Új matrac kellene az ágyunkhoz, elkezdtük hát a nézelődést. Az egyik legnagyobb nevű biomatracos cégnél azonban fura dolgokat tapasztaltunk. Két részből álló, átlagos méretű matracot szeretnénk vásárolni, ami közel 200.000 Ft-ba kerül. Az első meglepetést az okozta, hogy a nem kis alapterületű boltban nem tudták megoldani, hogy ki is lehessen próbálni a terméket. Egy kéttenyérnyi méretű metszetnél nagyobb darabjuk nem volt, a hölgy szerint elég arra a kicsire ráülni, és már érzem, milyen kényelmes, de nekem inkább nevetségesnek hatott, hogy egy matracvégen ücsörögve próbálom eldönteni, kiadjak-e rá ekkora összeget. Aztán a hölgy felírta egy cetlire az árakat, és hozzátette, hogy a szállítás darabonként sokezer forint. Mondtuk, hogy nem kérünk szállítást, a közelben lakunk, haza tudjuk vinni. A szállítás azonban kötelező, ugyanis a cég budapesti raktárral nem rendelkezik, az üzletbe pedig nem szállítanak, így az ő spórolásuk miatt kénytelenek vagyunk kifizetni ezt is. Persze a szállítási díj nem számolható el az egészségpénztárban, úgyhogy ez abszolút saját költségünk lenne. Az eladó mintegy mellékesen hozzátette, hogy a matracot is a helyszínen, tehát a szállítóknak kell majd fizetnünk, ami nagy valószínűséggel azt is jelenti, hogy nem tudjuk bankkártyával megoldani a tranzakciót. Szerintem mindez elég durva, tekintve, hogy nem egy liter tejet, hanem egy 200.000 Ft-os terméket szeretnék megvásárolni. Attól tartok, hogy nem tőlük. Bár félő, hogy máshol is ez lesz a hozzáállás.