- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Örökbe fogadni egy hajléktalant?

2009. május 16. - Antibaby
Napok óta igyekszem örökbe fogadni egy hajléktalant. Megszelidített a kisugárzásával, vagy nem is tudom, mindenesetre sokat gondoltam rá egész héten. Minden nap kitaláltam valami mást az örökbe fogadására: vigyek neki kaját kétnaponta, vagy nyomtassam ki neki a netről, hol van ételosztás, adjak neki rendszeresen pénzt vagy vigyem haza kimosni a ruháját? Tegnapra szedtem össze magam, hogy akkor odamegyek hozzá és megszólítom, mindig ugyanazon a padon szomorkodik ugyanis. Mentem, a hajléktalan sehol. Ma megint eszembe jutott, úgyhogy elsétáltam felé, hátha éhes, de meglepetten láttam, hogy épp falatozik. Papírzacskóból evett valami pogácsát, az ölébe hullott morzsákat pedig odadobta a galamboknak. Hamarosan körbevették a környék madarai, és ő hol nekik, hol saját magának adott egy falatot. Láthatóan élvezte. Annyira bele volt feledkezve, hogy észre sem vette, ahogy kicsit távolabb megállva őt bámulom.
Végül úgy döntöttem, nem zavarom meg, most úgysem fog éhen halni. Találkozunk még.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr186823727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bluemoon 2009.05.17. 01:09:29

Szép, lírai bejegyzés.

egybeteg 2009.05.17. 03:02:07

Erről most a Boldog herceg (nem biztos, hogy ez a címe), és az Önző óriás jutott eszembe...

26323 2009.05.17. 11:05:39

Én mostanában egy nagymamát szeretnék örökbe fogadni. Illetve pont nem nagymamát, hanem olyan nénit vagy bácsit, akinek nincs senkije, nem látogatják. Aztán belegondoltam egy kicsit, és rájöttem, hogy mindenki azt hinné, azért csinálom, hogy örököljek, magyarázhatnám én hiába, hogy csak azért, hogy dédszülőt prezentálhassak a gyerekeimnek, úgyhogy most jól el is ment a kedvem. :(

2582 2009.05.17. 16:29:34

Morri, ez egy létező dolog, szoktak ilyet hirdetni is, és nem feltétlenül kell bevonni pénzt meg ingatlant. Szerintem ne vesd el olyan könnyen az ötletet.

86215 2009.05.17. 21:37:17

Peched van, szerintem valaki lenyúlta az ötletedet, ugyanazt a hajléktalant választotta és ráadásul rámenősebb is volt. Most ő boldog, hiszen van saját hajléktalanja, te meg kereshetsz egy másikat.

bluemoon 2009.05.18. 14:22:20

@morri: ez az örökbefogadás nem az az örökbefogadás, ami azzal jár, hogy te örökölsz bárki után is. A magyar jog szerint örökbefogadni csak kiskorú személyt lehet, azaz felnőttet nem. Amire te vágysz az egy kedves, jogi formalitásokat mellőző tisztán emberi kapcsolat. És mint ilyen meg is valósítható. Keress bátran, biztosan van sok olyan idős személy, aki szeretne egy unokát.:) én szorítok neked. Kezdetben nézz szét a közvetlen környezetedben, vagy érdeklődj nyugdíjasokat foglalkoztató szabadidős tevékenységek háza táján. Vagy itt a neten. Vannak ám cyber nénik itt is.:))

26323 2009.05.19. 10:25:08

Bluemoon, idézőjelben gondoltam én az örökbefogadást. Úgy terveztem, hogy a közeli ref. templom püspökét keresem meg, biztos sok idős néni jár istentiszteletre, én meg a bácsinál konfirmáltam annak idején, talán sejti, hogy nem kirabolni akarom a nénit. Csak már egy csomószor megszívtam, hogy segíteni akartam valakinek, de masszív bizalmatlanságba ütköztem, ebből nem lehet jól kijönni, ezért tartok a dologtól. Leginkább azt a nénit fogadnám örökbe, aki pár napja előttem állt sorban a piacon, de akkor ott nem mertem letámadni az ötlettel. :)

1396 2009.05.19. 13:33:38

cybernénik :) én is gondolkozom egy nagypapa örökbefogadásán, nekem pl eszembe se jutott, hogy van más (anyagi) vonzata is, mint a személyes kapcsolat. Én csak arra vágyom, egy nagypapára, aki mesél nekem, akinek mesélhetek. Antibaby, hajléktalant is "fogadtam már örökbe", aki a Hősök terén lakik, őt. Adok neki rendszeresen ételt és tavalyelőtt kapott egy télikabátot is, valamint kb húsz rolni egy- és kétforintost, meg egy dunsztosüveg aprót is :) Azóta minden reggel kapok egy "Kiskezitcsókolom"-ot :)

26323 2009.05.19. 18:16:45

Búgó, azt, aki a tifelétek lévő oldalon szokott ülni a kerítés tövében és néha virágot is árul? Őt szeretem. :) Nekem sem jutna eszembe, csak már jártam úgy, hogy öreg néninek segítettem volna leemelni a kerekes cekkert a vonatról, erre elkezdett sikítozni, hogy ki akarom rabolni. Na, annál cikibb nincs, plusz hirtelen az embernek kedve lenne a nénit segítés helyett lerúgni azon a rohadt lépcsőn. :( De talán ez a lelkészes megoldás jó lesz, remélem tud segíteni és kiközvetít valami aranyos nénihez. :) Aranyos homelessek sajnos errefelé nincsenek. Illetve gyanítom, hogy Antibabyé közel lehet, de arrafelé ritkán járok.

2582 2009.05.19. 19:21:28

Aranyosnak nem nevezném a hajléktalanomat (egyébként két napja felszívódott), inkább csak süt belőle, hogy még nem teljesen reménytelen.

1396 2009.05.19. 22:47:59

ő az igen :)

Valjean 2011.08.27. 07:07:16

Well put, sir, well put. I'll certialny make note of that.
süti beállítások módosítása