- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Ha nagyon akarom, mindkettő a boldogság kereséséről szól

2011. október 06. - Antibaby

Na jó, most már a kényesebb gyomrúak is visszajöhetnek, nem lesz több menstruálós bejegyzés. Viszont rég írtam filmeset.
Mindig dilemmázom rajta, hogy ha olyanokat látok, amelyeket nem szívesen ajánlanék senkinek, mert szerintem nem jók, azokról is írjak-e. Mármint a nagyon rosszakkal meg a közepesekkel foglalkozzak-e? Vagy csak azokkal, amelyeket valamiért érdemesnek tartok a megnézésre? Most az utóbbiból következik egy páros.

A boldogságtól ordítani

A boldogságtól ordítani / forrás: http://criticalmassesmedia.com

Ezt a filmet nem először láttam, de most nagyobb hatással volt rám, mint anno, magamba zuhant 21 évesként, amikor amúgy is hármasával néztem a Művész moziban a nyomasztóbbnál nyomasztóbb történeteket. Most egész sokat tudtam nevetni is rajta, akkoriban pedig csak megdöbbentett.
Az a fura, hogy Drissel ugyanazok szoktak tetszeni vagy nem tetszeni, de ez a kivételek közé tartozik. Én nagyon élveztem, teljesen lekötött és imádtam elmerülni a részleteiben, ő meg a felénél már fészkelődött a kanapén és annyit mondott, hogy "de lapos...".
A boldogságtól ordítani sokaknak lassúnak és semmitmondónak tűnhet. Sőt, biztos vannak, akik meg erőltetettnek érzik. Szerintem viszont ritkán készül olyan film, amiben a jelenetek külön-külön is ilyen jók. Tulajdonképpen az egész film ritka jó jelenetek sora. Precízen megírt párbeszédekkel van tele, olyan alaposan megválogatott szavakkal (szinkronosan láttam, úgyhogy lehet, hogy a fordítás is dobott rajta), amelyekkel el tudja érni, hogy egyszerre legyek szomorú, de közben nevessek is. Tény, hogy nincs tele akcióval, bár bőven van benne feszültség. Lassabb tempójú, mint azt az amerikai filmektől megszoktuk, de szerintem ez csak jót tesz neki. Így tűnnek fel fontos részletek és ettől lesz az egész olyan ironikus is.
Zavarba ejtően szókimondó film. A nonszensz és a hétköznapi határán billeg, és végül mindannyiunknak tükröt állít.
(8/10, nagyon tetszett.)

 

Ollókezű Edward

Ollókezű Edward / forrás: http://www.fanpop.com

Ez is olyan film, amit már láttam, nem is egyszer. Középiskolásként, aztán huszonévesen, és most harminc felett. Már az nagy dolog, hogy mindhárom, eléggé különböző időszakomban nagy hatással volt rám. Megríkatott és meg is nevettetett.
Mese az egész. Felnőtt mese, amit gyerekek is megnézhetnek. De miközben a film egy egyszerű történetet mesél el, társadalomkritikát is megfogalmaz. A sztori maga pár mondatban simán elmondható, és még csak nem is túl egyedi, de olyan jó a rendezés és olyan ütős a képi világa, hogy kellően elszórakoztat és leköt végig.
Az Ollókezű Edward a fiatal Johnny Depp első szerepeinek egyike. Valahol itt szerethetett bele Tim Burton, hogy aztán évtizedekig újra és újra vele forgasson, és valahol ebben az időszakban kerülhetett Johnny karjára a Winona Forever tetoválás is. Szóval nem ma volt a forgatás, na.
(9/10, nagyon szeretem. Jobb, mint a Charlie és a csokigyár, de még nem Amélie csodálatos élete.)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr586824601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása