- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Leszerepeltem

2009. március 06. - Antibaby

Nekem sosem volt vizsgadrukkom, nem izgultam sem az érettségi, sem más vizsga előtt különösebben. Nem voltak álmatlan éjszakáim ilyesmi miatt, és mindig hagytam, hogy az osztálytársaim előre toljanak, hogy én menjek be elsőként szóbelizni, pedig írni százszor jobban szerettem. Bevállaltam, túl voltam rajta hamar. Nem vagyok az a típus sem, aki még a folyosón vadul lapozgatja a tételeket, abban a hitben, hogy az utolsó 3 percben meg tud tanulni belőle bármit is. A bizottság előtt sem szoktam különösebben izgulni, persze szokatlan a szitu, mert szerepelni nem szeretek, de inkább az jellemző, hogy amikor már ott ülök, teljesen megnyugszom, kisimulok, eszembe jut minden, amit nem is hittem volna.
Ez volt eddig, úgy emlékszem.

Az élet más, vizsgamentes területein viszont elég gyakran előfordul, hogy mintha nem is én lennék, váratlanul zavarba jövök, szerencsétlenkedni kezdek és még a nevemet is elfelejtem. Lehet ez egy négyszemközti beszélgetés egy száz éve ismert haverral, vagy akár egy bemutatkozó látogatás egy fiú családjánál. Máskor meg szintén váratlanul olyan határozottsággal lépek fel, hogy magam is meglepődöm. Időnként brillírozom, néha meg totál blokk. Nem jövök rá, mi befolyásolja, de a legegyszerűbb szituációkban is le tudok fagyni teljesen. Képtelen vagyok irányítani magam, és ez megijeszt.
No, hát a nyelvvizsgám is épp egy ilyen leblokk lett. A folyosón még én szólítottam le másokat, barátkoztam, sztoriztam, viccelődtem, mint aki épp csak erre járt, és semmi veszítenivalója nincs, aztán bent a legegyszerűbb kifejezések sem jutottak eszembe. Majd' elsüllyedtem a szégyentől, mert tudtam, hogy tudom, amit nem tudok. Teljesen hülyének nézhettek, ahogy hebegtem-habogtam és alapszintű mondatokkal próbáltam kifejezni magam. Szörnyű érzés.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr476823611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

68941 2009.03.06. 17:07:00

uuuh, ezt ismerem! Azért lesz belőle valami, vagy a vizsgáztatók is úgy gondolják, ahogy te?! Nekem van olyan, hogy az alapszavak sem jutnak eszembe és a legegyszerűbb mondatok sem, pedig itt a ködösben, aztán muszáj valamit kipréselni néha :(

108333 2009.03.06. 17:38:53

meg tudlak érteni!és én még el is vörösödöm, ami persze még jobban frusztrál...muszáj valahogy kinőni ebből, de hogy??! na és sikerült azért?

2582 2009.03.06. 20:39:25

Hivatalos eredmény még nincs, de csalódnék a rendszerben, ha erre a produkcióra kiadnák a bizonyítványt.

816 2009.03.07. 08:42:41

engem a mai napig kísért, hogy a francia felsőfokért harcba szállva a szóbelin nem jutott eszembe a bicikli megfelelője (ma már kapásból többet tudnék mondani rá, de az nem segít) és valami orbitális szégyellnivaló baromságot mondtam helyette, azt hittem menten elsüllyedek. viszont ettől a szégyenpacától eltekintve meglett azért. talán te is csak túl szigorú vagy magaddal :)

67331 2009.03.08. 11:00:37

Nekem a hajó nem jutott eszembe angolul, úgy, hogy előtte a szövegértésben egy óceánjáróról volt szó...Azért én nem csodálkoztam, hogy nem lett meg ;)

1396 2009.03.09. 11:24:27

én azért drukkolok, hogy meglegyen az a vizsga! egyébként szerintetek ezt lehet gyakorolni? vagy el lehet nőni? mert én is néha olyan sziporkázó vagyok, másmor meg már akkor is elvörösödöm, hebegek-habogok, ha csak a saját kollégáim (6 db) előtt kell beszélnem össz-vissz 5 percig. Ez olyan borzasztó. Azt olvastam, hogy megfelelő légzéstechnikával lehet megnyugtatni magunkat, de valóban ennyi lenne?

bahha 2009.03.09. 19:09:38

biztosan légzéstechnikával, erre már én is rájöttem. sajnos én is hasonló gonddal küzdök, közönség előtt olyan mintha összemenne a tüdőm, mert kábé nem kapok levegőt. a legviccesebb, hogy angol-németül tök simán beszélek, semmi gondom nincs (gondolom, hogy ennek mi az oka, de hagyjuk). csak magyarul, de azzal nagyon-nagy. ezt addig a barátaim sem akarták elhinni, amíg nem hallották hogyan makogok közönség előtt. valamelyik azt hitte, hogy épp rosszul vagyok! tiszta ciki. szóval hallgatom a használható légzéstechnikákat.

1396 2009.03.11. 10:26:58

gyomorlégzés, szép lassan. ennyit tudok :) másvalaki?

bahha 2009.03.11. 16:42:03

milyen a gyomorlégzés?

816 2009.03.11. 21:51:21

nem a tüdőbe, hanem a hasadba lélegzel, zeneiskolában tanítják :)
süti beállítások módosítása