- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Három étterem

2010. augusztus 02. - Antibaby

Három éttermet szeretnék ajánlani, amelyeket az elmúlt hónapokban fedeztem fel. Kettőt közülük többször is meglátogattam, a harmadikba pedig tervezem, hogy visszatérek.

Aromi Ristorante Pizzeria (Budaörs, Stefánia u. 2.)

Aromi Ristorante PizzeriaAmikor először itt jártam, nem voltam éhes. Úgy éreztem, egyetlen falat sem menne le a torkomon, de végül az illatok, az étlap és a légkör meghozta a kedvem, és legalább egy kis desszertet és egy csésze eszpresszót rendeltem. Az viszont annyira meggyőzött, hogy másodszor már célirányosan mentünk, ettünk, ittunk, díntunk, dántunk.
Az étterem picike, az utcáról pedig még kisebbnek látszik, de ez nem hátrány. Belül hangulatos, családias és ami fontos, hogy füstmentes. Illetve szabad dohányozni, de a smoking area jól elkülönítve, az alsó szinten található, tehát nem fordul elő, hogy valaki az orrunk alá füstöl, amikor mi még csak a főételt élveznénk.
Nem sorolom fel egyesével, mi finom az Aromiban, mert minden, amit csak kóstoltam. Viszont ki szeretném emelni a kávéjukat, amihez hasonlót legutóbb sok éve, egy édes olasz kisvárosban, Comacchio-ban ittam, és máig emlegetem. Az a fajta krémes, de erős csoda, amihez nem hiányzik a tejszín. Nagyon szeretem. Vagyis: én így szeretem.

Bio Gardens Étterem (Bp., V. ker. Képíró u. 3.)

Bio Gardens ÉtteremA felújított belvárosi negyedben (népi nevén Rogánland) található étterem neve alapján előítéleteket ébreszthet, pedig nem az, aminek látszik. Illetve de, itt minden bio, még a whisky és a vodka is, de ezekről nem tudok részletekbe menően nyilatkozni. Annál inkább a szejtánból készült kebabról, a gundel palacsintáról és a friss, természetes limonádéról, mind nagyon finom. Desszert gyanánt viszont méginkább érdemes megkóstolni a mini tortát, isteni.
A Bio Gardens nem kizárólag vegetáriánus étterem. Ugyan tényleg van választék húsmentes ételekből (végre), de épp annyi a húsos is. Sőt, a magyar konyha ízei, de akár pizza vagy hamburger is kapható.
Sokan hiszik, hogy ami bio, az íztelen, de szerintem tévednek. Talán kicsit eltér a megszokottól, de véleményem szerint az, hogy egy étel kizárólag ökológiailag ellenőrzött gazdálkodásból származó alapanyagokat tartalmaz, nem csak egészséges, de lendít az ízvilágon is. Persze ez ízlés, és tapasztalatom szerint szokás illetve szoktatás (a természeteshez) kérdése is, no meg hité.
Szintén berögződés, de a Bio Gardens esetében semmiképpen sem igaz, hogy a bio megfizethetetlen. Az árak korrektnek tűnnek, különösen a minőség tükrében.
Nem elhanyagolható, hogy kellemes, mindenféle fellengzősségtől mentes a környezet. A belső helyiségben egy poszter-napraforgómező tövében étkezhetünk, a leghangulatosabb viszont a terasz, esténként. Egészen külföldi nyaralás feeling, bécsi és horvátországi emlékeket ébresztett bennem.
(A Bio Gardens honlapját linkelni nem tudom, mert épp fejlesztés alatt áll, és úgy tudom, az étlapot is a napokban cserélik, cserélték.)

Alessio Olasz Étterem és Kávézó (Bp., II. ker. Pasaréti út 55.)

Alessio Olasz Étterem és KávézóVolt egyszer egy Alex Cukrászda. Pasarét legendás "cukija", mindenki találkozóhelye. Az én szívemnek különösen kedves, mivel itt készítettem életem első (újságárusnál kapható lapban megjelent) interjúját, Halász Judittal. Majd úgy 4 évvel később itt meséltem el az egész addigi életemet zanzásítva Drisnek, az első randinkon.
Az Alex Cukrászda helyén pedig most az Alessio üzemel. Igazi olasz ízekkel, remek kávéval, különösen hangulatos kerthelyiséggel, jómodorú pincérekkel.
Nincs mit ragozni rajta, itt minden a helyén volt, úgyhogy biztos, hogy máskor is meglátogatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr136824145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

24757 2010.08.02. 18:30:29

Na a középsőt még nem ismertem. De akkor lecsekkolom én is. Miért írtad, hogy végre nagy a választék a husiból? Már nem vegába nyomod?

2582 2010.08.02. 19:15:37

Pont azt írtam, hogy végre nagy a választék húsmentesből. :) Nem tudom, neked be fog-e jönni a hely, kíváncsi vagyok. Szerintem használnak olyan alapanyagokat, amiket te nem eszel, de nem vagyok benne biztos.

24757 2010.08.02. 19:48:14

Igazából húst halat meg tojást nem eszek főleg. Hagymát gombát elvétve de igen. Alkoholt sem sosem, nem tudom azt mennyire használják azt a konyhában. De majd akkor és ott minden bizonnyal kiderül...

2582 2010.08.02. 20:14:47

A hagyma miatt aggódtam, a többit szerintem ők sem teszik mindenben. Alkoholt pláne nem.

24757 2010.08.02. 22:17:27

Akkor olyan nagy baj nincs. Bár igazából a hagymával is haza lehet vágni a jó vega konyhát. sokkal egészségesebb a hing, aszafoetida. Arra rákattantam komolyabban. Meg akkor megint benéztem az írásodat, vagyis a húsmentes szót. :)

Keiwan 2011.07.03. 19:19:22

I reockn you are quite dead on with that.

Jaundalynn 2011.07.04. 18:58:35

Whoever wrote this, you know how to make a good artcile.
süti beállítások módosítása