- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Még néhány film decemberre

2009. december 30. - Antibaby

Egész jó a termés mostanában, szerencsésen választunk, úgyhogy a pár nappal ezelőtti 4-hez még jött 3 megemlítendő film.

Belső Terek

Woody Allen egy, talán az első komoly hangvételű filmje 1978-ból. Nem tudom, kinek ajánlhatom, nekem tetszett. "Csak" beszélgetnek benne, és minden "bézs és földszínű". A díszlet: gyönyörű, letisztult enteriőrök, és homokos tengerpart. Mindez funkcióval és mondanivalóval bír, bár a vizuális maximalizmus itt épp egy családi dráma közvetett okozójaként jelenik meg. S miközben vázákról és burkolatszínekről megy a diskurzus, emberi kapcsolatok hullanak darabokra.
(Szigorú voltam vele, 10/8.)

Belső Terek

Dogville

A Dogville teljesen meglepett. Az elejével is, a végével is. Kezdetben nagy dogmafilm-rajongó voltam, és ma is szeretem, jó párat láttam Lars von Trier filmográfiájából, bírom a nyers képi világot, a mesterkéletlen beállításokat, a zenétlenséget, a természetesebb fényeket, de ilyet, hogy még díszlet sincs, és ráadásul nem színház, hanem mozifilm, még nem láttam. Kicsit meg is ijedtem, mert a színházak világa sem igazán jön be, és tényleg nem tudtam, mire számítsak. Aztán megszoktam, hogy egy nagy ugróiskola a város, és csak húzogattam fel a szemöldökömet, mikor sorra jelentek meg a színészek. Nicole Kidman-nen nem lepődtem meg, hiszen az ő képe nézett vissza a DVD-borítóról is, de Lauren Bacall, ahogy kapál a krétával rajzolt egresbokrok körül, vagy Chloë Sevigny, James Caan, Stellan Skarsgard, Jean-Marc Barr...
A sztori lassan bontakozik ki, sokáig nem is érzi úgy az ember, hogy történni fog bármi is, és még csak a 3.-4. "felvonásnál" tartunk. Elfogadja-e a kisvárosi közösség az idegent. Na, puff. Nem valami izgalmas. Aztán egyre jobb és jobb, és a végére üt. Igazi tanmese. Azon lehet vitatkozni, hogy a végső döntéssel mennyire tudunk azonosulni. Nekem sem megy, de mivel nincs ötletem, milyen más befejezése lehetett volna, elfogadom. Szeretem, amikor egy film után van min agyalni, vitatkozni, s érdemes a témában fórumokat bújni.
(10/10-et adnék neki. Vigyázat, a Port-on levő leírás erősen spoileres!)

Dogville

Milk

Nem a világ legizgalmasabb filmje, nem a világ legjobb rendezése, de nagyon örülök, hogy láttam. Hiába érdekelt mindig is a melegkultúra és a szabadságjogok, bevallom, nem ismertem a 70-es évek amerikai melegmozgalmának történetét. Tanították ezt nekünk töriből? (Költői.) Nem is tudom, hogy került el eddig ez a sztori. Mindenesetre emiatt, és Sean Penn alakítása miatt érdemes volt megnézni. Másért nem nagyon, közhelyes és elnagyolt. Nem értem a forgatókönyvért kapott Oscar-ját sem.
Az Index azt írja: "A Milk gyenge film, politikai akciónak erősebb, iskolában történelem vagy osztályfőnöki órákon érdemes levetíteni, majd beszélgetni róla." Talán igaza van.
(Én 10/7-et adnék neki.)

Milk

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr356823991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyámlánya 2009.12.31. 01:09:14

a Milk az egyik legnagyobb alkotások egyike volt a magyar filméletben, az utóbbi éveket tekintve.

anyámlánya 2009.12.31. 01:15:24

nah, ezzel nagyon mellélőttem! :-) csak a címen futott át a szemem először, és rögtöne Fliegauf Benedek filmje a Tejút ugrott be, amit, ha jól tudom (?), idegen fordításban a MILK-et kapta.

51153 2010.01.01. 19:23:28

Nekem a Dogville életem egyik legnagyobb filmélménye volt. Mikor először láttam, napokig nem tudtam szabadulni tőle, egy hét múlva újra kellett néznem, hogy elhiggyem. Zseniális.

Sunnyboy 2010.01.02. 20:42:03

Dogville alap! :)

1396 2010.01.05. 11:17:57

A Dogville nekem is nagy kedvencem, úgy beszippantott, mint még film soha! :)

mlhcvx 2010.04.16. 23:43:29

TyjrVi nstveswfvdoq, [url=http://jvfvvfajmubu.com/]jvfvvfajmubu[/url], [link=http://valegkdplstq.com/]valegkdplstq[/link], http://hnqngixlwzds.com/

Matei 2011.08.26. 20:01:04

This forum needed sihakng up and you've just done that. Great post!
süti beállítások módosítása