- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Két jó film

2011. július 21. - Antibaby

Little Miss Sunshine

Little Miss Sunshine / forrás: port.hu

Magyar címe: A család kicsi kincse, de ezt most írtam le először és utoljára. Nagyon nem tetszik, nem is értem, miért kell azt is erőszakkal lefordítani, amit nem lehet. Mondjuk legalább annyi van benne, hogy utal a film egy fontos elemére, a családra. Amire az eredeti cím nem. Na de akkor is...
Vígjátéknak titulálták, és végül is az is, végig a helyzet komikumában vagyunk, és még befut a képbe pár konkrét poén is, olyan jobb fajta, amilyet a film után még hetekig idézget az ember. Ugyanakkor mégis úgy érzem, a vígjátéki megjelölés kevés, több ez annál, társadalomrajz, családi dráma... hova fokozzam? Ráadásul amerikai, de engem hangulatában inkább az angol vígjátékokra emlékeztetett (mondjuk Mike Leigh Titkok és hazugságok című filmjére). A poénok meg tényleg ütnek.
A színészek közt, Toni Collette, Greg Kinnear és Alan Arkin mellett Steve Carell, az amerikai Office sorozat Michael-je is feltűnik. Örültem, hogy ilyen komolyabb szerepben is láthattam. Már majdnem elkezdtem írni, hogy hol volt ez a színész majdnem 50 évig, nem is értem, hiszen jól játszik, jó kiállású, jóképű, és olyan arca van, amivel akciófilmtől vígjátékon át drámákig bármit eljátszhatna... aztán megnéztem a filmográfiáját, és meglepődtem. Jó sok szerepe volt már, de én az Office előtt sosem találkoztam az arcával. Valószínűleg azért, mert kimaradtak olyan biztos fontos mérföldkövek a mozis műveltségemből, mint pl. a 40 éves szűz.
(8/10, szerethető, keserédes film.)

 

Michael Clayton

Michael Clayton / forrás: port.hu

Nekem mindig furcsa, ha egy név a cím, mert azt sugallja, hogy egy nagyon jelentős személyről szól, aki valami világrengető tettet vitt véghez, és most tisztelgésül nagysága előtt összefoglalják az életútját. Ehhez képest gyakran kiderül, hogy nem éppen erről van szó. Egy nyüzsgő titkárnő, egy balettkarrierre vágyó kisfiú, egy hétköznapi aktakukac, szóval bárki lehet, akinek a nevét címmé emelik. Persze ő a fő karakter, szóval értem, mégis fura, ha az egész filmet egy fiktív személy fiktív nevével címzik. Mondhatni, megúszós.
No, de nem is tudom, miért írtam ezt ilyen hosszan, mert végül is a Michael Clayton ettől függetlenül egy jó kis krimi. Legalábbis nekem tetszett, izgalmas és érdekes volt, és azon ritka filmek egyike, amelyeknél belefeledkezve is feltűnt, hogy a vágás mennyit hozzátesz a feszültséghez. Valamint - amire nem emlékszem, hogy sokszor lett volna példa - , hogy egy krimiben a végéhez közeledve nem is annyira az "ügyről", hanem inkább a főszereplő lelkivilágáról tudunk meg többet. Én legalábbis így éreztem, egyre jobban átjött a vívódása, hogy legyen hűséges barát, jó ügyvéd, és egészségesen önző is egyszerre. A vége főcím alatti, hosszan vett arcjátékért meg adtam volna George Clooney-nak valami díjat.
(8-9/10, tetszett, de azért nem a világ legjobb filmje.)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr726824389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suzy9 2011.07.22. 01:45:19

Az 1.nekem az egyik favoritom, amugy jobb vagy, mint a port.hu!!!! Egy csomo filmet altalad lattam es nem bantam meg, mar kategorianak szamitasz, a pasim mindig kerdezi, h. mit nezunk, erre csak annyit valaszolok antybaby dijas!!! De az Elek es szereteket nem tudom megszerezni, pedig nagyon rakattantam!!! Vigyazz Magadra!

2582 2011.07.22. 09:53:08

suzy9: El sem hiszed, milyen jól esik egy ilyen hozzászólás, szerintem még nem is írt be senki ilyen szépet. :) Egyrészt örülök nagyon, mert ez a célom a filmes bejegyzésekkel. Másrészt meg kell említenem, hogy nekem is vannak "forrásaim", a legtöbb ajánlást pl. Puzsér Róberttől fogadtam el, a Radiocafé-n futott A hét mesterlövésze c. műsorából. Nem tudom, budapesti vagy-e. Az Élek és szeretek szerintem beszerezhető a művészmozis tékákban, mondjuk az Odeon-ban, de nem vagyok 100%-ig biztos benne.

26323 2011.07.22. 10:28:14

Én is vakon bízom a filmjeidben, nagyon hasonlít az ízlésünk. Meg azt is szeretem, amikor lehúzol olyan filmeket, amiket én sem szeretek. :) Eddig egy kivétel volt, a Hóbortos szerelem, hát azt végigszenvedtem, bocsi. :) (A mondanivalót értékeltem, de nagyon nagyon izzadtságszagú volt az egész nekem.)

2582 2011.07.22. 10:37:36

morri: Örülök nagyon. :) Hóbortos szerelem? Azt biztos nálam olvastad? Én szerintem nem láttam. Vagy a Kótyagosra gondolsz, Adam Sandler-rel?

26323 2011.07.24. 12:41:23

Az lesz, bocsi.

Sunshine 2011.08.26. 14:31:02

Calilng all cars, calling all cars, we're ready to make a deal.

Rileigh 2011.08.27. 15:32:01

Grade A stuff. I'm uqnusetinoably in your debt.
süti beállítások módosítása