Néhány éve, amikor a Saturn bejött Magyarországra, és elárasztotta a médiát a sok fukar-reklám, Dunát lehetett rekeszteni a nyelvészek cikkeivel, akik - teljesen jogosan - kétségbe vonták a cég magyar szövegírójának vagy fordítójának anyanyelvi ismereteit. A fukarság azonban túlélt minden támadást, és vagy a Saturn PR-osai sem vágják a saját szakmájukat, vagy bevállt a kampány, esetleg az embereket egyáltalán nem érdekli, értelmes-e, amit üzennek nekik. Előbbit nem hiszem. A második lehetőség valószínűbb, a harmadikhoz meg annyit, hogy akármennyire nem tudom megszokni a fukar-szlogeneket, azért én is ott hagyok néha pár tízezer forintot az üzletükben.
A vásárlást tényleg nem nagyon befolyásolja, de akkor egyáltalán minek van az a szlogen? És meg kell-e szokni, hogy értelmetlen, vagy legalábbis ellentétes jelentésű, mint amit mondani szeretnének vele?
Onnan jött ez most elő, hogy reggel szembetaláltam magam egy "A fukarság a legszebb ajándék!" feliratú plakáttal. Hát persze, gyönyörű ajándék.