- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Két film arról, hogy hogyan kellene, vagy hogyan nem

2012. április 30. - Antibaby

Államtrükkök (Fair Game)

Fair Game / forrás: filmzone.hu

Talán feltűnt már néhány olvasómnak, hogy mostanában két téma körül forognak a filmek, amelyeket nézek és amelyekről írok. Az egyik a "mi van a Földön kívül" vagy "mi van a halálon túl" témaköre, a másik meg az összeesküvésekkel kapcsolatos sztorik köre, legyen az médiamanipuláció, politikai bábjáték stb. A két topic pedig egyben egyetlen nagyot alkot, de ez most mindegy.
Az Államtrükkök című film remekül beleillik ebbe a sorba, természetesen a második témakörbe. Annál is inkább, mert nem tudok jobb példát arra az esetre, amikor az 'összeesküvés' szóhoz még véletlenül sem kell odabiggyeszteni az 'elmélet' kiegészítést. Ugyanis ez egy igaz történet, a moziverzióhoz még a neveket sem változtatták meg.
A film témája az USA Irak ellen indított háborújának indokolatlansága, valamint az ezzel kapcsolatos erősen félrevezető (hazug) tömegtájékoztatás. Valerie Plame és férje, Joseph C. Wilson történetének olyan színészek igyekeznek nézettséget szerezni, mint Naomi Watts és Sean Penn.
Örök szkeptikusoknak és politikai thriller rajongóknak kifejezetten ajánlott.
(7/10. Gondolatébresztő film.)

 

Az élet fája

Az élet fája / forrás: http://mariosundar.tumblr.com/post/4201517529/the-tree-of-life-coming-soon-tumblr-here

Ez a film gyönyörű. Csodaszép. Egy hatalmas vizuális orgazmus, nem mindennapi gondolatokkal, szokatlan stílusban. Ilyenkor sajnálom nagyon, hogy nincs itthon projektorunk, vagy hogy nem moziban néztem meg. Számomra érthetetlen is, hogyhogy nem kapott semmilyen díjat az operatőre.
Az élet fája megosztó. Valaki vagy imádta, vagy ki nem állhatta. Egyesek szerint meditatív és csodálatos, mások szerint értelmetlen, vontatott vagy szentimentális. Több helyen azt olvastam, hogy elég az első 5 percben figyelni a mondatokra, utána pedig csak hátradőlni és élvezni a képeket.
Akárhogy is, engem lenyűgözött. Kimondottan pozitív élmény volt, hol sírós, hol mosolygós. Nem mondom, hogy minden részletét értettem, azt hiszem, ahhoz kicsit kevés tudással rendelkezem még a vallások, Biblia, spiritualizmus terén, de a nagy része és az érzés megvan, és valami azt súgja, hogy ez a lényeg.
Ajánlom azoknak, akik spirituális érdeklődésűek, az istenhit nem feltétel, de témába vágó. Nem ajánlom viszont egyáltalán a vér-szex-bunyó-üldözés függőinek, mert baromira fognak unatkozni.
Az én olvasatomban a film főszereplője nem Brad Pitt, és nem is Sean Penn, hanem a kisfiú Jack, mégis lemaradt a neve a plakátról, de még a Port.hu-s oldalról is. Egyébként Hunter McCracken-nek hívják, és ha valaki tudja, árulja el nekem, miben láthattam már, ugyanis a filmográfiája szerint semmiben, de ebbe nem tudok belenyugodni. Nagyon ismerősnek tűnik valahonnan.
(9/10.)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr866824907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekem8 2012.05.01. 13:52:53

Szia! Az Államtrükkök-et láttam és baromi jó volt....amugy is mániám az összeesküvéselméletgyártás:) Kiderül mennyire nem mi döntjük el,hogy élünk....:) (jó ,hogy irtál már):)

2582 2012.05.01. 14:29:25

nekem8: Én is úgy érzem, hogy nagyon nem mi.
süti beállítások módosítása