álló, akár nem álló az autó) nem csak a bringásnak lehet veszélyes, közvetetten okozhat bajt, mert olyan helyen tűnik fel egy jármű, ahol nem számítanak rá. Egyébként nekem nincs jogsim, úgyhogy én itt csak szövegelek. :) Az előbbiről jut eszembe, hogy néhány napja volt egy másik tévéműsorban, hogy az autósok évtizedeken át úgy szocializálódtak, hogy bringa meg motor nincs az utakon, ezért szinte nem is látják meg, ha jön a kocsik közt egy kis fürge kerékpáros. Kell pár év, vagy akár évtized is, mire beépül a reflexükbe, mire kifejlődik rá a csápjuk.

19110 2008.08.12. 23:26:32

Mimke én következetesen járdáról beszélek, és újra hangsúlyozom: felnőtt életemben senkit sem ütöttem még meg.

verbeka 2008.08.13. 19:36:52

Mimke. a stop and shopnál mit csinálsz, ha Adyligetre akarsz menni, és nem Hűvösvölgybe? Nincs zebra, hogy leszállj, és áttold a biciklit a túloldalra. Az egy Y elágazás. Ha nem váltasz sávot, és nem sorolsz be balra, nem tusz arra menni. Ha azt akarják, hogy az ember betartsa a kreszt, akkor teremtsék meg a feltételeket.

67331 2008.08.13. 20:00:28

Nos, egy percig nem mondtam, hogy nem kanyarodok balra..Mint ahogy a jobbra tartsot is az esetek 80% nem lehet, vagy veszélyes betartani.. @kaptarlako: nem azt akartam mondani, hogy te lettél volna...

verbeka 2008.08.14. 06:18:32

Mimke. én sem állítottam, hogy betartod a kresz-t, csak azt demonstráltam, hogy néha veszélyesebb vagy értelmetlenebb betartani, mint nem. személyes véleményem az, hogy ha a szabályok nem teljesen megfelelőek, akkor lép életbe az emberi tényező. Igenis le kell mondani az elsőbbségről, és emberi módon kell hozzáálni azokhoz, akikkel együtt közlekedünk. Egyébként sem az ember van a szabályokért, hanem a szabályok az emberekért. Megőrülök, amikor valaki felteszi a két kezét és azt mondja: "a szabály az szabály".

Yelhsa 2011.07.04. 00:52:06

THX that's a great aneswr!

Namari 2011.07.04. 19:16:47

Your story was really inofrmtaive, thanks!
süti beállítások módosítása