- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Chapter 1.

2012. február 09. - Antibaby

Majdnem egy éve érzem, hogy minden „rosszabb”, mint előtte volt, vagy inkább úgy mondom, működésképtelen, megy szét. Ráadásul rajtam kívül álló okok miatt. Magyarul: ha a fejem tetejére állok, ha megfeszülök, akkor sem tudok tenni semmit ellene. Ez új élmény, mert én mindig kézben szoktam tartani a dolgaimat, és mindig úgy voltam vele, hogy amit teszek, amit képviselek, az alapján alakul az életem.
Ide illő, megbukott szólások: Ki mint vet, úgy arat. Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát. Mindenki a saját maga szerencséjének kovácsa. Ésatöbbi.
Na, most ezek a nagy bölcsességek látszanak megdőlni, de ez a legkevésbé sem panasz! Nem az. Mindjárt mondom, hogy miért.

Szóval már egy éve érzem, de kb. október óta felgyorsultak az események. Azóta más dolgok érdekelnek. Más könyveket, blogokat, fórumokat olvasok, más videókat és filmeket nézek, máshogy gondolkodom pár dologról, pl. politikáról, médiáról, vallásról, munkáról és még hosszan sorolhatnám. Tulajdonképpen a Világról, nagy V-vel.

Nem tagadom, eleinte letargiát okozott, aztán szépen lassan összetettem a puzzle-darabkákat és kialakult egy nagyjábóli kép. Hiányoznak elemek, még nem tudom pontosan, milyen a kép közepe, de már nem egy dobozni összekeveredett kartondarabka van elém borítva. És most mosolygok, mert mosolyognom kell. Nagyon nagy utat jártam be, miközben egyhelyben ültem. Utazás a fejemben, a lelkemben, és az értékrendemben.

Az a röhej, hogy nagy felismeréseim és bizonyosságaim vannak, miközben sosem éreztem erőteljesebben, hogy akár tévedhetek is. Emiatt a nagy tévedési lehetőség miatt vagyok úgy az egésszel, hogy legszívesebben nem is beszélnék róla. Közben meg jól esne „belépni egy klubba”, ahol hasonló emberekkel dumcsizhatnánk erről egy nagyot.

Érzem, hogy minden, ami most még van, elképzelhető, hogy hamarosan nem lesz, vagy nem úgy lesz. Sorban mennek csődbe cégek, ismerőseim vesztik el eddig biztosnak tűnő állásukat, vállalkozó ismerőseim a megrendeléseiket. Nagy múltú, egykor tőkeerős vállalatok elkezdtek csúszni a fizetéssel. A kicsik szintén. A tévé, rádió meg mindeközben, mintha nem is erről a világról beszélne. Néha rám tör, hogy mit fogok csinálni, ha hónapokig nem lesz munkám, nem lesz pénzem. Hogy fogom kifizetni a lakáshitelt meg a rezsit. És ha nem tudom kifizetni, akkor mi lesz. Közben viszont azt is érzem, hogy van rajtam egy nagy nyugalom. Racionálisan nem tudnám megfogalmazni, miből is adódik ez a nyugalomérzetem, de az biztos, hogy változásokat érzek, de nem tudom pontosan megfogalmazni, mik is azok. Mintha a világ egy része másfelé kezdett volna el autózni, de csak képletesen, úgy, hogy a többiek ezt nem is veszik észre. Mintha ez a pénzközpontú berendezkedés kibújna a saját bőréből, és új értékrend teremtődne helyette. Nem lennék szomorú, ha így lenne, de ez egy másik bejegyzés témája.

Amikor azon gondolkodom, hogy írjak-e erről egyáltalán, mindig meghátrálok. Eszembe jut, hogy talán ezren fognak nekem esni, kinevetni azért, hogy így érzek, és hogy a világban ilyen változások jeleit látom. Ugyanakkor arra is rájövök, hogy amikor világról beszélek, arra  a képre gondolok, amit én őrzök róla magamban. És miért is ne változhatna bennem ilyen irányba bármi is, miért ne válthatnék én értékrendet? Már nem tudom, én változtam-e meg, és ezért érzem, hogy a világ is fordul velem, vagy épp fordítva. Igazából nem is lényeges a sorrend. Kölcsönhatásban vagyunk, a fejemben legalábbis mindenképp.

