- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Michael Jackson - This Is It

2009. október 31. - Antibaby

A Michael Jackson-filmről szóló bejegyzésemet valahonnan március elejétől kellene kezdenem, amikor bejelentették, visszatér a pop királya, mindössze egyetlen show erejéig, majd rövid időn belül kiderült, hogy 10, vagyis inkább 50 estés lesz a koncertsorozat. Mivel akkor már kb. 10 éve csak Jacko botrányairól, azok cáfolatairól és leromlott egészségi állapotáról lehetett hallani, már az egyestés koncertre is az volt az első reakcióm, hogy én erre nem vennék jegyet, tuti, hogy csalódás lenne. Gondoltam ezt azért is, mert pár éve voltak kisebb próbálkozásai a visszatérésre, és egyik sem sikerült valami fényesen.

Amikor MJ meghalt, nem tudtam mit írni róla. Nem jött semmi a „tollamra". Csak nagyon sajnáltam, elővettem a régi számokat, utánanéztem a dalszövegeknek, és szép lassan előbújt emlékeimből a szupersztár, aki a kilencvenes évek közepéig volt. Bár fanatikus rajongójának sosem számítottam, végigkísérte a gyerekkoromat és a tinédzser éveimet is. Szép lassan került ki a képből, és ami utána jött, az szinte elfeledtette a múltat. Legalábbis ezt hittem, amíg elő nem kerültek a régi dalok. Mert dehogy felejtődött el, csak amikor még frissek és nagy slágerek voltak, gyerek voltam, most meg egész más füllel hallgatom a dalait, más szemmel nézem az egész Michael Jackson-jelenséget.

A "temetés-show"-t ugyan megnéztem, de akadtak részek, amelyektől kavargott a gyomrom. Ezek után nem igazán követtem, ki mivel jött még elő, milyen összeesküvés-elméletek születtek. Eljutott persze hozzám ez-az, egy addig ismeretlen fiúgyermekéről, egy gyilkossággal vádolt orvosról, a film ellen tiltakozó rajongókról... de inkább csak hallgattam a dalait, és igyekeztem megszámolni, hányszor hangzik el bennük, hogy „change the world".
Elsők közt vettem jegyet a filmre, mert azt hittem, hamar el fogják kapkodni. Pár órával a megvásárlása után viszont már nem nagyon értettem, miért volt ez olyan sürgős és fontos nekem. Előtört a cinikus énem, halott hírességekről sok bőrt lehúzó business man-eket vizualizáltam és ügyes marketinget sejtettem amögött, hogy csak a 2 hétig vetítik. Persze, gondoltam, így lehet eladni előre a jegyeket, nehogy az első hétvégén kiderüljön, hogy egy nagy semmi az egész.

Ehhez képest a vetítés előtti nap már olyan izgatott voltam, mintha egyenesen Michael Jackson koncertjére lett volna jegyem (még az élőjére, amire, ahogy fent írtam, egyáltalán nem adtam volna ki pénzt).
Ennyit a bevezetésről, meg az ingadozásaimról. Nem volt rövid, tudom.


A Michael Jackson-filmről szóló bejegyzésemet valahonnan március elejétől kellene kezdenem, amikor bejelentették, visszatér a pop királya, mindössze egyetlen show erejéig, majd rövid időn belül kiderült, hogy 10, vagyis inkább 50 estés lesz a koncertsorozat. Mivel akkor már kb. 10 éve csak Jacko botrányairól, azok cáfolatairól és leromlott egészségi állapotáról lehetett hallani, már az egyestés koncertre is az volt az első reakcióm, hogy én erre nem vennék jegyet, tuti, hogy csalódás lenne. Gondoltam ezt azért is, mert pár éve voltak kisebb próbálkozásai a visszatérésre, és egyik sem sikerült valami fényesen.

Amikor MJ meghalt, nem tudtam mit írni róla. Nem jött semmi a „tollamra". Csak nagyon sajnáltam, elővettem a régi számokat, utánanéztem a dalszövegeknek, és szép lassan előbújt emlékeimből a szupersztár, aki a kilencvenes évek közepéig volt. Bár fanatikus rajongójának sosem számítottam, végigkísérte a gyerekkoromat és a tinédzser éveimet is. Szép lassan került ki a képből, és ami utána jött, az szinte elfeledtette a múltat. Legalábbis ezt hittem, amíg elő nem kerültek a régi dalok. Mert dehogy felejtődött el, csak amikor még frissek és nagy slágerek voltak, gyerek voltam, most meg egész más füllel hallgatom a dalait, más szemmel nézem az egész Michael Jackson-jelenséget.

A temetés-show-t ugyan megnéztem, de akadtak részek, amelyektől kavargott a gyomrom. Ezek után nem igazán követtem, ki mivel jött még elő, milyen összeesküvés-elméletek születtek. Eljutott persze hozzám ez-az, egy addig ismeretlen fiúgyermekéről, egy gyilkossággal vádolt orvosról, a film ellen tiltakozó rajongókról... de inkább csak hallgattam a dalait, és igyekeztem megszámolni, hányszor hangzik el bennük, hogy „change the world".
Elsők közt vettem jegyet a filmre, mert azt hittem, hamar el fogják kapkodni. Pár órával a megvásárlása után viszont már nem nagyon értettem, miért volt ez olyan sürgős és fontos nekem. Előtört a cinikus énem, halott hírességekről sok bőrt lehúzó business man-eket vizualizáltam és ügyes marketinget sejtettem amögött, hogy csak a 2 hétig vetítik. Persze, gondoltam, így lehet eladni előre a jegyeket, nehogy az első hétvégén kiderüljön, hogy egy nagy semmi az egész.

Ehhez képest a vetítés előtti nap már olyan izgatott voltam, mintha egyenesen Michael Jackson koncertjére lett volna jegyem (még az élőjére, amire, ahogy fent írtam, egyáltalán nem adtam volna ki pénzt).
Ennyit a bevezetésről, meg az ingadozásaimról. Nem volt rövid, tudom.

Egy rossz ébredés és egy stresszes délelőtt után estem be a moziba. Meglepett, hogy a terem szinte kongott az ürességtől. Oké, hogy szombat délben nem szokott tömeg lenni, de azt hittem, a Jacko-film egy más eset. A Mom Park kb. 150 fős termében úgy 20-an ültek. Jó sok zsebkendővel felszerelkezve mentünk, hátha. Az első képkockáknál rögtön elpityeredtem, amitől ránktört a röhögőgörcs. Nagyjából így indultunk. Aztán végig semmi sírás, sőt. Fülig érő szájjal ültem végig, mert ez tényleg olyan mozi: vidám, kedves, „I just can't control my feet" életérzés. Ha csak a tánckart vagy a kulisszatitkokat kellett volna néznem, azt sem untam volna meg ebben a majd' két órában, de ezek csak sormintaként szolgáltak MJ-nek.
Michael-t pedig meg kell zabálni. Kedves, aranyos, vicces, empatikus, lelkesítő. Időnként előbújik belőle a kisfiú, aki nyalókával a szájában instruálja a Thriller zombi-jelenetét, vagy aki a lehető legmagasabbra szeretne repülni az emelőkosárral. Közben pedig nagyon komolyan veszi a dolgát, hihetetlen kreatív és vérprofi.

Valószínűleg igaz, hogy a jobb pillanatait vágták össze, sőt, néhol lehet érezni azon, ahogy jár vagy beszél, hogy nem áll a helyzet magaslatán. De amikor felmegy a színpadra, ahogy énekel és táncol, az még mindig csúcs.
Állítólag a legnagyobb rajongók bojkottálják a filmet, mert az nem mutatja meg, hogy mennyire beteg volt, hogy az utolsó napokban csontvázzá fogyva, gyógyszerektől bódultan próbált, és hogy valószínűleg ez az 50 koncert túl nagy falatnak bizonyult és ez a nyomás a halálát okozta. Ráadásul senki nem tett semmit. A This is it-ből ez valóban nem látszik. Michael-t körülrajongja a stáb, minden sóhajára figyelnek, és vigyáznak rá, nehogy baleset érje. Ő maga pedig nem úgy néz ki, mint aki heteken belül meghal vagy akár csak nehezére esne a munka. Szerintem a This is it-nek nem is kell ezt megmutatnia. A film olyan, mintha elmennénk a koncertre, de előtte még a színfalak mögé is bekukkanthatunk. Mintha MJ megcsinálta volna. Még utoljára profi és hatalmas sztár, hogy így emlékezzünk rá. A film szerintem méltó az emlékéhez, sőt, hozzá is tesz, kicsit többet elárul róla, mint amennyit eddig tudtunk, de szerencsére nélkülözi a túlzott szentimentalizmust és pátoszt. Meglepően érdekes, visszafogott, ízlésesen tálalt.
Élete utolsó napjai, a leépülés, a vélt vagy valós igazság, az összeesküvés-elméletek, a magánéleti titkok bemutatására pedig majd biztos készül pár dokumentumfilm, ahogy Diana hercegnő vagy Elvis halála után is. Jó ez így külön.

