- szerkesztés alatt -

Antibaby naplója 2004-2013

Antibaby naplója 2004-2013

2005. június 12. - Antibaby

Ahogy április 25-én írtam (nem tudom idelinkelni, mert az akkori sablont nem akarom módosítani, s újrapublikálni még annyira sem, így pedig nincs a postnak "parancsikonja"), Lakat T. Károly utalt rá, hogy mindenki kulturbunkó, aki szombat este a Megasztárt (amelyet valóság-show-nak tart) nézi, nem pedig a Nagy Könyv "show"-t, ahol címeket olvasnak fel hosszú órákon keresztül, és piszkosul nem történik semmi. Nos, akkor megígértem, hogy nézem ám én a kultúrát, ha nincs olyan, ami szerintem értékesebb. S lám, most szombat esti tévéműsornak olyasmiket szánt a két nagy kereskedelmi csatorna, hogy a Nagy Könyvet választottam. Dris többször végigkapcsolt az összes csatornán, mert nem akarta elhinni, hogy nincs jobb műsor. Aztán belenyugodott, s morogva internetezni kezdett, míg én próbáltam élvezni a Nagy Könyv-et. Lakat T. Károlynak üzenem, hogy ha pusztán a beszavazás, kiszavazás miatt valóság-show valami, akkor ez is az volt. Őszinte leszek, nem bírtam végig. Dris egyik kapcsolgatásánál belebotlottunk a Forma-1 Kanadai Nagydíj időmérő edzésébe, s ott le is ragadtunk. Ma pedig nem találtam sem az Indexen, sem a Nagy Könyv hivatalos oldalán az eredményt, azaz a 12-es listát. Lehet, hogy ők is megunták félúton? :) Félreértés ne essék, nem az olvasás, a könyvek szeretete vagy a kedves regények népszerűsítése az, ami nem tetszik, nyilván ezeket én is fontosnak tartom. De ez a show-nak nevezett izé, amit a Magyar Televízió szombat esti programnak szán, rendkívül szegényes. Arról nem is beszélve, mennyire nem értek egyet a műsorban megszólalók bizonyos véleményével. Valamelyikük tegnap azt mondta, a Kőszívű Ember Fiai ifjúsági regény lett. Nálam van vajon fogalomzavar, vagy náluk? Attól, hogy ostorral kényszerítik szerencsétlen gyerekeket valaminek az elolvasására, amelynek sem nyelvezete, sem tempója, sem mondanivalója nem vág az érdeklődési körükbe, még nem lesz valami ifjúsági regény. Ifjúsági pl. a Pál Utcai Fiúk, a Zabhegyező, az Iskola a Határon, a Két Lotti, a Lassie Hazatér, meg még sok minden más, de a Kőszívű Ember Fiai szerintem nem az. Egyébiránt a Nagy Könyv szavazás elért mindent, amit szeretett volna, kolleganőmmel egymásnak ajánlgatjuk a regényeket, és van olyan a listán, amit annyira sokszor hallok "tökéletes mű"-ként emlegetni, hogy muszáj lesz elolvasnom. Albert Györgyi és Orwell Légszomj-a után.
Abszolút nem illik a témához, de kell már egy kép is. Ez megtetszett:

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby2004-2013.blog.hu/api/trackback/id/tr876819319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása