- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2005. május 19. - Antibaby

A Tomcat ügy fokozódik. Néhány napja kezdtem el olvasni a blogját, nem vállalom, hogy az elmúlt éveket is visszanézem, bár very interesting. Úgy kezdődött, hogy megláttam a tévében, amint betuszkolják egy rendőrautóba, merthogy a riport szerint egymaga nekitámadt több száz tüntetőnek. A Tomcat nevet ismertem már, és az arcot is, de nem tudtam, hogy a kettő összetartozik. Most megtudtam. Azért kezdtem el kutakodni, mert gyakori demonstrálóként ismerős volt ez a figura, a tavalyi melegfelvonuláson is nagy feltűnést keltett az öltözékével, de nem csinált semmi balhét, tartott egy táblát, amin az "Én nem" irónikus felirat volt olvasható, s végigsétált velünk a Felvonulási tértől a Tabánig. Sokan megkérdezték tőle, mit csinál itt, nem harapta le egyikük fejét sem. Elbeszélgetett a felvonulókkal, sőt, viccekkel szórakoztatta őket. Szóval valahogy nem tudtam "elmenni" ezen a Tomcat-en - a magyar ember ahhoz van szokva, hogy ha valaki ellentüntet, azt tojással, síppal és paradicsommal teszi, nem pedig csendben, érvekkel - úgyhogy bekukkantottam a blogjába. Meg kell mondanom, nem mindennapi srác. Azon kevesek közé tartozik, akik, bár gyökeresen ellentétes értékítélettel és világnézettel rendelkeznek, mint én, mégis a mi oldalunk sok hibájára rávilágítanak. Puszta jelenlétével és cinkos mosolyával szembesít minket a hibáinkkal. Egy-egy bejegyzésének olvasása közben kb. 5x rándul össze a gyomrom, ahogy kisebbségekről, vagy közéleti személyekről beszél, tehát védeni semmiképpen sem szeretném, de mindenképpen figyelemreméltó jelensége korunknak, ennek a politikai és társadalmi zűrzavarnak, amit egyre nehezebben viselünk. Ha valaki úgy gondolja, ahogy én, hogy hallgattassék meg a másik fél is, hát azt mondom, rajta van mit hallgatni. Közben pedig cáfolom is rögtön, amit állítok: következetlenül harcol minden ellen, ami él és mozog, állítólag az előítéletek és a bűncselekmények ellen, de közben saját maga is gyakran előítéletes és általánosító, brutalitásra brutalitással válaszol, szóval semmiképpen sem követendő példa. Nem más, mint egy érdekes jelenség, egy provokatőr, aki sajnos nem mindig a mi oldalunkon áll, de azért fontos dolgokra hívja fel a figyelmet. Elég, ha csak elgondolkodunk rajta, s ha másra jutunk, mint ő, már akkor is megérte - szerintem neki is.
(Amikor ezt a bejegyzést írtam, nagyon keveset tudtam Tomcatről, és elhamarkodottan alkottam róla véleményt. Ma már mindettől teljesen elhatárolódom, a pozitív jelzőket visszavonom! 2006-05-01)

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr286819219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása