- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

Magán vs. céges

2012. augusztus 26. - Antibaby

Általában nem szoktam kiszólogatni a blogból, de most megteszem, mert felmerült bennem egy kérdés, és szeretném az erre járók véleményét is kikérni.

Ha Ádámtól, Évától kezdeném, valami olyasmit írnék, hogy: az élethez pénz kell, a pénzhez pedig valahol dolgozni kell... blablabla. Csakhogy egy cégnek általában akkor éri meg foglalkoztatni valakit, ha az a valaki megtermeli a munkabére és járulékai sokszorosát. Mondjuk, hogy szerény elvárások szerint a dupláját. Azaz, ha a munkavállaló szeretne hasznos lenni és így megmaradni a munkahelyén, közvetlenül vagy közvetetten profitot kell termelnie a cégnek.

Itt már közelít a kérdésem, de még egy kis forró kása kerülgetés:

Gondolom, a legtöbb dolgozó ember esetében van némi difi a magán értékrendje és a cégnél elvárt értékrendje között. Magyarul: olyan feladatokat is el kell végeznie a pénzért, ami magánemberként eszébe sem jutna, vagy amit kifejezetten ellenezne. Ennek több árnyalata is lehet, az egészen durva dolgoktól a lightosabbakig sok mindent el tudok képzelni, meg persze saját emlékeimből is táplálkozhatom.

A kérdés, hogy ti ezt hogy tudjátok kezelni?

Nyilván nem mindegy, hogy százszámra kell-e hamisítani a számlákat egy maffiózónál, vagy egy, a vevőnek nem igazán jól álló ruhát kell kihagyhatatlan vételként eladni. És az sem, hogy az ember behajtóként dolgozik, vagy bábaként... csak hogy szélsőségeket említsek. Tehát biztos mindenki a saját személyiségén és a saját munkakörén keresztül látja ezt a témát, ezért is érdekel annyira, ki hogyan oldja meg.

Hogy egyeztetitek össze a magánemberként képviselt értékeiteket a cégessel? A non-profit személyiségeteket, viselkedéseteket a profitorientálttal?

Komolyan érdekel, szívesen veszem a kommenteket.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr366825017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

réka 2012.08.27. 10:11:26

Én egy multinál dolgoztam informatikusként, rengeteg pénzért, és különösebb erkölcsi aggályaim sem voltak, csupán annyi zavart, hogy amit csinálok semmire sem jó, azt leszámítva hogy valakit gazdagítok... És bár jól megfizettek érte, meg nem volt egy rossz munkahely, egyre nehezebben viseltem el ezt a gondolatot, és egyre inkább éreztem, hogy nap mint nap olyan valamivel szeretnék foglalkozni, aminek haszna is van. Így váltottam, most sokkal kevesebb pénzért tanítok, és rengeteget önkénteskedek és sokkal boldogabb vagyok. Azt viszont nem tudom, hogy mi lesz akkor, amikor magamon kívül 1-2 éhes szájat etetni kell...

67331 2012.08.27. 22:21:46

Hát, ez nehéz eset, bár én mindig közöltem/közölhettem a főnökömmel, ha nem értettem egyet. De azért a legtöbbször az ő dolga, hogy szakmailag/anyagilag/a megrendelő felé mit vállal be. Ő adja a nevét hozzá, szóval elég nehéz ügy ez. Azért volt, hogy ennek ellenére olyat kellett csinálnom, amit hülyeségnek tartottam....Ugyanezt egyébként a megrendelő is képes eljátszani, szóval a kérdés ebben az irányban is áll. Amíg fizetnek, bármit megcsinálsz?

vera 2012.08.31. 01:18:39

Beszelgettem egyszer egy operaenekessel, o mondta, hogy amikor korusban enekel ilyen modern, vonyitas-szeru szarokat, akkor mindig arra gondol, hogy ha vege van, elmegy a felesegevel a kedvenc olasz ettermebe es teletomi magat spagettivel. :) Amugy meg, azt hiszem, vannak dolgok amiket nem tudnek egyszeruen megtenni, penzert sem. OKe, nincs meg ot gyerekem, es beteg szuleim akik anyagilag ram szorulnanak stb., de pl haszontalan dolgok valakire valo ratukmalasa tuti nem menne. A kemenyebbekre mar gondolni sem merek :) A penz viszont sokszor nagy ur, szerintem ez motivalo ilyen esetekben. Sajnos. Es nem vetek meg senkit emiatt.

20753 2012.09.01. 22:13:44

Én multiszolga voltam és imádtam az lenni, aztán megszületett az első gyerek és mikor úgy változott volna a munkám, hogy nagyon sokat kellett volna külföldre menni, akkor inkább elváltunk egymástól. Most bankban vagyok - ami a lehető legmesszebb áll a beállítottságomtól -, a fizetésem kb. harmada, van két gyerekem, részmunkaidős vagyok és igazából nagyon szerencsés, hogy lehetek az és így is elég a büdzsé. De azt is tudom, hogy ha valami miatt egyedül maradnék a két gyerekkel, akkor gond nélkül lennék ismét multiszolga, hogy az általam kitűzött színvonalat biztosítsam nekik. Azért bízom benne, hogy nem kerül rá sor.
süti beállítások módosítása