- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

A festmény

2009. február 19. - Antibaby
Sorra írják az olvasók, hogy vettek a biojoghurtból, és egyikük szóhasználatával élve valóban orgazmikus. Remélem, lassan mozgalom lesz belőle. Zarándok utak indulnak majd a hipermarketek bioosztálya irányába.

(Állati jó, hogy rákattintok valamire, és azonnal megnyílik. Juhhéé!)

Beleszerelmesedtem picit egy festménybe is, pár hónapja láttam meg az Innoshop egyik üzletében. Hatalmas ötletnek tartottam, hogy bár nem fotó, hanem festmény, mégis fekete-fehér. Vagy inkább szürkeárnyalatos. Mekkora geg...!
Egy falusi jelenetet árbázol, puritán parasztház, mellette egy út, rajta egy szatyrokat cipelő, megfáradt néni. Épp csak a lényeg látható rajta, semmi aprólékosság, semmi részletezés. Ráadásul az egész egy cirádás keretbe foglalva, olyanba, amelyek aranyozottak szoktak lenni és valami szentképet ölelnek körül, s őszintén szólva kicsit sem fognak meg a giccsükkel. De ez a cirádás most nem arany, hanem fehér volt. Egész más hatású, egyszerűségében nagyszerű. Hetekig beszéltem Drisnek erről a festményről, és hogy ezért nem tettem ki semmit az elmúlt 8 évben a falra, mert nem találtam az ideálisat, vagyis azt, amit még a második héten is tudnék nézni. De ez...! Valami ilyesmit el tudnék képzelni, beleillik a koncepcióba. Nem adnék érte pénzt, biztos nem is olcsó (olyan 30-40 ezer közé saccoltam), úgyhogy csinálhatnánk házilag (na persze), mondogattam.
Lesz majd születésnapom, Dris pedig úgy gondolta, meglep ezzel a képpel, ha már annyit emlegetem neki. Titokban bement a boltba érdeklődni. Este mesélte, hogy 550.000,- Ft. Keret nélkül ötszáz. Durva. Úgyhogy bocsi, inkább valami mással ajándékozna meg. (Én meg azt is elfelejtettem megünnepelni, hogy egy éve nem gyújtott rá.) Ja, és az eladó srác üzeni, hogy jó ízlésem/sünk van, az egyik legjobb kortárs festő művéről van szó, befektetésnek is kiváló lenne. Hát, nem különösebben értek a festészethez, sőt, szinte egyáltalán nem. Érzéseim vannak, konkrét tudásom minimális. Arról sincs fogalmam, milyen áron kelnek el a képek. Fél millió forint sok pénz, legalábbis a fizetésemhez képest. De festmény viszonylatban is az?

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr366823571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imola 2009.02.19. 17:32:23

Nem sok, bár attól függ kinek a képe. mi nagy műkedvelők vagyunk:) egyelőre barátaink zseniális alkotásaival vesszük körbe magunkat, volt, amit pénzért, volt amit ingyért kaptunk, és biztosak vagyunk benne, hogy egyszer majd még többet érnek, addig is miénk a felbecsülhetetlen hangulat...:) no majd egyszer megnézitek őket, hmn?

2582 2009.02.19. 21:19:48

Kíváncsivá tettél.

Kasara 2011.07.03. 12:43:19

That's a mold-breaekr. Great thinking!

Lakesha 2011.07.04. 17:23:18

Wow! That's a really neat ansewr!
süti beállítások módosítása