Lehet, hogy anyagilag nehéz idők jönnek, de egyben az is lehet, hogy lelkileg meg jobbak, mint az előző időszak volt. Egyre gyakrabban érzem, hogy nyugodt vagyok. Várom, hogy ha még borulnia kell valaminek, hát boruljon, és ha fenekestől fel kell fordulnia mindennek, akkor forduljon. Csak akkor haladjunk! Legyünk túl rajta, mert nagyon kíváncsi vagyok, mi vár a túlon túl.
Itt most megint mosolyognom kell. Nem látja senki, de elhúzódik a szám a füleim irányába. Valami szépet és jót érzek közelegni. Csak elhinni nem tudom még.

Kölcsön kaptam egy könyvet, embert lehet vele ölni, olyan vastag és nehéz. 730 oldal, még csak a tizedénél járok. Nem véletlenül ilyen, nagyon sok bölcsesség olvasható benne. A címét most nem írom le, majd ha kiolvastam. Csak egyetlen mondatot idézek –, még az is lehet, hogy valaki ennyiből ráismer –, amelyet  nagyon igaznak érzek magamra, és amely valamelyest kiegészíti a fent írtakat is:
„ Tele vagy félelemmel – és az a legnagyobb félelmed, hogy a legbiztatóbb ígéretem esetleg életed legnagyobb hazugsága lesz.”
Így igaz.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr346824861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit 2012.02.09. 19:59:11

Nem vagy egyedül.Bár sokkal rosszabb az anyagi helyzetünk mint bármikor, biztonságban érzem magam. Az okát nem tudom.

72833 2012.02.09. 22:39:28

mert ilyenkor tud rájönni az ember, hogy a boldogság nem azon múlik, hogy mennyi pénze van az embernek. Bennem is sokminden változott, változik, úgy tűnik ez nem csak nekem ilyen időszak. Az ember megtanul elengedni.

mimikri08 2012.02.11. 06:55:23

Merle Malevil... tanulságos, ahogy a valós dolgok valós értéke előtűnik. És oda a hiúság mágiája.

54736 2012.02.11. 09:19:31

Nekem is van egy titkos érzésem... Nem is egy, dehogy... de ez, a legrejtélyesebb, valamiféle belső kiapaszthatatlan örömforrásról tudósít. Még a legnagyobb fájdalom időszakában is fel-felbuzgott régebben... Csak egy pillanatra, villanásnyi időre árulta el magát, rácsodálkoztam, félénken kortyoltam belőle. Aztán minden ment tovább. Mintha búvópatakom visszahúzódott volna egy időre a lélek keményebb rétegei mögé, mégis rendületlenül hiszem, hogy el nem apadt. Sőt, azt hiszem róla, hogy el nem apadhat. Sohasem. Megtaláltam.

40669 2012.02.11. 10:26:55

Nekem is hasonló - lehet, hogy ebben szerepe van annak, hogy kb. egyidősek vagyunk. Valami olyasmi, hogy ha fejben tehetős vagy, akkor úgyis lesz valahogy, és ha még ügyes is, különbéke-képes, akkor a legeslegmegfelelőbb módon. Márpedig miért is ne lennél ügyes.

162123 2012.02.11. 12:59:13

Hogy te micsoda mázlista vagy, hogy idáig kitolódott ez a felismerés.

Ági - kockas 2012.02.11. 20:56:30

Bölcsülsz... az van.

egybeteg 2012.02.13. 01:14:31

Nekem csak egy megjegyzésem volna, mimikri hozta fel Merle Malevil című regényét. Mert egyfelöl igaz, hogy vannak olyan helyzetek, mikor minden átértékelődik, és értékek kerülnek a helyükre, másfelől a regény úgy ér véget, hogy sikerül megint előállítani a pisztolygolyót.

bogár 2012.02.13. 16:09:33

"Emiatt a nagy tévedési lehetőség miatt vagyok úgy az egésszel, hogy legszívesebben nem is beszélnék róla. Közben meg jól esne „belépni egy klubba”, ahol hasonló emberekkel dumcsizhatnánk erről egy nagyot." Vannak ilyen klubok, inkább barátok, baráti társaságok. Előbb-utóbb be fognak kerülni az életedbe - velem legalábbis így történt. Másik: Poppert egyszer számon kérte valaki egy beszélgetés alkalmával, hogy "hogy mondhatod most ezt, mikor ebben és ebben a könyvedben meg mást állítottál?" És ő csak annyit válaszolt mosolyogva: "jogomban áll megváltoztatni a véleményem." Úgyhogy beszélj róla nyugodtan! :)

2582 2012.02.13. 16:27:21

Köszönöm mindenkinek a kommenteket! Bátorítanak a folytatásra.
süti beállítások módosítása