- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Túlképzett?

2010. május 15. - Antibaby

Telefonon mondtam meg anyukámnak, hogy felmondtam. Egyetlen kérdése volt: és ahova mész, ott fogod használni az angolt? Meglepett, hogy ez az első és legfontosabb szempontja, csak annyit dünnyögtem rá, hogy "biztos többet, mint most".

Egy héttel később leül velem szembe egy pizzériában, kér egy teát a pincérlánytól, és - mint aki már napok óta el szeretné mesélni a nagy felfedezését, csak nem volt rá lehetősége - nagy vehemensen belekezd. Arra jött rá, nagyon jól döntöttem, amikor kiléptem, mert én ide tulajdonképpen túlképzett vagyok.
Félrenyeltem kicsit a kaját, a szemöldököm felszaladt a tarkómig... nem, nem, a kollegáim 90-95%-a diplomás, én nem, úgyhogy nem igazán nevezném magam túlképzettnek. - mondom halkan. De ő nem tágít, csak mondja, mondja, lelkesen érvel: gondolj csak bele, itt dolgozol felsőfokú nyelvvizsgával, miközben egyszer sem kell megszólalnod angolul... A diploma, az egy papír, de mondd csak, hány kollegád tud még felsőfokon egy nyelvet?
Igazad van, egy sem. - mondom annyira halkan, ahogy csak tudom, nehogy más asztaloknál meghallják, és ezzel ráhagyom. Aztán arra gondolok, legalább egyszer nevetni, és nem csak dühöngeni tudok azon, mennyire különbözően gondolkodunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr876824085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

816 2010.05.15. 22:21:45

néha (elég sokszor) többet ér az, mint egy büfédiploma

67331 2010.05.15. 22:39:04

Egyébként szerintem is elgondolkodtató, hogy mennyien nem tartják még mindig semmire a nyelvtudást..Pedig lassan minden szakmában, már a fejlődéshez is elengedhetetlen..Szerintem egy diploma nyelvismeret nélkül konkrétan nem ér semmit, fordítva pedig sokszor a nyelvvizsga többet ér, mint a diploma...

816 2010.05.16. 20:31:13

a diploma megszerzése is már nyelvvizsgához van kötve, bár a nyelvvizsga nem feltétlen jelent egyet a konkrét nyelvtudással...

123146 2010.05.16. 23:03:16

@ac De mennyire nem egyenlő. Én ezt a saját bőrömön tapasztaltam, elég durván. Fordítani szépen tudtam vele, de amint megszólalni, érteni kellett, meg voltam lőve. Hónapok kemény munkája volt, míg megértettem a bolti eladókat, és néhány távolabbi, mondjuk déli államokbeli családtagot.

2582 2010.05.17. 06:33:36

mimke, ac, Tinkmara: egyetértek azzal, hogy a nyelvtudást alulbecsülik, a diplomát meg felmagasztalják, és persze, a diplomához is kell manapság a nyelvvizsga, de nem felsőfokú. Azért rökönyödtem meg azon, hogy a nyelvvizsga miatt túlképzettnek nevezett anyukám, mert az én felsőfokú bizim mögött sincs olyan stabil nyelvismeret, hogy én amiatt bármi pluszt is gondolhatnék magamról. Mondjuk az igaz, hogy ha a munkához is kellene használni, talán nem csak egy bizonyítvány lenne a fiókomban, hanem aktív nyelvtudást is takarna. Tinkmara, simán el tudom képzelni, hogy kimennék Londonba, és nem érteném meg a bolti eladót, vagy én magam nem tudnám elmondani, mit is szeretnék venni. :)

vera 2010.05.25. 09:15:09

Nekem angolbol csak egy kozepfokum van, de mindenfele nativ-val szot ertek. :)Erre akkor dobbentem ra, amikor egy este egy romkocsmaban valamilyen angol csoportba botlottunk, es harom oran keresztul beszeltem egy fiuval, mindenfelerol. Amikor a nyelvvizsgat csinaltam, ugy ereztem, hogy nem lennek tobbre kepes (felsofokra) de valahogy a mindennapokban mukodik. (Nem tudom ki hogy van vele, de en azt figyeltem meg, hogy ha mar beszelsz folyekonyan egy nyelvet, a masodik, harmadik nyelv mar siman megy. Elmarad a frusztracio, a "nem tudok megszolalni"-erzes, hamarabb, gyorsabban, egyszerubben tanulod a szavakat, a nyelvtanra raerzel elsore, es nem begyakorlod, hanem tudod es hasznalod.)

Jenibelle 2011.08.27. 10:44:09

These pieces relaly set a standard in the industry.
süti beállítások módosítása