A This is it meglepően jól sikerült, szerintem minimum 10/9-es, de hajlok a 10/10 felé is. Az a kategória, amit szívesen megnéznék még egyszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr576823931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sulemia 2009.10.31. 21:49:49

Most hirtelen az kattant be, hogy mi van ha az egészet megtervezte hogy így fejezi be az életét, még utoljára hatalmas sztárként. A cím miatt gondolom, persze sokféleképpen lehet érteni, de úgy is hogy "ennyi volt".

vimizo 2009.11.01. 01:04:39

Köszönöm az írásodat!! Tökéletesen leírtad azt, amit én is érzek a filmmel kapcsolatban. Imádtam minden percét! Két nagyobb kislányomat is elvittük barátnőmmel, végig énekelték mellettem. Pólusban sem voltak ma délután sokan, de a vetítés végén az emberek ültek tovább csendben. Rengeteg szeretet volt benne, imádták az emberek, akikkel dolgozott, imádjuk mi is. Örülök, hogy -ha csak így is- de kaptunk utolsó nagy munkájából.

138824 2009.11.01. 08:20:23

Interesting blog. I really want to see this movie. I am a big fan of Michael Jackson. (sorry about the English, my Hungarian is not that good.)

2582 2009.11.01. 10:55:48

Sulemia: Ha így van, hogy ezt is megtervezte, akkor ez is egy elmélet, amiről majd lehet filmet forgatni. :) És ha így lenne, az is a profizmusát jelzi. Bár én nem hiszem, hogy egy "vetítéssel" (ez is többértelmű) lépne le. Szerintem, ha nem halt volna meg, fel se merülne, hogy a This is it-et "ennyi volt"-nak fordítsák. Nem vagyok perfekt angolból, de legjobb tudásom szerint nem is ezt jelenti. Az inkább úgy lenne, hogy That's it, nem?

Glo 2009.11.01. 14:08:38

Pontosan erről szól a film. Azoknak akik eddig nem szerették, "csak" hallgatták, ahogy én is tettem. Sajna én nem láttam a filmet, csak egy egy részletet, de már ez is elég volt ahhoz, hogy eldöntsem: igen: megnézném.Fiam imádta, imádja, ezerszer hallgatja a számait, és ma már én is más füllel hallgatom.Mindig is nagy sztárnak tartottam, de a sztárságot megkeserítik a valótlan, vagy valós de túlcicomázott magánéleti zűrök, amit általában a sajtótól születnek, vagy éppp ahogy tudjuk olyan emberek állításából akik ezzel akartak pénz kicsikarni J.tól.sajnálom, hogy mindig a nagy sztárok mennek el ideje korán, pedig J. igazán kisgyermekkóra óta megdolgozott azért amit elért. Én ezért szeretem, és valóban: a háttér itt nem számít,csak a színpad, ahol Ő nagyot tudott alakítani.

3392 2009.11.01. 22:08:37

Na mosmár még jobban meg akarom nézni.

119663 2009.11.01. 22:58:12

Nagyon tetszett a film és szomorúbb lettem, mmit voltam:(

119663 2009.11.01. 23:05:51

Szomorú és fáradt Michael Jacsont láttam, de amikor felment a színpadra életre kelt, a hangja tökéletesen szárnyalt visszafogottságában és remélem amíg énekelt elfelejttette a borzalmakat ami vele történt.

29501 2009.11.02. 01:44:25

Hű, gyerekek, én se vagyok MJ- rajongó, csak egy átlagember aki a 20. században született, de így is (vagy inkább épp ezért) én is végigénekeltem és tapsoltam, meg néhol sírtam a filmet. Londonban vagyok, és itt az egész közönség így viselkedik, hihetelen, h egy mozifilm közben ilyen reakciók legyenek. Erre is csak egy Király képes. :)

127886 2009.11.03. 21:33:27

mondjuk én nem láttam a filmet, csak találgatás.

Ildikó 2009.11.04. 12:01:01

Én nem láttam a filmet, és nem is vagyok tisztában MJ családi kapcsolataival, de azt tudom, hogy rossz gyerekkora volt, Jackson apja sokat verte őket. De akkor a felesége, vagyis Jackson anyja miért nem vált el?? Ma olvastam egy cikket, hogy MJ gyerekeit pszichológus kezeli, mert nem tudják feldolgozni az apjuk halálát. MJ apja meg kaszinókban mulatozik fiatal nőcik társaságában. :( Semmi közöm hozzá, de milyen apa az ilyen?? Nem értem minek szült(nem tudom hány gyereket) egy ilyen embernek...

81939 2009.11.05. 10:06:59

köszönöm :) szóról szóra. tegnap a moziban végülte mindneki a stáblistát (teltház), majd egyszerre tapsolt mindenki. nem vagyok híve a nagy nyálas pátoszos dolgoknak, de ez nagyon odaillett akkor.

71330 2009.11.06. 06:44:34

Na, mostmár tényleg kíváncsivá tették ;)

Keischa 2011.05.19. 21:15:34

This has made my day. I wish all psotigns were this good.
süti beállítások módosítása