- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Részleges coming out játékos formában

2008. november 10. - Antibaby
Jól behúztam magam a saját csövembe. Talán senki nem vet rám követ azért, mert nem bírtam magamban tartani: egy nagy lapnál első (ottani) cikkem megírása és megjelenése tart izgalomban hetek óta. Közben úgy csináltam, mintha nem tudnám, azt nem Antibaby-ként írtam. Nem tragédia, eddig is megtalálhatott, aki arra vágyott, csak nem vagyok biztos benne, hogy a blogolvasóknak jó, ha tudják, ki vagyok, mi vagyok. Magamból indulok ki, hiszen én nem szeretek meglátni másokat. A kíváncsiság egy dolog, de aztán, akármilyen is a blog mögött "megbújó" illető, megszűnik a varázs egy része. Meg ugye az sem igaz, hogy bárki előtt szívesen felfedném magam. Olyanok azonban szép számmal akadnak, akiknek némi levelezés és kölcsönös szimpátia után simán elárultam, hol találnak meg az iwiwen.
Viszont, ha már ilyen helyzetet teremtettem, és sokan segítségemre voltak a cikkhez való adatgyűjtésben, nem mondhatom az újsággal kapcsolatos érdeklődő kérdésekre, hogy titok. Egy kis játékos ajándékot szeretnék átadni, nevezzük coming out-nak, de nem ingyé'. Aki nem olvas újságot, és nem érdeklem annyira én sem, úgysem fog lépéseket tenni, de aki szeretne többet tudni, annak elhelyezek itt néhány nyomot. Olyasmiket, amik önmagukban is szórakoztatóak, de ezek alapján a szemfülesek rátalálhatnak a cikkre és így rám is. (Kicsit sajnálom, hogy annyira meg kellett húzni a cikket, sok érdekesség kimaradt, de így is nagyon örülök a megjelenésnek.)

Játékszabályok, bizalmi alapon:
- A megfejtést nem illendő kommentelni vagy más módon publikálni. Ha megvan, tartsd meg magadnak.
- A két nyomnál nem adok több segítséget, s nem játszom barkochbát, hiszen nem kicsi a tét: az inkognitóm. :)

Nyom No1.

Amikor a cikkhez kerestem anyagot, erre bukkantam. Téma a Macskafogó 1. része. Forrás a wikipedia.org, amelyen a magyar verzió poénjainak egy részét
így magyarázzák az angol nyelvterületen élők nézőknek:

"Puns in the Hungarian version:
-
The one-eyed boss cat is named "Mr. Teufel", which is "Mr Devil" in German, but Teufel sounds like tejfel in Hungarian, which is one of the favorite titbits of cats, sour cream.
- The secret password for the mice's council is "Egy aprócska kalapocska, benne csacska macska mocska" [say: edy op-roch-ko kolo-poch-ko, beh-neh choch-ko mach-ko moch-ko] (meaning "A tiny little hat with a silly cat's dirt in it").
- The original title "Macskafogó", although literally it means "Cat catcher", comes from the word "Egérfogó" meaning "Mouse trap", changing the word "egér" (mouse) into "macska" (Cat).
- The Professor promises that he would recruit again Grabowski and "bring back Cincinnatus from the yoke" -- a historic reference to Lucius Quinctius Cincinnatus, this patriotic elderly Roman patrician who left his plow in the field to come to Rome's rescue in its moment of need around 458 BC. However, "cin" or "cin-cin" is the equivalent of "squeaking" in Hungarian...
- The boss of the cats (the fat white one) is called Giovanni Gatto. Gatto is an Italian word, it means cat in English (and macska in Hungarian). Also, Giovanni is the Italian equivalent of the Hungarian first name János (John in English) – and if a Hungarian says "macskajancsi" (Johnny Cat in English), it means jerk, lame, loser, or a coward.
- The main character's (Grabowsky's) sexy Japanese female helper is called Chi-no-san, which sounds almost like the Hungarian word csinosan, "prettily".
- The daughter of the lame assistant of Mr. Teufel(the one-eyed boss cat)is called CAThy."

Nyom No2.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr326822531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása