- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Az ajándék

2012. július 16. - Antibaby

Elmesélek valamit.

Anyukám az 60-as években volt kislány, illetve tinédzser is. Amióta az eszét tudta, ruhákat tervezett és varrt. Először a babáinak, aztán tinédzserként már magának és az ikertestvérének is. Saját készítésű ruháiban mentek együtt a diszkó klubba meg az Ifi Parkba. Aztán anyu ruhaipari suliba ment, és felnőttként is ezzel foglalkozott.

Még kislányként volt egy könyve, amit nagy becsben tartott. Ruhát varrok a babámnak volt a címe, volt benne valami sztori babákról, meg azok ruháiról, és ami a lényeg, hogy minden dupla oldalból az egyik egy szabásmintát tartalmazott. Anyukám gyerekként imádta, az identitása része volt.

A nagymamája (az én dédim) azonban egy nap (úgy a 60-as évek eleje felé lehetett) fogta a könyvet, amelyről tudta, hogy kislány anyukám legnagyobb kincse, és odaajándékozta egy vadidegen gyereknek. Ahogy mesélik, merő rosszindulatból és erőfitogtatásból tette, mert tudta, hogy ezzel tud fájdalmat okozni anyukámnak. Mire anyu megtudta, hogy nincs meg a könyv, már nem lehetett visszaszerezni, és senki sem tudta vagy nem akarta tudni, ki is volt az a kislány vagy kisfiú, akihez került. Nagyon valószínű, hogy az illető gyerek nem is értékelte úgy azt a papírköteget, mint ahogy anyukám.

Ahogy minden gyerek, akinek elvették a kedvenc játékát, úgy anyukám is ki volt borulva. Nagy gonoszságnak tartotta ezt az egészet, és az is volt. Ha jól érzékelem, ez élete egyik legfájóbb pontja, pedig nem kevésről tudna mesélni.

Azóta, a 60-as évek óta keresi ezt a kb. 20-30 oldalas kiadványt. Nekem is folyton emlegeti, és ha pl. egy antikváriumban járunk, mindig megnézi még a hátrébb csúszott köteteket is, hátha ott lapul egy Ruhát varrok a babámnak. Persze soha nem kapta meg újra.

No, hát én most megtaláltam neki a Vaterán. Az 1962-ben 9 Ft-ért árusított könyvet most közel 3000 Ft-ért tette fel valaki, én meg ráígértem még egy kicsit, csak mielőbb megkaphassam és véletlenül se adják oda másnak.
Ma meg is hozta a postás. Szépen, triplán átcsomagolva adták fel, hogy ne sérüljön meg. Egészen jó állapotban van, meg is szaglásztam, nincs "60-as évek szaga". (smiley)

Amilyen hamar csak lehet, oda fogom adni anyunak. Remélem, nagyon fog örülni, mostanában úgyis kezd megint elhatalmasodni rajta a rosszkedvűség.
Nem emlékszem, hogy adtam-e már ennél fontosabb ajándékot valakinek. Izgatottan várom, mit fog szólni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr496824987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

165430 2012.07.16. 19:42:58

már ezért megérte, hogy feltalálták az internetet. bár tudnám, hogy az én anyukám minek örülne ennyire...

Erika 2012.07.16. 22:43:05

majd írd meg, mit szólt hozzá! :) De jó! Arra nem gondoltál, hogy mi lenne ha ez a könyv pont az a könyv lenne......? Ami anno az övé volt! :)

bluemoon 2012.07.16. 23:43:21

Hmm, Erika, én is éppen erre gondoltam. Mi lenne, ha ráismerne?:)

68941 2012.07.16. 23:58:53

:) juj, nagyon várom a beszámolót, hogy mit szólt hozzá és milyen jó lenne, ha tényleg ez lenne az a KÖNYV :)

26323 2012.07.17. 16:19:18

Elég keveset tudok az anyukáddal való kapcsolatodról, csak az elejtett félmondatokból tudok következtetni dolgokra. Úgyhogy csak annyit szeretnék mondani, hogy nagyon nagyon jó ember vagy, szeretném csak a töredékét elérni megbocsájtásban annak, amit te tudsz.

2582 2012.07.17. 16:57:01

[morri](#12545300): Ezen most én hatódtam meg. Köszönöm, hogy így látod.

137822 2012.07.19. 11:30:16

szivesen lennék a helyedben, jo érzés lehet ekkora örömet szerezni az ember anyujànak. biztos kiszökken majd pàr örömkönny..

66942 2012.07.19. 14:22:43

Egy nagyon szép emléket idéztél fel bennem, én apám gyerekkori mesekönyvét leltem meg tavaly egy szegedi antikváriumban, sem a címét, sem a szerzőt, semmit sem tudtam róla csak egy töredéket a könyvből, de a neten addig kutattam, míg kiderítettem a könyv azonosítóit és azonnal megvettem. Alig bírtam magammal, hogy végre átadjam, a családom javasolta, hogy várjam meg vele a születésnapját, de nekem nem volt ehhez türelmem. Fogtam és odaadtam neki, ő pedig csak állt és nem hitte el, egy nap alatt újra olvasta és azonnal visszaadta az unokáinak. Nagyon fura, azóta eltűnt egy legenda a családunkból. De megérte.

donnaquijote 2012.07.20. 09:31:44

Istenem! Ez nekem is megvolt! Én is szerettem, varrtam belőle, eleinte a babáknak, később magamnak is. Sok-sok fájó és örömteli emléket idézett fel bennem is a történeted, érzések áradnak, kavarognak bennem. Mi manapság rohanva éljük a mát, átviharzunk a jelenünkön, emlékezni sem fogunk rá. Oly ritkán van idő, kedv a múlt felidézésére, pedig nagyon hasznos. Csak az tud virágozni a jelenben akinek ép gyökerei a múltból is táplálkoznak. Szívmelengető történeted erre is tanít.

816 2012.07.22. 21:44:45

jajj istenem :) én a Panni és babái c. könyvet túrtam fel ugyanígy, ugyanezért :) és nálunk is anya nagymamája ajándékozta el csak úgy... én nem értem ezeket a dédiket, mi ütött beléjük?! és tényleg fantasztikus, amit megteszel az anyukádért, igazán remélem, hogy egyszer még nagyon jó lesz köztetek a kapcsolat, még ha nem is az a klasszikus anya-lánya fajta.

vera 2012.07.23. 16:41:34

milyen szep ez a tortenet...

67331 2012.07.26. 09:49:11

Nekem is volt ilyen. Annyira jó, hogy ilyen egyszerűen meg lehet már találni régi könyveket, én is megtaláltam könyveket, amiket Anyu régóta emleget. És milyen egyszerű vele örömet szerezni :)
süti beállítások módosítása