- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Trópusi vihar

2009. június 07. - Antibaby

Miután az elmúlt hónapokban több „mindenki szereti" film is csalódást okozott, féltem nekifutni a Trópusi viharnak. Egyrészt az ismerősi körömet (akikre talán kevésbé kellene hallgatnom) és az interneten véleményt nyilvánítókat ennyire talán még egyetlen film sem osztotta meg, olvastam róla Ben Stiller-t zseniző, istenítő kritikákat, de a sárga földig lehúzó véleményeket is. Másrészt Ben Stiller humora és filmográfiája belőlem is vegyes érzelmeket vált ki, időnként imádom, máskor nagyon bárgyúnak tartom. A Trópusi viharról annyit tudtam, hogy vígjáték, ha úgy tetszik, paródia, és eszement baromság. Ez alapján viszont nem volt egyértelmű, hogy a Zoolander (+) vagy a Keresd a nőt! (-) vonalra asszociáljak-e.



Megnéztem, és ezennel beállok a zsenizők sorába. Stiller mer elrugaszkodni attól a sablontól, amit az átlagember és az átlag filmkészítő filmnek gondol. Meri megvalósítani, amit elképzelt, s mintha kompromisszummentesen tenné, pedig biztos vívja ő is a maga csatáit a tuti kasszasikerekben gondolkodó stúdiókkal. Vannak rendezők, akik nyomják a best sellereket, aztán maradék szabadidejükben szűk költségvetésből kreatívkodnak, és 20 székes mozikba jutnak el a végtermékkel, de Stiller mindezt nagyban teszi, bele a közepébe, mondhatnánk, hogy pofátlanul szabadon értelmezve a mozi adta lehetőségeket. Nekem ez a hozzáállás már önmagában is tetszik. Hát még akkor, ha a végterméke megnevettet és tiszteletet ébreszt bennem egyszerre.
Nehéz felsorolni a Trópusi vihar erősségeit, nehéz egyáltalán megmondani, mi a titka. Az biztos, hogy állati jól kitalált karaktereket állati jó színészek alakítanak, szinte lubickolva a szerepekben. Tom Cruise-ról már nem először derül ki, hogy valahol mélyen remek színész, csak annyi kell, hogy érdekesebb feladatot kapjon. És az a testmozgás... Robert Downey Jr. mindig remekel, de itt még inkább kiemelkedik a színészek közül. Nem kevésbé fontos, hogy ezek a hihetetlen karakterek milyen poénokat löknek. Nekem a „te vagy a hazafiak Milli Vanilli-je" a kedvencem, de biztos mindenkinek megvan a magáé.
Megértem azokat, akik negyed óra után feladták a nézését, de én még biztosan fogok a Trópusi vihar előtt ülni, ahogy annak idején a Zoolander-ből is repetáztam párat.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr316823761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

114687 2009.06.08. 09:32:34

Szia, hogy én mennyit visítottam ezen a filmen! :D Robert Downey Jr-t sajnáltam, hogy nem kapta meg az Oscart, óriásit alakított ebben a filmben, Tom Cruise-t meg először nem is ismertem meg. :)

37621 2009.06.08. 11:17:02

télleg jó volt

53615 2009.06.08. 17:44:58

amikor először láttam, ledöbbentem az első pár percben, aztán önfeledten végignyerítettem az egészet. nálam 10/10.

91703 2009.06.08. 21:28:52

Trópusi vihar = hatalmas dumák:)

816 2009.06.08. 23:01:26

volt valami "nem féli az istent, hanem megtért hozzája", még az elején viszonylag. ugyan már nem emlékszem pontosan, de azért azt a részt még párszor vissza kellett pörgetni :)

72926 2009.06.09. 01:46:31

nekem is kedvenc! az In Bruges,meg ez volt,ami tényleg megnevettetett az utóbbi időben.

4651 2009.06.10. 22:20:45

Imádtam. Potyogtak a könnyeim feszt. Nagyon cakkra összerakták.

2582 2009.06.11. 06:40:16

Na, ezt sem gondoltam, hogy a Trópusi viharhoz csupa pozitív komment érkezik majd. :)

63700 2009.06.18. 12:20:16

anyámmal néztem, hetekkel később is majdnem megfulladt a nevetéstől, ha azt mondtam "pingyúrka" :)

Kalea 2011.07.03. 14:14:06

I feel so much hppaier now I understand all this. Thanks!

Elouise 2011.07.04. 16:23:44

Now I know who the bairny one is, I’ll keep looking for your posts.
süti beállítások módosítása