- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Coco Chanel - megint egy film

2009. július 30. - Antibaby
Anyukám meghívott moziba. Úgy 8-10 évente jár ilyen helyen, de a Coco Chanel-t mindenképpen látni akarta, márcsak szakmai érdeklődésből is.
Én eddig viszonylag keveset tudtam a Chanel-ről. A világhíres kosztümöt persze felismerem, és tudom, hogy van a "kis fekete ruha", aminek minden magára valamit is adó nőnek a ruhatárában ott kell lapulnia (nekem pl. nincs és soha nem is volt), aztán ismert a parfüm is, meg a táskák, kalapok, és a logó, a két egymásba akasztott C. Magáról Coco-ról viszont, illetve hogy mi volt Chanel előtt, milyen szinten forradalmasította a női divatot, nem sok információm volt. Most is épp csak egy teóriával vagyok beljebb. Az Audrey Tautou főszereplésével forgatott életrajzi ihletésű film Coco sanyarú gyerekkorától, kávéházi énekesnői, majd varrónői munkáin át, nagy szerelme elvesztéséig vezet végig az úton, és ott ér véget, ahol az első ruhakollekciója megszületik. Közben bemutat egy dacos, mogorva, de nagyon határozott, feminista "beütéssel" rendelkező nőt, aki épp akkor ér el élete álmának megvalósulásához, a hírnévhez és gazdagsághoz, amikor elveszíti a boldogságot. Hogy valóban így történt-e, hogy az első ruhák megszületéséhez az az ihlet kellett-e neki, amit szerelme elvesztése adott, nem tudom. A cikkek, amelyeket olvastam, egymástól eltérő információkat tartalmaznak. Mindenesetre a film ezt állítja, vagy inkább sugallja, s ha így van, akkor egy nagyon romantikus, szívszaggató életút az övé.
Összefoglalásul annyit, hogy ha valakit érdekel a téma, egyszer érdemes megnézni. Nem egy nagy durranás, de engem végig lekötött, elgondolkodtatott, és meg is nevettetett. Amíg néztem, többször felmerült bennem, hogy sok hasonlóság van, főleg lelki, a divattervezőnő és köztem. Vagy legalábbis az Audrey Tautou által megjelenített személyisége és az enyém közt.
Amikor kijöttünk a teremből, anyukám első mondatai közt is elhangzott, hogy sok hasonlóságot fedezett fel. Nem tudom, dicséret volt-e vagy cikizés, de nem kérdeztem rá. Örültem, hogy azért valamennyit mégiscsak érezhet belőlem.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr936823831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

37621 2009.07.30. 13:41:45

ez a ruha nekem kell.

100994 2009.07.30. 20:46:53

Pár hete láttam, és megmaradt valami: hogy folyton "vissza"jött valahonnan azzal a bőrönddel. Azért jó film egyébként, mert ott ért véget, ahol a legtöbb író, rendező elkezdte volna.

Jody 2011.08.26. 19:46:53

At last, soemnoe comes up with the "right" answer!
süti beállítások módosítása